Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-09@05:04:34 GMT

زنان در کره شمالی از تبعیض رنج می برند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۷۵۵۶

این کمیته همچنین درخصوص تجاوز به زنان در بازداشتگاه ها به ویژه زنانی که پس از فرار به خارج از این کشور به میهن خود باز می گردند و بدرفتاری با آنها، ابراز نگرانی کرد.
 کمیته حذف تبعیض علیه زنان سازمان ملل اعلام کرد: زنان در کره شمالی در بخش های سه گانه آموزش، قضایی و نیروهای پلیس و امنیتی و همچنین موقعیت های مدیریتی و ریاستی شغلی دچار محرومیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کمیته سازمان ملل افزود: خشونت در خانواده ها رایج است و در مورد این مساله، آگاهی بسیار محدودی وجود دارد، ضمن اینکه جای خالی خدمات حقوقی، حمایت روانی - اجتماعی و وجود مامنی برای قربانیان در این کشور احساس می شود.

رویترز ادامه داد: کره شمالی چندی پیش به این کمیته سازمان ملل اعلام کرد که در جهت حمایت از حقوق زنان و برابری جنسیتی تلاش می کند، اما تحریم های غرب علیه پیونگ یانگ به دلیل برنامه های موشکی و هسته ای این کشور، تاثیر بالایی بر زنان و کودکان گذاشته است.

بر اساس گزارش رویترز، کمیته سازمان ملل همچنین از تاثیر بد و نامطلوب تحریم های اقتصادی بر زنان در کره شمالی خبر داد و یادآور شد زنان در این کشور از میزان بالای سوء تغذیه رنج می برند به طوری که ۲۸ درصد از زنان باردار یا شیرده از این بابت متاثر شده اند.

کمیته مزبور همچنین اعلام کرد که مجازات تجاوز در کره شمالی متناسب با شدت جرم نیست و اغلب این عمل، مجازاتی در بر ندارد.

کمیته سازمان ملل متحد افزود: زنانی که به خارج از کره شمالی قاچاق می شوند، پس از بازگشت به این کشور به اتهام عبور غیرقانونی از مرز، به کمپ های آموزش کار یا زندان انتقال می یابند و ممکن است به میزان بیشتری از حقوق انسانی شان محروم شوند.

براساس اعلام این کمیته، زنان تبعه کره شمالی که در چین زندگی می کنند، می توانند ملیت شان را به کودکان خود انتقال دهند، اما به نظر می رسد بسیاری از بیم بازگردانده شدن اجباری به کشورشان از این کار خودداری می کنند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم

ویسی در برنامه زنده تلویزیونی گفت: به خدا قسم تا FIFA یا CAS برای این موضوع جریمه می‌روم چون هیچی نیست. من اگر بدترین کار دنیا که کشتن یک انسان است را انجام بدهم، باید ۸۰۰ میلیون جریمه پرداخت کنم، چرا برای دو کلام حرف باید ۲ میلیارد تومان جریمه شوم.

به گزارش تابناک ورزشی؛ عبدالله ویسی سرمربی تیم فوتبال فولادخوزستان در رابطه با جریمه ۲ میلیاردی توسط سازمان لیگ، اظهار داشت: انقدر فشار بازی‌های لیگ بالا است که من اصلا متوجه نشده بودم که همچین جریمه سنگینی آن هم از طرف سازمان لیگ شده‌ام، مگر سازمان لیگ مرجع قانونی است که حکم صادر می‌کند؟ من فکر می‌کردم که این حکم از طرف کمیته انضباطی بوده که از همین‌جا از رییس کمیته انضباطی معذرت خواهی می‌کنم.

وی افزود: من بعد از مصاحبه در تمامی کتاب‌های ترجمه فارسی نگاه کردم که متوجه شوم معنی کلمه رصد چه چیزی می‌شود؟ متوجه شدم که معنی پاییدن می‌دهد. به پایید این موضوع را ۲ میلیارد تومان جریمه دارد؟

ویسی در رابطه با اینکه آیا او به جایی دعوت شده است یا خیر؟ گفت: بله من فردا باید به تهران سفر کنم. اگر یک شخصی متهم به قتل شود، اول باید به دادگاه برود، بعد دیوان عالی کشور و در نهایت برای او حکم صادر می‌کنند! من هنوز به کمیته انضباطی نرفتم، هنوز از من چیزی نخواستند. من اگر بدترین کار دنیا که کشتن یک انسان است را انجام بدهم، باید ۸۰۰ میلیون جریمه پرداخت کنم، چرا برای دو کلام حرف باید ۲ میلیارد تومان جریمه شوم؟

وی در رابطه با اینکه گفته شده اگر این جریمه را تسویه نکند نمی‌تواند بر روی نیمکت فولاد خوزستان حضور داشته باشد گفت: به خدا قسم تا FIFA یا CAS برای این موضوع می‌روم چون هیچی نیست. کل قرارداد من با فولاد یک و نیم میلیارد تومان است و الان باید پانصد میلیون هم روی آن بگذارم و جریمه پرداخت کنم. اگر فولاد در لیگ بماند با پاداش دریافتی من ۵ میلیارد تومان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ایران و تاجیکستان باید از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای بهره برند
  • وزیر ارتباطات: اینترنت به سرعت نور می‌رسد / امیدوارم تا پایان سال، چند برند جدید موبایل ایرانی داشته باشیم
  • تبعیض در اخذ تسهیلات بانکی بین مردم و کارمندان بانک‌/ تسهیلات پرداختی به کارمندان بانک‌ها از خرداد به‌روزرسانی نشده است
  • کمک کمیته امداد خراسان شمالی به بیماران خاص
  • اعلام رای انضباطی دیدار پرسپولیس و سپاهان/ بازی رفت و برگشت فقط با حضور زنان!
  • تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم
  • تولید منحصر به فرد گندم در گلستان / صنایع آردی که در رکود به سر می‌برند
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی