Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر فنی مستعفی تیم ملی ژیمناستیک هنری کشور دلیل استعفای خود را از این سمت، تشریفاتی بودن آن عنوان کرد و گفت: رئیس فدراسیون به دنبال امتیاز دادن به رای دهندگانش است.

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا،‌‌ با روی کار آمدن زهرا اینچه درگاهی به عنوان رئیس فدراسیون ژیمناستیک تغییرات گسترده‌ای در راس فدراسیون به وجود آمد که البته مهمترین این تغییرات انتخاب کادر جدید برای تیم‌های‌ ملی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد آذرپی و تیم همراهش سالها هدایت تیم‌های ملی بزرگسالان و جوانان را بر عهده داشتند اما با روی کار آمدن درگاهی این سرمربی باتجربه از سمت خود کنار رفت و رضا خیرخواه به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد.

البته آذرپی از آنجایی که سال‌ها در راس تیم‌ملی ژیمناستیک هنری بوده دوباره همکاری‌اش را با تیم‌ملی ایران ادامه داد ولی این بار در قالب مدیر تیم‌های ملی. البته طولی نکشید آذرپی دوباره از این سمت استعفا داد. باتوجه به اینکه ژیمناستیک از رشته‌های مادر محسوب می‌شود اما متاسفانه در ایران آنچنان وضعیت خوشایندی ندارد وزیر ورزش و جوانان هفته گذشته دستور جذب مربی خارجی برای این رشته را داد تا شاید ژیمناستیک از این رکود همیشگی بیرون بیاید.

محمد آذرپی سرمربی سابق تیم‌ ژیمناستیک‌ هنری در گفتوگو با خبرنگار ورزشی آنا درباره وضعیت فعلی ژیمناستیک در ایران گفت: «متاسفانه ژیمناستیک در ایران روز به روز در حال پسرفت است و من به هیچ عنوان به آینده این رشته خوشبین نیستم؛ البته شاید برخی انتقادهای من را به حساب این بگذارند که من از مدیریت تیم‌های ملی استعفا دادم و متاسفانه شایعاتی هم مطرح شد مبنی بر اینکه من توقعاتی از فدراسیون داشتم و وقتی آنها محقق نشدند استعفا کردم که هیچ کدام صحت ندارد. من به عنوان کسی که سالها در این رشته فعالیت می‌کنم و هدایت تیم‌های ملی را برعهده داشتم به هیچ عنوان به آینده این رشته خوشبین نیستم و فکر می کنم وضعیت در آینده بدتر از این هم خواهد شد.»

وی ادامه داد: «موفقیت در هر رشته ورزشی مستلزم حضور افراد متحدد و همدل است؛ اما همانطور که می‌بینید خیلی از اهالی ژیمناستیک به دلیل تصمیمات غلط ریاست این فدراسیون بیرون از گود هستند و همین موضوع باعث می شود که این رشته روز به روز ضعیف‌تر از قبل شود. در زمان اسبقیان با اینکه او به عنوان سرپرست در فدراسیون فعالیت می‌کرد اما با اقداماتی که انجام داد 5 الی 6 سال ژیمناستیک جلو افتاد. او متخصصین این رشته را کنار هم قرار داده بود و از همین روی با شرایط سختی و امکانات محدود اما پیشرفت های زیادی داشتیم.»

آذرپی در مورد وضعیت دستگاه‌های این رشته اظهار کرد: «متاسفانه همگی فرسوده شده‌اند و از نظر امکانات سخت افزاری شرایط خیلی بدی داریم. استخدام مربی خارجی برای ژیمناستیک ایران با این شرایط تنها یک مسکن موقتی است و این فدراسیون جدید دست به این اقدام می زند برای اینکه حرف و حدیث ها را ساکت کند وگرنه وقتی ما امکاناتمان همگی فرسوده است بهترین مربی جهان را هم استخدام کنیم چه دردی از مشکلات را دوا می کند. وسایلی که تیم های ملی با آنها کار می کنند همگی از رده خارج هستند.»

مربی سابق ژیمناستیک هنری در مورد حضورش به عنوان مدیر تیم‌های ملی و استعفایش اظهار کرد: «‌متاسفانه در فدراسیون ژیمناستیک خیلی از فعالیت ها جنبه تشریفانی دارند و ریاست فدراسیون هم تنها به دنبال آوانس دادن به افرادی است که در مجمع به او رای دادند. از همان ابتدای که او روی کار آمد حواشی زیادی برای ژیمناستیک به وجود آورد در صورتی که هر مدیری حداقل در ابتدای کارش شرایط را به یک ثبات میرساند نه اینکه خودش به حواشی دامن بزند.متاسفانه فکر و ذهن درگاهی مختص کسانی است که در مجمع به او رای دادند و به فکر جبران کارهای آنهاست.»

آذرپی ادامه داد: «زمانی که ابلاغ مدیر‌فنی برای هر مربی یا سرمربی ارسال می‌شود، قطعا باید اختیارات و شرح وظایف او در نظر گرفته‌شود که من فکر می‌کردم فدراسیون ژیمناستیک از این موضوع آگاه است. اما بعد از صحبت با ریاست فدراسیون مطلع شدم که این پست بیشتر جنبه تشریفاتی است چرا که وظایف من و همچنین حق و حقوقم به هیچ عنوان مشخص نبود. با این حال من به احترام سابقه دوستی و فعالیت چندین ساله ام در فدراسیون ژیمناستیک صحبت نکردم و منتظر بودم که آنها چه اقدامی انجام می‌دهد اما توجهی به این موضوع نشد. من سالهاست که در فدراسیون ژیمناستیک مشغول به کار بودم و در این سال ها همیشه به عنوان مدیر تیم های ملی یا سرمربی مشغول بودم و همه وظایف و حق و حقوقم مشخص بود اما فدراسیون جدید این اعتقاد را داشت من هر زمان که در اردوی تیم ملی باشم به من حقوق می دهند و حتی عنوان هم شد که در فدراسیون های دیگر این شرایط وجود دارد و من نباید به این موضوع حساسیت داشته باشم.»

مدیر سابق تیم های ملی عنوان کرد:«من سالهاست که در ژیمناستیک فعالیت می کنم و شخصیت و جایگاهم در این سال ها اجازه نمی دهد به خاطر مسائل مالی پشت پا به تیم ملی بزنم اگر در ابتدا به من می‌گفتند هیچ حق و حقوقی ندارم به هیچ عنوان ناراحت نمی‌شدم اما این برخوردها مناسب من نبود.»

وی تاکید کرد: «برای اینکه یک مدیر فنی آینده خوبی را برای تیم ملی ترسیم کند، ابتدا باید همه افراد کادر فنی در جایگاه‌های خود قرار داشته باشند که متاسفانه این وضعیت در تیم‌ملی ژیمناستیک هنری وجود نداشت. البته احترام همه افرادی که در حال فعالیت هستند واجب است. اما از آنجا که پس از انتخاب رئیس جدید فدراسیون، حاشیه‌های زیادی به وجود آمد، با وجود اینکه خیلی دوست داشتم به ژیمناسیتک کشورم خدمت کنم، اما همکاری ام در این مقطع زمانی را به صلاح نبود.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!

به گزارش "ورزش سه"، میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال ایران که چند ماهی است مرد اول این فدراسیون شده، از همان روز اول با انگیزه و تلاش فراوان به میدان آمده و با تجربه‌ای که از دوران قبل از ریاستش در فدراسیون کسب کرده به دنبال موفقیت تیم ملی است.

او که دیروز در تمرینات تیم ملی والیبال ایران حاضر شد، کار شاگردان پائز را دنبال کرد و به آنها روحیه داد. تقوی که برای ملی پوشان در صورت المپیکی شدن پاداش‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است، نمی‌خواهد کارنامه کاری‌اش در ابتدای دوران ریاست بر فدراسیون با ناکامی و عدم حضور در المپیک رقم‌ بخورد.

باید دید میلاد تقوی دومین رئیس فدراسیون در تاریخ والیبال ایران پس از محمدرضا داورزنی خواهد شد که تیمش سهمیه المپیک کسب کند یا باید چهار سال دیگر برای تحقق این امر صبر کند. قطعا او از اهمیت المپیکی شدن به‌عنوان تنها سهمیه تیمی باقی‌مانده برای کاروان ورزشی ایران با خبر است و تمامی امکانات را برای موفقیت ملی پوشان مهیا خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ماتوینکو: رویای غرب برای نابودی روسیه هرگز محقق نخواهد شد
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • قهرمان لیگ برتر ایران همزمان فدراسیون و AFC را تهدید کرد
  • قهرمان لیگ برتر و تهدید توامان فدراسیون و AFC!
  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • اولین المپیک ژیمناستیک ایران، کارمند شهرداری گرگان شد
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد