Web Analytics Made Easy - Statcounter

رای الیوم از تصمیم دولت آمریکا درباره بسته شدن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن استقبال کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما، سرمقاله نویس رای الیوم با تاکید بر ضرورت بسته شدن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن، تصریح کرد: دلسوزی نکردن برای بسته شدن این دفتر در واشنگتن و اتخاذ موضعی شجاعانه در این زمینه، نشان دهنده شرافت و کرامت فلسطینی ها و میراث اصیل آنان در عرصه مقاومت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این مطلب آمده است: اگر بگوییم بهترین تصمیمی که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می تواند اتخاذ کند، تمدید نکردن مجوز دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن و حتی مهر و موم (پلمپ کردن) آن است، سخن گزافه ای نگفته ایم برای اینکه این دفتر به طور کلی هیچ سودی ندارد و فقط بار مالی و سیاسی برای ملت فلسطین و سازمان آزادیبخش دارد و این تصور اشتباه را القا می کند که روابط آمریکا و فلسطین خوب است و بدون هیچ مشکلی به پیش می رود.
زمانی که سازمان آزادیبخش فلسطین در صدد بود دفاتر خود را در کشورهای غربی از جمله آمریکا افتتاح کند، به خیال خود در این تصور بود که این اقدام، اولا اتهام «تروریسم» را از این سازمان ساقط و راه دستیابی به رویای کشور مستقل فلسطینی را کوتاه می کند اما نه اتهام «تروریسم» به طوری کلی ساقط و نه رویای کشور مستقل فلسطینی محقق، بلکه راه حل دو کشوری کاملا لغو شد.
از زمان امضای توافقنامه اسلو در بوستان کاخ سفید در سیزدهم سپتامبر سال هزار و نهصد و نود و سه، بیست و سه سال است که تشکیلات خودگردان، از وزرای خارجه و فرستادگان صلح اروپایی و آمریکایی میزبانی می کند و پشت سرهم امتیاز می دهد. این در حالی است که فلسطین از لحاظ جغرافیایی به علت گسترش شهرک سازی، در حال خورده شدن و فرسایش است. بنابراین فایده این روابط و این سفارتخانه که از لحاظ شکل و مضمون «کوچک و ناچیز» است و در یکی از کوچه پس کوچه های تاریک واشنگتن قرار دارد، چیست؟
آنها (آمریکایی‌ها) از توافق بزرگ صحبت می کنند و به ملک سلمان پادشاه عربستان دستور می دهند که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به شیوه احضار سعد الحریری (نخست وزیر لبنان) ، به ریاض احضار کند و پیام روشنی به وی ابلاغ می کنند که فقط دو راه دارد یا توافق بزرگ را بپذیرد یا اینکه مانند یاسر عرفات (رئیس سابق تشکیلات خودگردان) از ریاست این تشکیلات و حیات (سیاسی) با هم، استعفا دهد.
چیزهایی درباره این معامله سیاسی مانند غول، ققنوس و عنقا، می شنویم اما هیچ نشانه ای از آن نمی بینیم چنانکه مضمون متن نوشته شده را از عنوان آن می شود متوجه شد، درباره این مسئله نیز مشخص است چرا که تهیه مقدمات این «توافق بزرگ» از سوی جارد کوشنر داماد ترامپ بوده و تدوین کلیات آن هم با معلم و استاد وی یعنی بنیامین نتانیاهو بوده است و این مسئله، ما را از هر گونه سوال درباره مضمون و اهداف آن (توافق) بی نیاز می کند.
نویسنده افزود: مخالفت با این معامله و دلسوزی نکردن برای بسته شدن دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در واشنگتن و در کل برای برقراری روابط آمریکا و اتخاذ موضعی شجاعانه، نشان دهنده شرافت و کرامت فلسطینی ها و میراث اصیل آنان در عرصه مقاومت است. همه این مسائل باید در سریع‌ترین زمان ممکن در هرگونه واکنش فلسطینی ها به این باج خواهی وقیحانه آمریکا گنجانده شود و چه بسا این مسئله زمانی تکمیل شود که محمود عباس جرات و شجاعت لازم را پیدا و در عین حال استعفای خود و انحلال تشکیلات خود گردان را اعلام کند و به این وضع خفت بار و تحقیر آمیز فلسطین پایان دهد.
هزینه مخالفت با دیکته کردن های آمریکا و اسرائیل بسیار کمتر از تسلیم شدن در برابر آنهاست و عبرت های گذشته موید این واقعیت است.
در پایان سرمقاله رای الیوم آمده است: ملت فلسطین غیر از توهم و تکیه بر سراب، چیزی برای از دست دادن ندارند. ملت هایی که در مقابله با اشغالگری‌ها با شجاعت و پایمردی مقاومت کردند، در پایان پیروز شدند و تعیین سرنوشت خود را شرافتمندانه رقم زدند و ملت فلسطین هم در این زمینه نباید استثنا باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و هیاتی از الجزایر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز-دوشنبه- در استانبول با هیاتی از کشور الجزایر شامل گروه‌های پارلمانی،روسای احزاب و نمایندگان سابق دیدار و گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش خبرگزاری شهاب، طرفین در این دیدار درخصوص آخرین تحولات سیاسی و میدانی جنگ غزه و پیامدهای آن رایزنی کردند.

هنیه که برای شرکت در کنفرانسی پارلمانی به ترکیه سفر کرده است امروز میزبان جمعی از اعضای پارلمان اردن و همچنین تعدادی از چهره‌های اردنی بود.

طبق بیانیه جنبش حماس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی این جنبش در دیدار با نمایندگان پارلمانی و چهره‌های اردنی به بررسی تحولات سیاسی و میدانی جنگ علیه نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، قدس و زندان‌های این رژیم پرداخت.

هنیه در این دیدار بر مسؤولیت مشترک مقابله با این جنگ روبه‌تشدید و طرح‌های رژیم اشغالگر برای نابودی مساله فلسطین و ایده تل‌آویو برای کوچاندن فلسطینی‌ها به عنوان یکی از راه‌حل‌ها در کرانه باختری و نوار غزه تاکید کرد و گفت: این مساله از سوی مردم و مقاومت ما و یا هیچ یک از تشکل‌های امت ما قابل پذیرش نبوده و آنها چنین اجازه‌ای نمی‌دهند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن تقدیر از همبستگی که مردم اردن نشان می‌دهند و همواره بر اتحاد دو ملت تاکید دارند، گفت: اردن از اهمیت ویژه‌ای در مساله فلسطین برخوردار است.

در این دیدار نمایندگان اردن نیز به هنیه بابت شهادت جمعی از فرزندان و نوه‌هایش و نیز جمعی از فلسطینی‌های ساکن غزه و کرانه باختری تسلیت گفته و از مقاومت مردم فلسطین و اقداماتشان در غزه در مواجهه با اشغالگران جهت رسیدن به آزادی و احقاق حقوقشان تقدیر کردند.

همچنین آنها بر موضع ثابت خود در حمایت از ملت فلسطین و مساله عادلانه آن تا زمان برپایی کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی تاکید کردند.

استانبول از روز جمعه به مدت سه روز میزبان پنجمین کنفرانس پارلمانی‌های حامی قدس با عنوان «آزادی و استقلال برای فلسطین» بود.

در این کنفرانس نزدیک به ۶۰۰ نماینده پارلمان از بیش از ۷۵ کشور شرکت داشتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن! | تصاویر
  • نگرانی از بدرفتاری پلیس آمریکا با دانشجویان حامی فلسطین به سازمان ملل رسید
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟/ تعهداتی «با تاریخ، با امضا»!
  • پس‌لرزه‌های جنبش دانشگاه کلمبیا و بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها