Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - رئیس کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی خوزستان گفت: با جایگزینی گاز طبیعی در نیروگاه های برق استان، یک میلیارد لیتر در مصرف نفت کوره صرفه جویی شد.

به گزارش ایرنا داریا اخگر روز دوشنبه در نشست کارگروه پیشگیری از عرضه خارج از شبکه و مقابله با قاچاق فراورده های نفتی خوزستان در اهواز افزود: با جایگزین سوخت پاک به جای سوخت فسیلی در نیروگاههای برق رامین، بهبهان ،خرمشهرو آبادان سالانه در مصرف یک میلیارد لیتر نفت کوره صرفه جویی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: علاوه بر صرفه جویی ریالی ناشی از جایگزینی گاز، رفع آلودگی محیط زیست از پیامد برنامه های بهینه سازی مصرف و جایگزینی سوخت پاک در نیروگاه های برق خوزستان بوده است.
مصرف غالب نیروگاه های تولید برق خوزستان گاز طبیعی است ولی با اوج گرفتن مصرف گاز خانگی در کشور ، نیروگاههای برق استان از نفت کوره به عنوان سوخت دوم استفاده می کردند.
در این نشست اجرای تفاهم نامه سه جانبه کنترل پایدار سوخت نیروگاهها و راستی آزمایی مصرف سوخت ادوات و ماشین آلات کشاورزی استان مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین رحیم حردانی اصل به عنوان دبیر کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی استان خوزستان داریا اخگر به عنوان رئیس این کارگروه معرفی شدند.
به گزارش ایرنا پیش تر دوستداران محیط زیست خواستار توقف مصرف نفت کوره در نیروگاه های برق خوزستان با هدف جلوگیری از آلودگی محیط زیست شده بودند.
نفت کوره از طریق پایانه صادرات نفتی بندر ماهشهر به خارج صادر می شود.
حجم زیادی از فراورده نفتی پالایشگاه نفت آبادان ، نفت کوره است که به وسیله لوله به پایانه صادراتی بندر ماهشهرانتقال می یابد.
هم اکنون مصرف نفت کوره در داخل کشور به دلیل آلودگی های زیست محیطی متوقف شده است.
6065/6002/6064
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: محسن بهاروند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: در استان یزد و به استناد بند ع تبصره ۸ قانون بودجه سال ‌ ۱۴۰۲، سی‌ویک صنعت باید از آب غیرمتعارف شامل پساب و آب دریا استفاده کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد محجوبی، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد با بیان اینکه 31 واحد صنعتی و معدنی دارای 31 منبع آبی در استان شامل اجرای بند ع تبصره 8 قانون بودجه 1402 می‌شوند، گفت: صنایعی که مصرف آب آنها از منابع آبی سطحی یا زیرزمینی بالای 10 لیتر بر ثانیه، معادل 300 هزار متر‌مکعب در سال است، باید از منابع آبی جایگزین استفاده کنند.

محجوبی با بیان اینکه حجم آب آزاد شده این صنایع معادل یک سوم حجم آب مصرفی کل صنایع استان است، ابراز کرد: با توجه به اعلام نظر وزارت نیرو بسیاری از این صنایع مشمول باید تا پایان شهریور سال 1404 از آب غیرمتعارف استفاده کنند. 

این مقام مسئول با بیان اینکه آب غیرمتعارف شامل پساب و آب دریا است، بیان کرد: تعداد اندکی از صنایع که امکان بهره‌مندی از خط اول انتقال آب خلیج فارس در کمترین زمان ممکن را داشتند، در پایان اسفند سال گذشته آب متعارف آن ها از مدار مصرف خارج و از آب دریا بهره مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه حجم آب آزاد شده به سایر واحد های صنعتی اختصاص نمی یابد، بیان کرد: آزادسازی آب حاصل از بازتخصیص تنها با هدف مصرف در بخش شرب و بهداشت و کمک به تعادل بخشی سفره های آب زیرزمینی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل