Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه خبری سبزالبرز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بعد از بازدید از مناطق زلزله‌زده در جلسه رسیدگی به مشکلات زلزله زدگان در جمع مسئولان استانی و محلی و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، وظایف مسئولان را در قبال زلزله‌زدگان استان کرمانشاه، بسیار سنگین خواندند و تاکید کردند: مهمترین اولویت کنونی، مسئله تامین مسکن زلزله‌زدگان و بازسازی مناطق تخریب‌شده و آسیب‌دیده است که باید با پشتیبانی دستگاه‌های مختلف نظامی و غیرنظامی و با مدیریت متمرکز و کار جهادی و با سرعت عمل لازم، انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان با تاکید بر اینکه مردم آسیب‌دیده باید پیشرفت کار را حس کنند، گفتند: در این زمین‌لرزه، وسعت مناطق آسیب‌دیده زیاد است و اگرچه شهر سرپل ذهاب و برخی شهرهای دیگر خسارات سنگینی دیده‌اند اما برخی روستاها به کلی ویران شده‌اند که حادثه مهمی است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به مصائب و سختی‌ها و گرفتاری های زلزله‌زدگان افزودند: ما چون خودمان به حادثه زلزله مبتلا نشده‌ایم، شاید متوجه مصیبت زلزله‌زدگان نشویم. کسانی که تا دیروز در کنار خانواده خود در یک مسکن، با آرامش زندگی می‌کردند، به یکباره هم زندگی خود را از دست داده‌اند و اکنون در فصل سرما همه زندگی آنان در یک چادر خلاصه شده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تاکید بر اینکه باید اهمیت این حادثه را متوجه شد تا بتوانیم به اهمیت وظایف خود پی ببریم، خاطرنشان کردند: در حوادثی همچون زلزله، یکی از موارد مورد نیاز در همان ساعات اولیه، موضوع نجات است که در این منطقه به دلیل حضور بموقع ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، مسئله نجات تقریباً به شکل قابل قبولی انجام شد.

ایشان خاطر نشان کردند: با توجه به بازدیدی که از برخی مناطق زلزله‌زده داشتم و با توجه به گستردگی منطقه آسیب‌دیده، اگر موضوع نجات در همان ساعات اولیه به سرعت انجام نمی‌گرفت، تلفات قطعاً چندین برابر میزان فعلی بود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد خود با مسئولان دولتی در زمان زلزله بم، گفتند: در پی آن جلسات، ستاد مدیریت بحران شکل گرفت تا در همان لحظات اولیه حوادث طبیعی، این ستاد وارد عمل شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، موضوع «امداد» را بعد از موضوع «نجات» یکی دیگر از مسائل مهم در حوادث و بلایای طبیعی برشمردند و افزودند: اگرچه در امداد نیز سرعت مورد نیاز است اما امداد، فوری و تمام‌شدنی نیست زیرا در هر برهه از زمان، بخش‌های مخصوص به خود را دارد.

ایشان تاکید کردند: در حادثه‌ای همچون زلزله، در مراحل اولیه امداد، تامین نیازهای فوری همچون غذا، آب، امکانات زندگی و لباس مورد توجه است اما بعد از این مراحل، مهمترین مرحله جمع‌آوری نخاله‌ها در شهرها و روستاها و سپس تامین مسکن است که کار  عظیم و دشواری است و باید حتماً انجام گیرد.

رهبر انقلاب اسلامی، سرعت عمل در ساخت خانه‌های مردم آسیب‌دیده و همچنین تامین وسایل گرمایشی را ضروری برشمردند و خاطرنشان کردند: برای انجام این مسئولیت سنگین، مدیریت متمرکز لازم است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی از زحمات مسئولان بویژه دستگاه‌ها و نهادهایی که کمر همت بستند و از همان ابتدای حادثه بطور جدی وارد عمل شدند، گفتند: علاوه بر تمرکز مدیریت، کار جهادی و پیگیری مستمر کارها و سرعت عمل باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

 

منبع: سبز البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sabzalborz.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «سبز البرز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۴۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری بعد از ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش‌وپرورش استان و اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم، ضمن گرامی‌داشتن یاد معلم شهید آیت‌الله مطهری و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و استاد، اظهار کرد: اهمیت کار معلم و استاد به‌حدی است که اگر بخواهیم شرایط آینده کشور را بدانیم، باید به شرایط و تلاش امروز اساتید نگاه کنیم.

وی با بیان اینکه در هر دوره‌ای نسلی که منشأ تحول و پیشرفت می‌شود، ریشه آن در تلاش معلم‌های نسل قبل است، گفت: نسل امروزی که در حال تحصیل است، در آینده نزدیک عهده‌دار مدیریت کشور در همه جهات خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه اهمیت کار تعلیم و تربیت در این است که معلم با انسان، به‌عنوان پیچیده‌ترین موجودات، عالم سروکار دارد؛ تصریح کرد: انسان اشرف مخلوقات است و خداوند او را به‌دست معلمان بشریت سپرده است تا او را رشد بدهند و به کمال برسانند. در رأس معلمان عالم انبیای الهی بوده‌اند که وظیفه داشتند انسان‌ها را از رذائل اخلاقی پاک کنند و به آن‌ها حکمت بیاموزند؛ تا هم خودشان عالم بشوند و هم نسل‌های بعد را آموزش دهند.

امام‌جمعه کرمانشاه با تصریح اینکه اسلام و قرآن جهل را در مقابل عقل قرار داده‌اند، عنوان کرد: عقل و جهل هر دو جنودی دارند که جنود عقل انسان را به اعلا علیین انسانیت می‌رساند و جنود جهل او را تا پایین‌ترین درجات، تنزل می‌دهد. هنر معلم این است که شاگردان را با کتاب وحی الهی که منشأ همه علوم است آشنا کند و عقل و تدبیر را در او تقویت نماید.

وی افزود: جایگاه تعلیم‌وتربیت معنوی و آسمانی است و این وظیفه در امتداد مسیر انبیا و اولیای الهی به معلمان سپرده شده است.

حجت‌الاسلام غفوری با یادآوری اینکه قلوب به‌دست خداوند است، اضافه کرد: کار تربیتی با عالم معنا پیوند دارد و معلم باید در این مسیر از خداوند منان استمداد کند؛ زیرا توفیق در تعلیم‌وتربیت باید از سمت حضرت حق عطا بشود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با ذکر این نکته که به‌همان اندازه که تعلیم‌وتربیت عظیم است؛ مسئولیت آن نیز بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: می‌شود گفت که معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است؛ زیرا امانت‌هایی که به‌دست معلم سپرده می‌شود در عالم هستی بی‌نظیر و بسیار حساس هستند. ما که عهده‌دار این عنوان شده‌ایم در پیشگاه خدا از ما سوال خواهد شد.

وی با ذکر این نکته که معلم باید با توکل و توسل در کلاس درس حاضر بشود و ضمن به‌کارگیری تمام همت خود اساس کار را از خدا بداند، بیان کرد: حق معلم قابل اداکردن نیست؛ چرا که جنس کار، معنویت محض است. آنچه که حکومت‌ها می‌پردازند صرفاً حق‌القدم معلم است و ارزش آموزه‌های معلم به‌هیچ‌عنوان قابل قیمت‌گذاری نیست.

کد خبر 6091332

دیگر خبرها

  • ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت دیوار و پل روستای بیشه پیشنهاد دادیم
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • معلمی سنگین‌ترین مسئولیت عالم است
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است