Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@04:26:09 GMT

ایران درصدد استفاده از همه اقسام انرژی هسته ای است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۸۷۰۹

ایران درصدد استفاده از همه اقسام انرژی هسته ای است

اصفهان - رئیس کمیسیون انرژی هسته‌ای مجلس گفت: ما فقط به دنبال انرژی هسته ای نیستیم و می خواهیم از همه اقسام انرژی هسته ای استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی ذوالنور پیش از ظهر سه شنبه در سمینار عالی علمی اتحادیه اروپا و ایران با بیان اینکه قبل از برجام فضای توهم زنی و حرکت بر خلاف واقعیات وجود داشت و ایران را به اتهام غیر واقعی اذیت و آزار و تحریم کردند، اظهار داشت: این در حالی است که ۹ گزارش آژانس بین المللی هسته ای بعد از برجام بیانگر شفافیت و صلح آمیز بودن، فعالیت های هسته ای ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنوز مشخص نیست فشارها بر ایران با چه دلیل منطقی انجام شد، افزود: امروز هم شاهد هستیم توسط برخی طرف ها مانند آمریکا فضای قبل از برجام دیده می شود و در این راستا امریکایی ها گاهی تهدید به پاره کردن برجام، ضربه به روح و ضربه جسمی به برجام را انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون انرژی هسته‌ای مجلس ضمن قدردانی از مواضع اتحادیه اروپا در حمایت از برجام ابراز داشت: باید توجه داشت که برجام کل، مجموعه و تفکیک ناپذیر است و یک طرف جمهوری اسلامی و یک طرف ۱+۵ قرار دارد و اگر هر فردی از آن خارج شود، اصل برجام از بین می رود.

وی با بیان اینکه مردم ایران با توجه به آموزه های دینی موظف به اجرای تعهداتی که می دهند هستند، اما باید توجه داشت که برجام چیز زیادی به ما نداده است و حقوقی که باید تماما و یکجا مردم از ام پی تی داشته باشند، با محدودیت و به صورت قطره چکانی به ما داده می شود.

ذوالنور با اشاره به اینکه برخی مانند آمریکا دچار توهم شده اند و ما حقانیت خود و صلح آمیز بودن کار هسته ای را ثابت کرده ایم، افزود: آنچه بعد از برجام لازم است فضای تعقل و اجتناب از توهم است باید از نفاق های سیاسی اجتناب شود.

وی با تاکید بر اینکه بعد از برجام باید حقوق هسته ای ایران تامین شود، ابراز داشت: جمهوری اسلامی اثبات کرد که فعالیتش صلح آمیز است و بهترین راه نظارت اروپا و ۱+۵ حضور فیزیکی است که اشراف اطلاعاتی ایجاد می کند.

رئیس کمیسیون انرژی هسته‌ای مجلس  با اشاره به اینکه ما فقط به دنبال انرژی هسته ای نیستیم و می خواهیم از همه اقسام انرژی هسته ای استفاده کنیم، اضافه کرد: ما در نظر داریم در زمینه صنعت، کشاورزی و پزشکی به فناوری های صلح آمیز هسته ای دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه خوشحالیم دولت لایحه الحاق ایران به کنوانسیون انرژی هسته ای را تحویل داده است، اضافه کرد: همچنین در ایران در انرژی بادی، گرمایی زمین گرمایی، هسته ای و ... عزم جدی برای بهره برداری داریم.

ذوالنور با تاکید بر اینکه آمریکایی ها نمی توانند از برجام خارج شده و آن را اسمی اجرایی کنند و به محتوای آن توجهی نداشته باشند، افزود: امیدواریم فضای برجام در آینده رونق پیدا کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۸۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور (فیلم)

 

 

 

منبع :خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم) نجات ۱۸ نفر گرفتار در سیل روستای شادکام بافق (فیلم) اقدام خطرناک راننده یک خودرو در تونل‌های تهران (فیلم)

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور (فیلم)
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!