Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر شیوا دولت آبادی روانشناس و رئیس پیشین هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: اساسنامه این انجمن با 24 سال سابقه کار حقوقی جدی و رسمی کودک بوده است بنا بر این ضرورت مطرح شدن حقوق کودک و پیگیری موادی که قابل پیگیری هستند و تغییر قوانینی که بیشتر به نفع کودکان باشد از دغدغه های این NGO است که برای تحقق آن فعالیت بسیاری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نگاه من به حقوق کودک به ویژه به پیمان جهانی حقوق کودک به عنوان یک سند تا حدودی تضمین کننده رشدخوب انسان است به این معنی که اگر ما موادی ازپیمان جهانی حقوق کودک را که فراتر از مسئله نگهداری ،حفاظت و حراست از کودکان در برابر سختی هامطرح می شود مانند مسائلی که کودکان پناهنده دارند و یا کودکانی که مورد کودک آزاری قرار می گیرند و یا کودکان کار،را مورد توجه قرار دهیم آنچه که فراتر از آن مطرح می شود این است که چگونه می شود در لوای قانون انسان های مسئول و شایسته تری را تربیت کرد؟

دولت آبادی با اشاره به اینکه اگر ما به حقوقی از کودکان مانند حق اظهار نظر ،یا دسترسی به اطلاعات یا ابراز عقیده باور داشته باشیم و این را به یک فرهنگ درونی تبدیل کرده و در خودمان وجامعه درون سازی کنیم مسلما انسانهای مسئول تر و سامان یافته تری خواهیم داشت گفت:اگر از حق کودک ابراز وجود، و اظهار نظرش صحبت می کنیم مقصود این است که چگونه یک انسان، مسئولیت آنچه می گوید را به عهده بگیرد و عملا به سمت تفکر انتقادی و تفکر سازنده پیش برود.

دولت آبادی بیان کرد:درست است که در جامعه ما والدین فداکاری هستند که حاضرند از نان شب بزنند ولی فرزندانشان را به دانشگاه بفرستند اما از طرف دیگر والدین مستاصلی هم داریم که به دلیل شرایط سخت مالی و نداشتن توانایی با حتی درجه ای متوسط برای نگهداری فرزندان یا والدین معتادو بچه های طلاق که با شکل ها و اندازه های مشابه در جهان وجود دارند نمی توانیم رضایت مطلوبی از عملکرمان در این حوزه داشته باشیم.

این عضو انجمن حمایت از کودکان تسریع کرد: آنچه که با وجود گوناگونیخانواده های ایرانی از نظر معیارها و ارزش ها ،جایش برای کودکان ما بسیار خالی است برابری آموزشی است،عدالت در آموزش و آموزش با کیفیت در مدارس است اما اگر قرار باشد جهتی به ذهن و اندیشه کودکان و مسئولیت پذیری آنها داده شود خیلی از این موارد می تواند در مدارس با کیفیت اتفاق بیافتد.

وی در پایان گفت:خیلی از مدارس ما نیاز به مددکار دارندتا بتوانیم از کودکان در برابر مسایلی که در خانه و جامعه اتفاق می افتد حمایت کنیم مسلما مدارس ما نیاز بیشتری به مشاوره های روانشناسی خوب برای استعداد یابی ،تشخیص به موقع و کمبود های آموزشی و شناسایی کاستی های مسائل روانی دارد. بنا بر این باید آموزش با کیفیت و با عدالت برای بچه ها سر منشاء حقوق کودکان قرار گیردتا بتوانیم گامهای بزرگی را در احقاق حقوق کودکان برداریم.

خبرنگار : اکرم جدیدی ممتاز

705

حقوق کودک نفع کودکان دکتر شیوا دولت آبادی ابراز عقیده اظهار نظر پیمان جهانی احقاق حقوق انجمن حمایت از کودکان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند

مدیرعامل موسسه محک با بیان اینکه از سال ۷۰ که این موسسه ایجاد شد تاکنون ۴۲هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند، گفت:تا امروز ۱۶ هزار کودک سرطانی بهبودی پیدا کرده و به زندگی بازگشته اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری کنگره دوسالانه بین المللی آنکولوژی کودکان یادبود «پروانه وثوق» در بیمارستان فوق تخصصی درمان سرطان «محک» برگزار شد.

هادی موسی خانی، فوق تخصص آنکلوژی در این نشست بیان داشت:۲۰درصد کودکان سرطانی کشور در بیمارستان محک تحت درمان قرار می‌گیرد و شایع‌ترین سرطان در کودکان سرطان خون و پس از آن تومور مغزی است.

وی ادامه داد:درمان آنکولوژی به یک کار تیمی نیاز دارد. در محک به این موضوع توجه خاصی دارد. استید این بیمارستان سابقه هیات علمی دانشگاه دارند و همه آنکولوژیست‌ها آرزوی کار کردن در محک را دارند.

آراسب احمدیان، مدیر عامل موسسه خیریه درمان کودکان سرطانی محک با بیان اینکه درمان کودکان سرطانی در محک رایگان است؛ ضمن اینکه حمایت‌های لازم در طول بیماری کودک نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در محک یک پلن درمانی یکپارچه در درمان بیماران سرطانی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار کودکان سرطانی به زندگی طبیعی خود بازگشتند، خاطرنشان کرد:از ابتدای تأسیس محک از سال ۷۰ بالغ بر ۴۲ هزار بیمار کودک سرطانی تشکیل پرونده داده اند.

وی با بیان اینکه محک ۳۰سال پیش با هدف درمان کودکان سرطانی ایجاد شده، افزود: مجوز مرکز تحقیقات سرطان در محک گرفته شده تا پروتکل‌های درمانی کامل شود.

احمدیان تاکید کرد:خیرین هزینه‌های درمانی در محک را تامین می‌کنند؛ ضمن اینکه محک از نظر علمی و تخصصی با بیمارستان‌های خارج کشور ارتباط دارد؛ از جمله پزشکان ایرانی خارج از کشور.

دانشگری، معاون درمان بیمارستان محک تصریح کرد:این کنگره ۲۶لغایت ۲۸ اردیبهشت برگزار می‌شود و اساتید خارجی و داخلی در این کنگره شرکت می‌کنند و امتیاز باز آموزی دارد.

وی ادامه داد:یکی از نیاز‌های همیشگی رسیدن به درمان‌های روز دنیا در درمان سرطان است؛ باتوجه به اینکه محک بیشترین بیماران کودک سرطانی را در تومور‌های مغزی دارد.

وی متذکر شد:محیط، ژنتیک و وراثت از جمله علل بروز سرطان در کودکان است؛ در نتیجه اینکه بیماری صعب العلاج گفته می‌شود به دلیل نامشخص بودن علت بیماری است.

دانشگری خاطرنشان کرد:در بیمارستان محک کودکان تا ۱۸سال مبتلا را درمان می‌کنیم و سرطان خون و لنفوم شایع‌ترین سرطان در بین کودکان است.

وی گفت:در ایران و محک ۶۵تا ۷۰ درصد کودکان سرطانی درمان می‌شوند

میترا قالیبافان آنکولوژیست ابراز کرد:تومور‌های مغزی اولین علت مرگ در سرطان‌های کودکان است.

وی ادامه داد:تومور‌های کودکان با تومور‌های بزرگسالان متفاوت است؛ در نتیجه برخورد تیم درمان با کودک سرطانی باید متفاوت باشد.

قالیبافیان خاطرنشان کرد:هدف اول این کنگره این است که تومور‌های مغزی در کودکان و بزرگسالان متفاوت است؛ نحو برخورد با این کودکان نیز متفاوت است و سوم اینکه این کودکان نیازمند بازتوانی دارند و باید برای این بیماران فکری شود.

وی تصریح کرد:زمان بقای کودکان مبتلا به تومور سرطانی به زمان مراجعه به پزشک بستگی دارد. کودکان به عوارض درمان بیماری سرطان نسبت به بزرگتر‌ها حساس‌تر هستند. جراحی، شیمی درمانی و رادیو تراپی سه روش درمانی در کودکان سرطانی است.

این آنکولوژیست زمان بقای یک کودک سرطانی را به میزان توانایی بدن کودک در مقابله با روش‌های درمانی برشمرد و گفت:در برخی کودکان پس از ۵سال درمان کاملا بهبودی حاصل می‌شود.

وثوق جراح اطفال بیان داشت:پیگیری درمان کودکان در محک تا ۱۸ سالگی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در دنیا یک درصد سرطان‌ها کودکان را شامل می‌شود، گفت:سالانه هزار تا ۱۵۰۰ مورد جدید از کودک سرطانی در ایران شناسایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده