Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول خضری عضو کمیسیون اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه وضعیت قرارداد کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی باید شفاف باشد، گفت: سازمان تأمین اجتماعی برای برون‌رفت از چالش‌های متعددی که دارد باید به گسترش پوشش‌ بیمه‌ای توجه کند.

وی با اشاره به اینکه گسترش پوشش‌ بیمه‌ای با عقد قراردادهای شفاف امکان‌پذیر است، ادامه داد: در حال حاضر سازمان تأمین اجتماعی حدود 42 میلیون نفر را تحت پوشش قرار داده است، اگر پوشش بیمه‌ای و وضعیت قرارداد نیروهای شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف مشخص باشد، ضریب پوشش بیمه‌ای تا مرز 80 درصد هم افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت و مجلس باید سازمان تأمین اجتماعی را ملزم به شفاف کردن قراردادهای کار کنند، تصریح کرد: عدم اصلاح قانون کار، بزرگترین معضل و سد راه شفافیت قراردادهای کار است و از آنجایی که اصلاح قانون کار از لحاظ مالی هزینه‌بر است، مجلس نمی‌تواند طرح دهد و  دولت باید آن‌ را در قالب لایحه به مجلس ارائه دهد.

خضری با بیان اینکه بزرگترین کارفرما در کشور ما دولت است و متأسفانه دولت هم کارفرمای عادلی نیست و بزرگترین تخلفات را در حق نیروهای قراردادی و شرکتی می‌کند، خاطر نشان کرد: اگر دولت به وظایف خود در این باره به درستی عمل کند، کارفرمایان شرکت‌ها و ادارات نمی‌توانند قراردادهای سفید و نامشخص با کارکنان خود منعقد کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۳۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمدرضا رضایی گفت: افراد کم‌توان یا توان‌خواهان می‌توانند از پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی و یا بیماری خود بهره‌مند شوند که برای بهره‌مندی از این خدمات بیمه سلامت می‌توانند اقدام کنند.

وی افزود: مسیر استفاده از این خدمات بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی متناسب با نوع اختلال عملکردی است که در این راستا سازمان بهزیستی توانخواهان تحت پوشش خود را براساس شش گروه اختلال عملکردی به سازمان بیمه سلامت ایران معرفی می‌کند.

رضایی ادامه داد: این شش گروه اختلال عملکردی شامل اختلالات کم‌توانی ذهنی، جسمی- حرکتی، روانی، بینایی، شنوایی، صوت و گفتار هستند.

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: پس از معرفی افراد کم‌توان دارای یک یا چند نوع از اختلالات عملکردی از سوی سازمان بهزیستی، این افراد می‌توانند از ۵۹ کد خدمت توانبخشی در حیطه‌های مختلف شامل؛ کاردرمانی، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، ارتوپدی فنی (اعضای مصنوعی) و فیزیوتراپی با پوشش ۷۰ درصدی سازمان بیمه سلامت ایران در کلیه مراکز طرف قرارداد با مالکیت‌های مختلف دولتی، عمومی غیردولتی، خیریه و خصوصی بهره‌مند شوند.  

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص