Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین دوره مسابقات قرآنی بصائر ویژه نوجوانان روشن‌دل به میزبانی اصفهان برگزار شد تا برگ زرینی در دفتر افتخارات نابینایان و کم‌بینایان باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، روشن‌دل؛ لغتی نام آشنا برای جامعه‌ای که است که میان تاریکی‌ روزمرگی‌های خود گم شده‌اند و مدام در پی کورسوی نور امیدی قعر چاه می‌گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این جماعت روشن‌دل بودن تنها در مفهوم نابینا خلاصه شده و هیچ رسم الخط دیگری در نظرشان ندارد.

در حالیکه همه ما روشن‌دلان را با در دست داشتن عصای سفید و عینک دودی بر چشم می‌شناسیم، آن‌ها در عمق تاریکی دیدگان خود دنیا را پر از رنگ‌های زیبا و امید و آرزوهای رنگارنگ می‌بینند و برای هرچه زیباتر کردن زندگی خود تلاش می‌کنند.

نابینایان و کم‌بینایانی که شاید در کوچه و خیابان‌های شهرمان کمتر دیده شوند اما تعدادشان کم نیست و برای خودشان دنیایی متفاوت را ترسیم کرده‌اند، دنیایی که فعالیت‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، قرآنی و... در آن موج می‌زند.

برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآنی بصائر به میزبانی اصفهان

نخستین دوره مسابقات قرآنی بصائر ویژه نوجوانان روشن‌دل به میزبانی مردم مهمان‌نواز اصفهان برگزار شد تا برگ زرینی در دفتر افتخارات این استان و گامی برای برداشتن قدم‌های بعدی مراسم‌های ویژه نابینایان و کم‌بینایان باشد.

این مسابقه‌های قرآنی در 3 گروه مختلف برای رده‌ سنی‌های زیر 12 سال، 12 تا 15 سال و 15 تا 18 سال برگزار می‌شود که هر کدام از روشن‌دلان نوجوان با ثبت نام در یکی از رشته‌های مسابقه در آن شرکت کردند و اکنون منتظر نتایج نهایی برای کسب رتبه‌های برتر هستند.

مدیر موسسه فرهنگی قرآنی روشن‌دلان پیرامون برگزارش نخستین دوره مسابقات قرآنی ویژه نوجوانان نابینا و کم‌بینا به خبرنگار تسنیم گفت: در جامعه فعلی ما نوجوانان و جوانان بیش از دیگران در معرض خطر شبیخون و تهاجم فرهنگ بیگانه هستند بنابراین باید امور مربوط به مسائل دینی و اعتقادی آن‌ها را در اولویت قرار دهیم.

مرتضی نیکزاد افزود: نوجوانان دل‌هایی پاک و قلب‌های صادق دارند و اعتقاد و باور آن‌ها کم کم درحال شکل‌گیری است و شبیخون فرهنگی نیز علیه نظام ما بیداد می‌کند لذا باید برای این دسته از افراد جامعه تدابیری اندیشید.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآنی بصائر بیان کرد: این دوره از مسابقات قرآنی برای نوجوانان نابینا و کم‌بینای زیر 18 سال برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این مسابقه قرآنی در 2 مرحله برگزار می‌شود، ادامه داد: مرحله نخست آن از ابتدای آبان تا 25 آبان در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ و اذان برای پسران و رشته‌های حفظ و ترتیل برای دختران برگزار شد.

نیکزاد تصریح کرد: افرادی که در رشته‌های حفظ، ترتیل و اذان شرکت کرده بودند برای گذراندن مرحله اول ابتدا باید قطعات صوتی از قسمت‌های مشخص شده خود را برای دبیرخانه جشنواره ارسال می‌کردند.

حضور 600 روشندل در مسابقات قرآنی بصائر

وی ادامه داد: شرکت کنندگان از 4 استان اصفهان، فارس، یزد و چهارمحال و بختیاری در این دوره از مسابقات قرآنی شرکت داشتند که از طرق مختلف برای آن‌ها اطلاع‌رسانی شده بود که پس از ثبت نام در رشته دلخواه شرکت می‌کردند.

مدیر موسسه فرهنگی قرآنی روشن‌دلان در ارتباط با نحوه شرکت کنندگان حافظان قرآن در این مسابقات بیان کرد: افراد متقاضی این رشته پس از ارسال فایل‌های صوتی خود توسط داوران مورد ارزیابی غیرحضوری قرار می‌گرفتند بدین صورت که با تعیین وقت قبلی طی تماس تلفنی با این افراد از آن‌ها آزمونی گرفته می‌شد تا نمره نهایی آن‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه 600 نفر از روشن دلان از 4 استان در مرحله نخست مسابقات شرکت کردند، خاطرنشان کرد: افرادی که توسط هیئت داوران متشکل از 6 نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند در نهایت پس از کسب نمره نهایی موفق به ورود به مرحله دوم مسابقات شدند که از میان تمام شرکت کنندگان بیش از 100 نفر به مرحله بعدی راه یافتند.

نیکزاد افزود: شرکت کنندگان مرحله دوم مسابقات روز سه شنبه 7 آذر ماه وارد اصفهان شده و از روز چهارشنبه با افتتاح رسمی مراسم مسابقات به صورت ویژه برگزار شده و تا 10 آذر ادامه خواهد داشت.

پرورش نخبه، قاری و حافظ قرآنی در میان روشندلان

وی با بیان اینکه مسابقات قرآنی بصائر ویژه نوجوانان کم‌بینا و نابینا برای نخستین بار در سطح استان و کشور به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود، گفت: در اختتامیه مسابقه به عنوان خروجی کار از توانمندی‌های برگزیدگان و شرکت کنندگان مسابقه استفاده شود و با هماهنگی لازم در استان‌های مربوطه از امکانات استان‌ها و ظرفیت افراد برای پرورش قاری، حافظ و استاد معارف قرآنی استفاده شود.

مدیر موسسه فرهنگی قرآنی روشن‌دلان با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی برای ترویج فرهنگ قرآنی دربین نابیانان و کم‌بینایان خاطر نشان کرد: بهزیستی خدمات مربوط به افراد نابینا و دیگر معلولان را فراهم کرده و مباحث آموزشی آن‌ها از طریق موسسه فرهنگی قرآنی روشن دلان انجام می‌شود اما برای برگزاری این مسابقات بهزیستی تمام همکاری‌های لازم را انجام داده است.

انتهای پیام/

R41346/P41362/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۰۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ در پایان مسابقات مینی گلف قهرمانی کشور که به مدت ۳ روز به میزبانی سایت استاندارد مینی گلف اصفهان برگزار شد تیم‌های تهران و قم به ترتیب در بخش آقایان و بانوان بر سکوی قهرمانی ایستادند.

نایب رئیس انجمن مینی گلف کشور با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد گفت: بیش از ۱۷۰ ورزشکار از ۲۴ استان کشور در این مسابقات حضور داشتند.

خانم جهانی افزود: این هفتمین دوره مسابقات کشوری مینی گلف بود که با حضور برترین‌های ایران برگزار شد سطح بسیار بالایی داشت.

وی گفت: این رقابت‌ها در کنار سنجش میزبان آمادگی ورزشکاران مینی گلف کشور فرصتی هم برای کشف استعداد‌های جدید بود تا از آنها در اردو‌های تیم ملی برای رویداد‌های بین المللی دعوت شود.

جهانی افزود: مینی گلف یکی از رشته‌های جذاب و پرهیجان ورزشی است که سن و سال در آن مطرح نیست و‌در حوزه قهرمانی می‌توان از سنین پایین تا سنین بالای ۶۰ الی ۷۰ در این ورزش فعالیت کرد.

نایب رئیس انجمن مینی گلف کشور با اشاره به جایگاه خوب ایران در آسیا گفت: ایران در سال‌های اخیر همواره جزو ۳ تیم برتر آسیا در مینی گلف بوده است و تلاش این است که در جهان هم بتوانیم جزو ۱۰ کشور برتر باشیم.

خانم جهانی افزود: با پایان این مسابقات قرار است برترین‌ها با حضور در تیم ملی به زودی راهی رقابت‌های بین المللی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای
  • نخستین نمایشگاه کار استان همدان برگزار می‌شود
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر