Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:41:41 GMT

دستگیری باند سرقت و زورگیری از شهروندان تهرانی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۱۴۸۳

دستگیری باند سرقت و زورگیری از شهروندان تهرانی

تهران -ایرنا- پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد: باند 2 نفره که با یک دستگاه خودروی سراتو سرقتی اقدام به زورگیری و سرقت از شهروندان می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ، روز سیزدهم آبانماه امسال، فردی با مراجعه به کلانتری اعلام کرد که توسط دو سرنشین یک دستگاه خودرو سراتو سفید رنگ و با تهدید چاقو و ضمن ضرب و جرح، مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته و 6 دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش تقریبی 30 میلیون تومان از وی سرقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مالباخته به کارآگاهان گفت: در نمایشگاه فناوری اطلاعات در کشور امارات – شهر دبی تعداد 8 دستگاه گوشی تلفن همراه اپل خریداری کرده و برای فروش به ایران آورده و گوشی های فوق را جهت فروش در سایت دیوار آگهی کردم که پس از مدت کوتاهی شخصی با من تماس گرفت و خواهان خرید گوشی های فوق شد .
مالباخته افزود: پس از قرار با خریداران و پس از تایید اصالت گوشی ها و تعیین مبلغ 30 میلیون تومان، برای پرداخت پول از سوی خریداران گوشی ها از مغازه خارج شده و به سمت بانک حرکت کرده اما به محض نزدیک شدن به محل پارک خودرو سارقین، آنها با چاقو به سمت من حمله ور شده و هر هشت دستگاه گوشی تلفن همراه را سرقت کرده و با ماشین به سرعت از محل متواری شدند .
در ادامه این گزارش، مالباخته دیگری نیز شکایت مشابهی را بیان و عنوان کرد: شخصی بابت خرید 2 دستگاه موتورسیکلت برقی اسباب بازی به ارزش تقریبی یک میلیون و 600 هزار تومان به مغازه بنده در فلکه اول تهرانپارس آمده و مبلغ 100 هزار تومان به عنوان پیش پرداخت تحویل داده و با دادن آدرسی در بلوار ابوذر من درخواست کردند تا موتورسیکلت ها را به این نشانی آورده و در آنجا تسویه انجام شود .
وی در ادامه با بابیان اینکه موتورسیکلت ها را از طریق پیک به نشانی بلوار ابوذر ارسال کرده گفت: پس از مدت کوتاهی اطلاع پیدا کردم که خریداران موتورسیکلت پس از تحویل گرفتن موتورسیکلت ها زمانیکه قصد پرداخت پول از طریق دستگاه Pozz تحویلی به پیک را داشتند، به راننده پیک حمله ور شده، او را مجروح و پس از استفاده از اسپری افشانه اقدام به سرقت دو دستگاه موتورسیکلت برقی نموده و از محل متواری شدند .
بر اساس این گزارش ، با توجه به شیوه و شگرد سارقین در شناسایی و سرقت از دو مالباخته، کارآگاهان با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته متعلق به 2مغازه فروش گوشی تلفن همراه در میدان هروی و مغازه اسباب بازی فروشی در فلکه اول تهرانپارس اطمینان پیدا کردند که هر دو سرقت توسط یک گروه دو نفره از سارقین انجام شده است.
کارآگاهان همچنین با شناسایی خودرو سراتو اطلاع پیدا کردند که این خودرو نیز در بلوار فرحزادی سرقت شده است .
در ادامه تحقیقات ، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بهره گیری از بانک مجرمین سابقه دار و انجام چهره نگاری موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار و حرفه ای به نام 'محمد' شدند .
با دستگیری محمد ، وی در همان تحقیقات مقدماتی صراحتا به سرقت از دو مالباخته به همراه همدستش به نام 'میثم' اعتراف کرد که بلافاصله میثم نیز به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت خودرو شناسایی شد .
با انتقال متهمین به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، محل نگهدای خودرو سراتو مسروقه در پارکینگ منزل بستگان محمد در خیابان دلاوران شناسایی و در بازرسی از داخل خودرو مسروقه تعداد زیادی پلاک های دارای سابقه سرقت کشف شد .
سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی ، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : متهمین در همان تحقیقات اولیه صراحتا به سرقت های مشابه اعتراف کرده و تحقیقات از آنها جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی آنها در دستور کار قرار گرفته است .
وی گفت : از تمامی شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشیان یک دستگاه خودرو سراتو سفیدرنگ مورد سرقت ، زورگیری ، ضرب و جرح قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمین و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – بالاتر از بیمارستان رسالت – جنب کلانتری 120 سیدخندان مراجعه نمایند .
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار :فرانک عابدنژاد - انتشاردهنده: معصومه آقا امینی
تهرام/1735/9343//7244

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان

به گزارش صدای ایران،سرهنگ علی اسدبگی روز جمعه افزود: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت منزل در نقاط مختلف شهر همدان رسیدگی به این موضوع در دستور کار دایره مبارزه با سرقت قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بررسی‌های اولیه گویای این بود که سارقان به تخریب توپی قفل در و دیگر شیوه‌ها وارد منزل مالباختگان شده و وجه نقد، زیورآلات، تلویزیون و دیگر اموال با ارزش را سرقت کردند.

رئیس پلیس آگاهی همدان ادامه داد: متهمان حین ورود به یکی از منازل با صاحبخانه مواجه شده که درگیری بین آنها رخ می‌دهد.

سرهنگ اسدبگی افزود: صاحبخانه در این درگیری مجروح شد و سارقان پول و دیگر اموال باارزش او را به سرقت بردند.

وی گفت: همکاری اطلاعاتی عوامل پلیس آگاهی و ماموران کلانتری ۱۳ منجر به شناسایی مخفیگاه سارقان شد.

وی بیان کرد: سه نفر از سارقان در مخفیگاه و حین تردد در خیابان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی همدان گفت: متهمان در بازجویی‌ها به سرقت از ۱۶ منزل مسکونی در نقاط مختلف شهر همدان اعتراف کردند.

سرهنگ اسدبگی برای پیشگیری از سرقت به شهروندان توصیه کرد: منزل خود را به دوربین، دزدگیر، در ضد سرقت مجهز کرده تا زمینه ورود سارقان به منزل سلب شود.

دیگر خبرها

  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • دستگیری سارق خودرو در کمتر از ۲۴ ساعت
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • (تصاویر) دستگیری سارقین و انهدام چندین باند زورگیری
  • شلیک پلیس برای دستگیری گوشی قاپ!
  • باند سارقان و مالخران سیم برق در دشتستان منهدم شد
  • انهدام باند سارقان مسلح در شهرستان منوجان
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در منوجان