Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان تنگستان گفت:بیش از ۱۱ هزار نفر در شش ماهه نخست امسال از خدمات رایگان سلامت دهان ودندان در مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان بهره‌مند شده‌اند.

عادل مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی درراستای طرح تحول سلامت دهان ودندان درمراکزخدمات جامع سلامت صورت می گیرد و در شهرستان تنگستان در پنج مرکز از هفت مرکز، خدمات متنوع دهان ودندان به شهروندان و همچنین گروه‌های هدف طرح ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان ساخت: یکی از برنامه های مهم پس از اجرای طرح تحول سلامت در بخش دهان و دندان، ارائه خدمات رایگان به گروه‌های هدف از جمله دانش آموزان زیر ۱۴ سال، مادران باردار و شیرده هم در سطح شهرها و هم در سطح روستاها بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان بیان کرد: در راستای اجرای این طرح توانستیم تعدادی از مراکز شهری و روستایی شهرستان را به امکانات روز تجهیز کنیم و در حال حاضر کلینیک سیار دندانپزشکی نیز  با مراجعه به مدارس دانش آموزان شهرستان راتحت پوشش خود دارد.

مقدس اضافه کرد: در حال حاضر چهار دندانپزشک و دو بهداشت‌کار دهان و دندان در سطح مراکز شهری و روستایی شهرستان مشغول به کار هستند و خدمات دندانپزشکی شامل معاینه، جرم گیری، ترمیم، کشیدن دندان‌های عفونی را به صورت رایگان برای گروه‌های هدف و بافرانشیز۳۰ درصد برای سایر افراد دارای دفترچه بیمه روستایی انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان ساخت: ۱۰ هزار وارنیش فلوراید تاکنون در بین مدارس ابتدایی شهرستان توزیع شده که این مراقبت دو بار در سال، یک‌بار در فصل پاییز و یکبار در فصل بهار بر روی دندان دانش آموزان انجام می شود و ماده‌ای ژل مانند وارنیش فلوراید بر روی دندان دانش آموزان زده می شود و از این طریق از پوسیده شدن دندان دانش آموزان جلوگیری می‌شود.