Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیر کل گمرک بازرگان با اشاره به کشف بیش از 40 مورد قاچاق انسان در گمرکات کشور گفت: خوشبختانه با توجه به وجود دستگاه ایکس ری تا به حال هیچ قاچاق انسانی از طریق گمرک بازرگان صورت نگرفته است.

علی معصومی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص قاچاق انسان در گمرکات کشور بیان کرد: عمده قاچاق انسان از کشورهای مرزی و همسایه صورت می گیرد و بیش از 40 مورد قاچاق انسان در 6 ماه نخست سال جاری در گمرکات کشور کشف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آخرین کشف قاچاق انسان تصرح کرد: هفته گذشته آخرین قاچاق انسان در بار صادراتی و در کامیون ترکیه ای از طریق ایکس ری کشف و به مراجع قانونی ارجاع داده شد.

مدیر کل گمرک بازرگان در خصوص روش ورود قاچاق انسان به داخل کشور بیان کرد: اتباع سایر کشورها با هماهنگی با رانندگان کامیون ها و پاره کردن و شکستن پلمپ بار، وارد کالای صادراتی کامیون ها شده و قصد ورود به کشور را دارند که در گمرکات با انتقال به ایکس ری بار مورد بررسی قرار گرفته و افراد دستگیر می شوند.

معصومی در توضیح شهرهای ورودی قاچاق انسان به کشور گفت: بیشتر قاچاق انسان از طریق گمرکات داخل کشور و از شهرهایی چون ماکو، تبریز با رانندگان هماهنگ شده و وارد بار می شوند که این افراد در گمرکات کشور از طریق ایکس ری شناسایی می شوند و با متخلفان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با توجه به وجود دستگاه ایکس ری تا به حال هیچ قاچاق انسانی از طریق گمرک بازرگان صورت نگرفته است.

مدیر کل گمرک بازرگان در توضیح راهکارهای موجود برای جلوگیری از قاچاق انسان از گمرکات کشور اظهار کرد: استفاده از تجهیزات الکترونیکی، سگ های انسان یاب موجب جلوگیری صد درصد از قاچاق انسان در گمرکات کشور شده است.

معصومی یاد آور شد: ایران جز رتبه های اولیه در مبارزه با قاچاق انسان و کالا است و کمیته جهانی به ما رتبه برتر را در این زمینه داده است.

وی با اشاره به تشکیل کلاس های آموزشی برای کارکنان گمرک بیان کرد: کلاس های آموزشی جهت شناسایی قاچاقچیان برای کارکنان گمرک تشکیل شده تا از این طریق و با برخورد با شناسایی رانندگان از قاچاق جلوگیری شود.

مدیر کل گمرک بازرگان در خصوص سرانجام افراد دستگیر شده در گمرکات کشور گفت: این افراد پس از دستگیری به مراجع قضایی تحویل داده می شوند و در این زمنیه قوه قضائیه همکاری بسیاری خوبی با گمرک داشته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل گمرکات استان، در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: در این مدت ۱۴۲ هزار تُن کالا از گمرکات خراسان جنوبی به ارزش ۴۳ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

کوهگرد افزود: صادرات قطعی کالا‌های تولیدی صادراتی استان به ارزش ۱۱ میلیون دلار به وزن ۷۱ هزار تن بوده که در مقایسه با پارسال ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: کالا‌های تولیدی استان در این مدت به کشور‌های عراق، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیر کل گمرکات استان افزود: سیمان، روغن سوخت تقطیری، صیفی جات، کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی و نمک خوراکی از جمله کالا‌های صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

کوهگرد به مجموع کالا‌های اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان در این مدت مدت اشاره کرد و گفت: در این مدت ۷۱ هزار تُن کالا به ارزش ۳۲ میلیون دلار کالا‌های تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات استان صادر شده است.

کوهگرد گفت: این صادرات به لحاظ ارزشی ۸۸ درصد افزایش داشته است.

وی شیشه، اوره پریل، کاشی و سرامیک، ظروف شیشه‌ای، شمش آهن و سایر کالا‌ها را از اجمله این کالا برشمرد.

دیگر خبرها

  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • درخواست کنسرسیوم ریلی برای انجام تشریفات قطار ترانزیتی افغانستان به گمرک ارائه شد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود
  • معاون وزیر کشور : رئیسی دستور داده تا ۳ میلیارد یورو در اختیار نیرو‌های مسلح قرار داده شود تا به‌سرعت فرآیند انسداد مرز‌ها را آغاز کنند
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات