Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر طرح توسعه حرم حضرت زینب (س) گفت: آزاد سازی و احداث سومین میدان بزرگ شهری در مجاورت حرم زینبیه به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

به گزارش خبرنگار ایمنا، حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (ع) نگینی در شهر اصفهان است که سالهاست دوستداران اهل بیت (ع) و به خصوص اهالی اصفهان به عناوین مختلف ارادت خود را به این مکان مقدس اعلام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از همین رو این مکان ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی که منطبق با منویات رهبر معظم انقلاب است را دارد از سویی دیگر حرم حضرت زینب(س) در منطقه ۱۴ می تواند محرک توسعه و پاسخی مناسب در جهت تعدیل و رفع بسیاری از معضلات و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در محروم ترین منطقه شهری اصفهان باشد.   

در همین راستا طرح توسعه حرم زینبیه و ساماندهی خیابان های اطراف حرم در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار گرفت.

مدیر طرح ساماندهی حرم حضرت زینب در این باره اظهار کرد: طرح توسعه کالبدی حرم حضرت زینب (س) از سال ۹۰  با همکاری مدیریت آستانه مقدس حرم حضرت زینب(س) و شهرداری اصفهان آغاز شد.

مهرداد کیهان فر با بیان اینکه طرح توسعه حرم زینبیه ۳۴  هکتار است که ۳۰ هکتار آن میدان شهری و ۴ هکتار محل امامزاده و حوزه زیارتی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در ۳۰ هکتار یادشده که جزء معابر شهری است، شهرداری ورود پیدا کرده است.

وی بیان کرد: در کمیسیون ماده ۵ نیز طرح توسعه حرم با احداث میدان شهری در کنار زیارتگاه با رویکرد باز آفرینی شهری و ایجاد مرکز منطقه ای در شمال شرقی اصفهان برای تامین کمبود برخی از سرانه ها در منطقه ۱۴ شهرداری مورد تصویب قرار گرفت.

 مدیر طرح توسعه حرم حضرت زینب (س) با اشاره به اینکه زیربنای حوزه زیارتی ۸۰ هزار مترمربع است که برای بیش از  ۱۴هزار متر آن در قالب فاز یک توسط شهرداری منطقه ۱۴ پروانه صادر شده است، اظهارکرد: برای اجرای این پروژه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه برای هزینه احداث فازهای یک، ۲ و نظارت فاز ۳؛ ۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است، ادامه داد: عملیات اجرایی فاز اول طرح توسعه حرم حضرت زینب(س) ۴ سال آینده تکمیل می شود.

کیهان فر با بیان اینکه آزادسازی این طرح در دست انجام است، گفت: بیش از ۸۰ درصد از حوزه زیارتی آزادسازی و به میزان ۳۲هزار مترمربع محصور شده است.

وی با اشاره به اینکه برای تکمیل آزادسازی حوزه زیارتی باید شهرداری منطقه ۱۴ محور شرقی این حوزه حدفاصل میدان شهری را به مدیریت حرم واگذار کند تا آزاد سازی پروژه تکمیل شود، گفت:‌ همچنین باید محور شمالی حوزه زیارتی و تاسیسات شهری توسط شهرداری منطقه برای توسعه بقعه جمع آوری شود از همین رو جلساتی با شهرداری، مدیریت حرم حضرت زینب(س) و اوقاف شهرستان درحال برگزاری است.

مدیر طرح توسعه حرم حضرت زینب با بیان اینکه سازه بتنی مناره و احداث بقعه حرم تکمیل شده است، اظهارکرد: احداث گنبد حرم حضرت زینب (س) تاکنون ۴۰درصد پیشرفت داشته و تا دی ماه سالجاری تکمیل می شود.

کیهان فر با اشاره به زیربنای پروژه های خدماتی در حوزه شهری، افزود: پروژه های خدماتی در حوزه شهری شامل کاربری هایی همچون هتل ۵ ستاره، هتل ۳ ستاره، زائرسرا، آموزشی و خدماتی و مجموعه اداری،  تجاری و پارکینگ برای تامین بخشی از کمبود های منطقه ۱۴ در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به احداث میدان شهری در شمال شهر اصفهان به عنوان سومین فضای بزرگ شهری بعد از میدان امام علی(ع) خاطرنشان کرد: احداث این میدان شهری در مجاورت حرم حضرت زینب(س) محرک توسعه ای برای منطقه ۱۴ که از مناطق کمتر توسعه یافته شهر اصفهان است، محسوب می شود.

کیهان فر اظهارکرد: عملیات اجرایی این میدان در دست اجراست و تاکنون نیز ۳۵ درصد از اراضی واقع در میدان شهری آزاد و محور ۴۵ متری جنوب به طول ۵۰۰ متر و زیربنای۱۸ هزارمتر مربع ساخته شده است.

مدیرطرح توسعه حرم حضرت زینب تاکید کرد:  آزاد سازی و عملیات اجرایی این پروژه به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

وی به احداث ایستگاه قطار شهری در مجاورت حرم اشاره و اظهارکرد: ایستگاه های قطار شهری حرم حضرت زینب(س) در همجوار حوزه زیارتی مکان یابی شده و اکنون نیز در دست اجراست.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی ‌؛ عباس بیات در آیین افتتاح معرفی نمایشگاه مشاغل در خراسان شمالی گفت: هنرستان های خراسان شمالی
زمینه ساز رشد و توسعه این استان را فراهم کرده اند.
وی افزود: ۵ درصد رشد در حوزه فنی و حرفه ای خراسان شمالی نشان از کار جهادی مدیران آموزش و پرورش است.

هنرستان ها به زودی زمینه ساز رشد اقتصادی
وی با تاکید بر اینکه هنرستان ها به زودی زمینه ساز رشد اقتصادی استان خواهند شد، افزود: فرش به عنوان زیست بوم این منطقه قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد .

 تحصیل ۱۴ هزار هنرجو در ۹۲ هنرستان خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی هم خواستار تقویت هنرستان ها متناسب با زیست بوم استان شد تا علم و مهارت جوانان استان در مسیر توسعه استان قرار گیرد. محمدرضا حسین نژاد وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانشجو را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم‌ در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در بخش های تولید فرش و پرورش اسب پتاسیل های قابل توجهی دارد بر تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان ها و هنرجویان تاکید کرد.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، اضافه کرد: هنرستان ها و دانشگاه ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.
استاندار با اشاره به سفر رئیس جمهور و تصویب ۸ هنرستان و ارتقای آن به ده هنرستان گفت: در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام های موثری را خواهیم برداشت.

خراسان شمالی در توسعه توازن رشته ای جزو پنج استان برتر
مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: کسب مهارت های لازم با نگاه عمیق مدیران هنرستان ها و توسعه متوازن رشته ای از اقدامات مهم در دو سال اخیر است به طوری که در توسعه متوازن جزو پنج استان برتر کشور هستیم که از ۳۶ درصد به ۴۴ درصد رسیده ایم .
وی افزود: توجه به هنرستان ها متناسب با رشته های بومی هر منطقه مورد توجه است.
نمایشگاه متمرکز مشاغل در ۱۴ غرفه همزمان با هفته معرفی مشاغل دست سازه ها و تولیدات هنر آموزان استان از هنرستانهای بجنورد، شیروان، فاروج، غلامان، راز، اسفراین، گرمه، مانه، سملقان و جاجرم عرضه شده است.
یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته مشاغل نامگذاری شده است. 

دیگر خبرها

  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • لزوم تغییر مسیر رینگ چهارم و آزادسازی اراضی در محدوده سیتی‌سنتر و راه‌آهن
  • ساخت ۵۰۰ کیلومتر راه درآذربایجان غربی دردولت سیزدهم
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود