Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون 75 میلیارد تومان از منابع داخلی سازمان هلال احمر اقلام مورد نیاز به مناطق زلزله‌زده ارسال شده، اما از این به بعد ارسال محموله باید مدیریت شود و اکنون چای کیسه ای، برنج، حبوبات و به ویژه عدس از جمله اقلام مورد نیاز است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  دکتر رضا اندام در برنامه 18:30 گفت: تا امروز 35 میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری کرده ایم و نجات جان انسان ها در درجه اول هدف ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: جمعیت هلال احمر عملکرد خود را تاکنون نشان داده، زیرا به دور از هر گونه بحث های جناحی عمل کرده است. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: در این حادثه یک و نیم برابر کمک‌های نقدی توسط مردم جمع‌آوری شد و کمک‌های غیرنقدی هم فو‌ق‌العاده بود. علاوه بر این کسانی که در این زلزله حضور داشته اند شاهد بودند تا این لحظه از همه امکانات داخلی در مناطق استفاده کرده ایم. اندام با تاکید بر اینکه سازمان مدیریت بحران و استاندار در این گونه حوادث مسئولیت مستقیم دارند، گفت: شاید اگر هماهنگی بیشتری می‌شد ما شاهد اتفاقات بهتری بودیم اما با همه مشکلات سپاه و ارتش حضور بسیار خوبی داشتند. او گفت: در ساعات اولیه با وجود اینکه هیچ گونه اطلاع رسانی صورت نگرفت؛ مردم بسیاری از کامیونها و وانت بارهایی را که ارسال کردند از طریق هلال احمر به زلزله زدگان رساندند. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: حدود 10 هزار داوطلب کار پشتیبانی نیروها را انجام می دادند و همین تعداد هم در شهرستانها آماده خدمت بودند.  
او افزود: همچنین تاکنون 75 میلیارد تومان از منابع داخلی سازمان هلال احمر اقلام مورد نیاز به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است. اما از این به بعد ارسال محموله باید مدیریت شود و اکنون چای کیسه ای، برنج، حبوبات و به ویژه عدس از جمله اقلام مورد نیاز است. حسین زاده رئیس شورای هماهنگی بانکهای دولتی دیگر میهمان برنامه در ارتباط تلفنی گفت: برای دومین بار وارد کرمانشاه شدیم و در گفتگو با مسئولان استان و بنیاد مسکن قرار شد نحوه پرداخت ها روان تر صورت گیرد.  او افزود: مطابق نظر هیئت دولت بانک مسکن برای روستائیان مبلغ 25 میلیون تومان با بهره 4 درصد و برای شهرها 35 میلیون تومان با بهره 5 درصد با احتساب بازگشت 15 ساله در نظر گرفته شده است  و به مکانهای تجاری مبلغ 12 میلیون با بهره 3 درصد پرداخت خواهد شد. همچنین برای کسانی که مانع دریافتی داشته باشند، اینجا مانعی نخواهد بود و چک برگشتی آنها پس از گذشت 2 سال امحاء خواهد شد. حسین زاده افزود: برای ساخت مدارس و بیمارستانها هم امکاناتی در نظر گرفته شده است و قرار شد از منابع بانکها هزینه ساخت مدارس و بیمارستانها پرداخت شود.
وی همچنین از نصب دستگاههای ATM در شهرهای زلزله زده خبر داد. حمزه ای خبرنگار شبکه خبر نیز در ادامه برنامه و در گفتگویی تلفنی گفت: بیمارستان سرپل ذهاب امکان خدمات دهی ندارد و 25 آمبولانس در شهر سر پل ذهاب مستقر شده است. وی افزود: آسمان مناطق زلزله زده ابری و بارانی است، این مناطق برق کشی شده است و مردم منتظر مهلت تسهیلات بانکها برای بازسازی مناطق زلزله زده هستند.  خالقی سخنگوی اورژانس کشور دیگر میهمان برنامه نیز گفت: در حال حاضر شرایط به حالت عادی برگشته است و در این چند روز ما رکورد 1519 جراحی را داشته ایم که متاسفانه 418 هموطن کرمانشاهی نیز جان خود را از دست داده اند. خالقی گفت: یک اتوبوس و یک آمبولانس در حال انتقال مجروحان به مراکز درمانی هستند. وضعیت بهداشت برای ما در اولویت است و نظارت بر آب آشامیدنی و دفع فاضلاب از جمله اموری است که باید در این شرایط مورد توجه ویژه قرار گیرد.   دانلود  

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سرهنگ سارانی فرمانده‌سپاه چابهار گفت:با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر خدمات رسانی‌به سیل زدگان جنوب سیستان‌و‌بلوچستان، ارسال کمک‌های امدادی سپاه به سیل زدگان همچنان با قوت‌ مثل روز‌های اول سیل ادامه دارد.
وی گفت: امروز با همت نیروی زمینی سپاه پاسداران  ۷۰۰‌ کیسه آرد و‌ ۳۰ تانکر آب شرب بین در بین روستا‌ییان بخش مرکزی چابهار، بخش پلان و‌بخش پیرسهراب، که در سیل دچار خسارت شده اند توزیع شد و روز‌های آینده کمک‌های بیشتری به مناطق سیل زده ارسال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر در پی اعلام هشدار سیل
  • صنایع نساجی هلال احمر ایران
  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید چادرهای امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • تولید اقلام استراتژیک امدادی مورد نیاز در حوادث توسط هلال احمر