Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در این نشست دکتر امیر مظاهری استاد مجتمع دانشگاهی ولیعصر (عج) واحد تهران مرکزی در سخنانی اظهار کرد:« نسل جوان به سادگی گذشته حاضر به پذیرش نقش خویش در گروه‌های اجتماعی و همچنین ارزش‌ها و هنجارهای آن نمی‌شود و آن چه که ما از آن به عنوان شکاف نسل ها یاد می‌کنیم چیزی جز اختلاف عمیق میان ارزش‌ها و نگرش‌ها در نسل‌ جوان کنونی و نسل‌های کهن وتفاوت میان دو نسل از جوانان و کهنسالان نیست و این یکی از خطرات بالقوه‌ای است که استحکام و دوام خانواده‌ها را به ورطه تهدید جدی کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود:« در گذشته جوانان علی‌رغم آموختن ارزش‌ها و نگرش‌های نظام اجتماعی، خود را با جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کردند تطبیق می‌دادند ، بدان معنا که ارتباط جوان درحد رسانه‌هایی مانندتلویزیون و در محدوده‌ای به وسعت شهر محل سکونت بوده است. در حالی که جوان امروز با دهکده‌‌ای جهانی روبرو است که در آن واحد می‌تواند با وسایل ارتباط جمعی در تعامل مستقیم و بی‌واسطه با جهان پیرامون خویش قرار بگیرد.»

مظاهری گفت:« این وضعیت به مقایسه کردن خویش با وضعیت افراد همسال منجر می‌گردد و به همین سبب انتظارات و توقعات بی‌جا به شدت رو به فزونی گذاشته و در درازمدت سبب تغییرات گسترده در سبک زندگی افراد می‌گردد.در مواجهه با این شرایط و افزایش تقاضا برای تنوع و رفاه بیشتر، والدین بیشتر وقت خود را در بیرون از منزل صرف می‌کنند؛ کمتر همدیگر را می‌بینند و کمتر با هم صحبت می‌کنند، در چنین وضعیتی که افراد فرصت درک یکدیگر را پیدا نمی‌کنند؛ روابط عاطفی اعضای خانواده رو به سردی واحساس متقابل کاهش می‌یابد و در نهایت منجر به عدم تفاهم افراد می‌شود.»

وی اظهارکرد:« والدین در حالی که از فرزندان خود حمایت می‌کنند و به آنان احترام می‌گذارند باید نظارت مناسبی هم بر روی جوانان داشته باشند والدینی که وقت کمتری را برای تربیت فرزندانشان اختصاص می‌دهند در حالی که فرزندان با افزایش سن و بزرگتر شدنشان نیاز فراوانی به برقراری رابطه با والدین خود پیدا می‌کنند و اگر این گونه نباشند نقش گروه‌های همسالان برای آنان پررنگ تر خواهد شد.والدین نیز باید با این فناوری‌ها آشنایی داشته باشند. زیرا تنها در این صورت است که در ارتباط موثر در گروه‌های سنی کودک، والدین می‌توانند به جای گروه‌های همسالان بنشینند و پیروز میدان گردند.»

مظاهری افزود:«هنگامی که‌ گفت‌وگو میان اعضای خانواده بیشتر می‌گرددوالدین خود به تنهایی می‌توانند پی به دنیای ناشناخته فرزند خود ببرند. به همین میزان والدین باید در برنامه‌ریزی‌های خود جایی برای وقت‌گذرانی با فرزندان خود داشته باشند.»

مظاهری با بیان اینکه بیش از نیمى از مردان بزهکار با پدران خود ارتباط مناسبى نداشته‌اند،گفت: «بر این اساس بى‌توجهى پدران در تربیت فرزندان، از عوامل مهم بزهکارى جوانان در آینده است. پدرانى که بین عمل و گفتارشان تفاوت است، پدرانى که فرصت کافى براى ارتباط با فرزندان خود ندارند، الگوى مناسبى براى همانندسازى فرزندان نیستند. با این همه فرزندان در مسیر رشد از افراد بسیارى تأثیر مى‌گیرند که در این میان نقش پدر بسیار پررنگ‌تر و با اهمیت‌تر است. می‌دانیم که دانشگاه و رسانه باید در خدمت این امر باشند.»

خانواده جوانان واحد تهران مرکزی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۸۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح پنجشنبه در آئین تجلیل از خادمان قرآن ضمن قدردانی از فعالیت‌های حوزه قرآنی صورت گرفته در ایام ماه مبارک رمضان در اصفهان اظهار کرد: قرائت قرآن از اهمیت بالایی برخودار است و این روند باید در جامعه بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قرآن نور خانه است، ادامه داد: وقتی در خانه قرآن قرائت می‌شود، فرزندان قرآنی تربیت می‌شوند و باغ ویلایی نمی‌شوند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه نور قرآن بهترین نوع تربیت برای فرزندان است، افزود: برخی تنها یک فرزند دارند و بر این باورند که تربیت فرزندان سخت است و این در حالی است که اگر خانواده‌ها با قرآن باشند به راحتی می‌توانند ۱۰ فرزند را به خوبی تربیت کنند.

وی با بیان اینکه پدر و مادر بودن در واقع معلمی است، گفت: وقتی پدر و مادر اهل قرآن و نماز نباشند، فرزندانشان قرآنی بار نمی‌آید.

آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه با بیان اینکه همه دنیای کفر می‌دانند که از نظر نظامی حریف ایران نمی‌شوند، اضافه کرد: راه انقلاب با وجود دشمنان گم نمی‌شود و این از برکات قرآن است.

وی با بیان اینکه حیات طیبه از آن کسانی است که ایمان و عمل صالح داشته باشند، افزود: این افراد زنده هستند اما از ابعاد انسانیت خارج شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود، ابراز کرد: باید با آیه‌های قرآن زندگی کنیم و آیات کاربردی را به خوبی بشناسیم و استفاده کنیم.

کد خبر 6094939

دیگر خبرها

  • کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر
  • توجه جدی به جهاد تبیین و بیان دستاوردهای جوانان نخبه کشور
  • علی مطهری: در خانواده آیت‌الله مطهری با شکاف بین‌نسلی مواجه نیستیم، اما...
  • واکنش رئیس دانشگاه تهران به انحرافات پژوهشی در حوزه زنان در دنیا
  • گفتمان قرآنی باید در خانواده‌ها ایجاد شود
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • والدین با استقلال‌طلبی نوجوانان مواجهه منفی نداشته باشند
  • رویداد جامعه‌پرداز با موضوع خانواده و جمعیت در البرز برگزار می‌شود