Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار عابدین خرّم فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی  گفت: طرح تدوین سند راهبردی اقتصاد مقاومتی ویژه آذربایجان غربی توسط ۵۰ نفر از اساتید دانشگاه های استان تا حدی کارشناسی شده است که اگر عملیاتی شود تقویت بنیه اقتصادی کشور و خودکفاتیی در برخی اقلام وارداتی مهترین دستاورد این سند خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار خرّم افزود: بطور مثال امروز ۹۵ درصد روغن کشور وارداتی است و اگر بر اساس طرح های این سند اقدام شود همین ۹۵ درصد واردات روغن توسط همین استان تامین خواهد شد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اجرای طرح های زود بازده، کم هزینه و بومی برای مردم منطقه را از دیگر برنامه های صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: در راستای اجرای درست این طرح ها نیز از سال ۹۲ چندین گروه کارشناش در منطقه در حال فعالیت و بررسی می باشند.

وی افزود: بر همین اساس در مجموع ۱۹۷روستا با ۶ دهستان پایلوت قرارگاه پیشرفت و آبادانی آذربایجان غربی انتخاب شده تا بدون وابستگی به مناطق شهری خود مردم در آن مناطق به خود کفایی اقتصادی برسند.

سردار خرّم توسعه روستا، تولید،فعالیت های عمرانی، بهداشت و درمان، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را از اهداف اجرای طرح های قرارگاه پیشرفت و آبادانی برشمرد و تصریح کرد: یقینا با اجرای درست این طرح ها شاهد پیشرفت و آبادانی در این روستاها خواهیم بود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اظهار داشت: کارگاه های متعددی نیز با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تا به امروز توسط بسیج در راستای پایداری این اشتغال ها و اینکه بتوانند درآمد پایدار،خودکفا و بومی داشته باشند هزینه شده است.


وی از تلاش های بانوان شرکت کننده در اردوهای جهادی نیز تقدیر و تشکر کرد و افزود: نقش زنان در اردوهای جهادی بسیار مهم و دارای آثار و برکات بسیاری است.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی در پایان بر لزوم تقویت و ترویج فرهنگ جهادی و انگیزه بسیجی در بین جوانان نیز تاکید نمود.

انتهای پیام/ح

سند راهبردی اقتصاد مقاومتی ویژه آذربایجان غربی تدوین می شود

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۷۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای اداری راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی که با حضور معاونین، مدیران و روسای ستادی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: به لحاظ سیاست‌های دولت در خانه دار کردن مردم باید تسریع در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن با توان پیمانکاران استانی و شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار قرار گیرد.   وی ادامه داد: با توجه به اینکه تامین زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام شده است، هدف‌گذاری برای اتمام پروژه‌های در حال احداث در سال جاری با برنامه‌ریزی انجام شده در اولویت کاری قرار دارد.   سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اهمیت مردمی سازی ساخت مسکن در سال جاری اجرای طرح‌های خودمالکی و نوسازی در بافت فرسوده با بهره‌گیری از تشویقات طرح نهضت ملی مسکن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.   عطائی افزود: اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها پیگیری گردد و تعامل سازنده با مدیران شهرستانی صورت گیرد و در صورت بروز مشکل باید مسائل در سریعترین زمان ممکن اعلام شود تا به سمت تحرک بیشتری حرکت کنیم.   وی بیان کرد: پیگیری روند اجرای طرح‌های راهسازی نیز از مسائل مهم و قابل توجه بوده که روسای شهرستان به این امر مهم نیز توجه ویژه داشته باشند.   در این جلسه روسای ادارات راه و شهرسازی در شهرستان‌ها به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

دیگر خبرها

  • تقویت و تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اولویت مدیران شهرستانی باشد
  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • دستگاه‌های دولتی مکلف به پاسخگویی و اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی هستند
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • اتمام پروژه کمربندی دوم شهر، نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی