Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@12:10:33 GMT

کره شمالی در فهرست کشورهای حامی تروریسم!

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۰۱۲۵

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد که ایالات متحده کره شمالی را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار خواهد داد.

ترامپ که در نشست کابینه‌اش سخت می‌گفت، در این زمینه تصریح کرد که شناسایی کره شمالی به عنوان کشور حامی تروریسم اعمال جریمه‌هایی را علیه این کشور به دنبال خواهد داشت و این تصمیم که باید مدت‌های پیش محقق می‌شد، بخشی از «سیاست تشدید فشار» آمریکا علیه کره شمالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ترامپ افزود که «کره شمالی علاوه بر تهدید جهان با انهدام هسته‌ای، به طور مکرر از اقدامات تروریستی بین‌المللی از جمله ترور افراد در خارج از مرزهایش پشتیبانی کرده است».

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود در این زمینه یادآور شده که شناسایی کره شمالی به عنوان کشور حامی تروریسم در چند ماه اخیر در دولت آمریکا مورد بحث و بررسی قرار داشت و برخی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا معتقد بوده‌اند که کره شمالی استانداردهای قانونی را برای خارج ماندن از فهرست کشورهای حامی تروریسم رعایت نمی‌کند.

این گزارش می‌افزاید که مقام‌های آمریکا قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در فرودگاه مالزی در زمستان سال گذشته را به عنوان اقدامی تروریستی توصیف کرده‌اند.

آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های آمریکایی دخیل در رایزنی‌های داخلی بر سر این موضوع گفته است که شکی در این نیست که قتل برادر ناتنی رهبر کره شمالی در مالزی اقدامی تروریستی است، گرچه حقوقدانان معتقدند که باید در این مورد به بیش از یک حادثه استناد شود.

این مقام‌ها که نام‌شان به دلیل مجاز نبودن به سخن گفتن در مورد این رایزنی‌ها فاش نشده است، همچنین گفته‌اند که در این مورد که روند درمان دانشجویی آمریکایی زندانی در کره شمالی -که اخیراً پس از آزادی به دلیل جراحت‌هایش درگذشت- می‌تواند مصداق تروریسم باشد، اختلاف نظر وجود داشته است.

کره شمالی تا سال ۲۰۰۸ در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داشت اما در آن زمان دولت جورج بوش به عنوان بخشی از توافق بر سر توقف برنامه هسته‌ای این کشور، آن را از این فهرست خارج کرد.

گفت‌وگوهای ناظر بر توقف برنامه هسته‌ای کره شمالی یک سال بعد با شکست روبه‌رو شد و از آن پس کره شمالی به پیشرفت‌هایی در برنامه هسته‌ای و موشکی‌اش دست یافت. این کشور اخیراً ادعا کرده است که تمامی خاک آمریکا را در تیررس موشک‌هایش دارد.

گزارش آسوشیتدپرس می‌گوید که دونالد ترامپ برای بازنگری در فهرست کشورهای حامی تروریسم تحت فشار قانونگذاران آمریکایی قرار داشت، گرچه نگرانی‌هایی وجود داشت که گنجاندن دوباره نام کره شمالی در این فهرست ممکن است به تشدید تنش فزاینده در شبه‌جزیره کره بینجامد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است

به گزارش جام جم آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود: ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت: جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد: اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد که تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

دیگر خبرها

  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کمپ دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کارولینای شمالی و آریزونا برپا شد
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند
  • فهرست دانشگاه‌های آمریکا که شاهد تظاهرات حمایت از فلسطین هستند
  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • عکس/ سرکوب دانشجویان حامی غزه در دانشگاه‌های آمریکا
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند