Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@19:06:21 GMT

آغاز رقابت بیش از ۶هزار قصه‌گو

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۳۷۱۳

آغاز رقابت بیش از ۶هزار قصه‌گو

به گزارش فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا، رضا قمرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در نشست خبری که برای برگزاری منطقه ۵ این جشنواره به میزبانی سمنان در کانون پرورش فکری این استان برگزار شد، اظهار کرد: در مجموع بیش از ۶۷۰۰ قصه‌گو در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت می‌کنند.

او از حضور ۴۷۳ شرکت‌کننده در بخش ویژه "پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها"ی این جشنواره خبر داد و افزود: ۳۱۷۴ قصه‌گو در بخش نوجوانان و ۳۰۹۰ مربی کانون پرورش فکری نیز از استان‌های مختلف در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر بیشتمین جشنواره قصه‌گویی کودکان و نوجوانان با بیان این‌که بخش ملی و بین‌الملل این جشنواره بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود بیان کرد: سال گذشته قصه‌گویانی از ۳۷ کشور جهان برای حضور در بخش بین‌الملل آثارشان را ارسال کردند و قصه‌گویانی از ۱۱ کشور دنیا برای اجرا در جشنواره پذیرفته شدند.

او پیش‌بینی کرد: امسال نیز علاوه بر قصه‌گویان داخلی، قصه‌گویانی از ۱۱ تا ۱۲ کشور دنیا به بخش نهایی این جشنواره راه بیابند.

قمرزاده با اشاره به برگزاری مسابقات قصه‌گویی منطقه ۵ کشور به میزبانی استان سمنان، گفت: با توجه به فعالیت‌های کانون پرورش فکری در حوزه فرهنگ رضوی، بخش رضوی نیز به این منطقه افزوده شده و لذا شش قصه‌گوی برتر از این منطقه به بخش ملی جشنواره راه می‌یابند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از قصه‌گویی به عنوان یک راه موثر در تربیت کودکان و نوجوانان این سرزمین نام برد و افزود: کانون به دنبال این است که با برگزاری جشنواره قصه‌گویی زمینه استفاده بهتر از این ظرفیت در راستای تربیت کودکان و نوجوانان کشور را فراهم کند.

او حضور همزمان نوجوانان و مربیان در جشنواره را از نکات مثبت جشنواره بیستم برشمرد و گفت: علاوه بر قصه‌گویی امسال ۷۲ نفر در بخش داستان و ۱۸۲ نفر نیز در بخش مقالات شرکت کردند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به بخش‌های سه‌گانه این جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: بخش آزاد با درونمایه تربیتی، بخش رضوی (ویژه شرکت‌کنندگان داخلی)، و ادبیات عامه و فولکلور با هدف بهره‌گیری از متون کهنی مثل شاهنامه و قصه‌های عامیانه سه بخش جشنواره امسال هستند که آثار متعددی به هر سه بخش ارسال شده است.

او از پیش‌بینی ده‌ها برنامه جنبی در این جشنواره خبر داد و اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تخصصی، برپایی نمایشگاه و... از برنامه‌های جنبی جشنواره بیستم است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران اعلام کرد، نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان کانون در مرحله استانی ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود. 

بر این اساس، این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند. 

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار " این صحنه خانه‌ماست " برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود. 

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری