Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@04:09:34 GMT

جزئیات دیدار پوتین و بشار اسد در سوچی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۹۰۶۳

جزئیات دیدار پوتین و بشار اسد در سوچی

به گزارش جهان نيوز، به نقل از خبرگزاری «تاس»، کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه در بندر سوچی (در جنوب روسیه) با "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه که برای یک سفر کاری به فدراسیون روسیه سفر کرده بود، دیدار و گفت‌وگو نمود. در جریان این دیدار، پوتین مقامات بلندپایه وزارت دفاع و ستادکل نیروهای مسلح روسیه را نیز به همتای سوری خود معرفی کرد و طرفین به بررسی اوضاع نظامی در خاک این کشور و همچنین اصول مربوط به برگزاری کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روسای جمهوری دو کشور در این نشست مسائل مربوط به حل و فصل سیاسی بحران در سوریه و همچنین روند فراهم سازی مقدمات برگزاری کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه طی چند روز آینده را مورد بررسی قرار دادند.

پوتین با یادآوری اینکه در تاریخ 22 نوامبر قرار است با روسای جمهوری ایران و ترکیه نیز در مورد روند آتی اقدامات برای حل و فصل مناقشه در سوریه گفت‌وگو کند، گفت: «شما می دانید که ما بغیر از این شرکای محدود که با آنها بطور دائم در تماس هستیم، فعالانه با دیگر کشورها، از جمله عراق، آمریکا، مصر، عربستان سعودی و اردن هم در این رابطه کار می کنیم.»

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: «مسلما مهمترین مسئله حل و فصل سیاسی و درازمدت مشکلات، بعد از سرکوب کامل تروریستها در سوریه است . ضمن اینکه من مایل بودم تا با شما اصول اصلی سازماندهی روند مذاکرات سیاسی و برگزاری کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه که شما از آن حمایت کرده اید را مورد بررسی قرار داده و نظر شما را در ارزیابی وضعیت کنونی و دورنمای آتی اوضاع، از جمله روند مذاکرات سیاسی که بدون تردید باید زیر نظر سازمان ملل متحد انجام شود را بدانم. »

پوتین همچنین به سهم بسزای مذاکرات آستانه در این راستا اشاره کرد و افزود: «در سایه روند مذاکرات آستانه ما موفق شده ایم تا مناطق کاهش تنش را در مناطقی از خاک سوریه ایجاد کنیم که این امر به نوبه خویش برای نخستین بار این امکان را بوجود آورده که به معنای واقعی و بطور عمیق مذاکرات با مخالفان سوری آغاز شوند.  

وی همچنین با اشاره به برگزاری نشست به اصطلاح «گروه مخالفان ریاض» در تاریخ 23-22 نوامبر در عربستان سعودی، به بشار اسد اطمینان داد:«آقای لاورنتییف، نماینده ویژه من در تمامی جلسات علنی و غیرعلنی و کنفرانس مطبوعاتی پایانی این نشست حضور خواهد داشت.»

رئیس جمهوری روسیه در آغاز این دیدار هم به همتای سوری خود پیروزیهای اخیر ارتش سوریه در مبارزه با گروهای تروریستی را به وی تبریک گرفته و یادآور شد: «البته تا پیروزی کامل بر تروریسم هنوز راه زیادی باقی مانده است. هرچند کار مشترک عملیات نظامی روسیه و سوریه در مبارزه با تروریسم، مسلما بزودی به پایان خواهد رسید و اکنون باید روند حل و فصل سیاسی مشکلات باید آغاز شود و در این راستا با رضایت آمادگی کامل شما برای همکاری با کسانی که خواستار صلح و ثبات در سوریه هستند را اعلام می کنم.»

"دمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که سفر روز دوشنبه رئیس جمهوری سوریه به روسیه و دیدار وی با ولادیمیر پوتین، در مجموع چهار ساعت بطول انجامید. به گفته وی، خبر این سفر و مذاکرات روسای جمهوری روسیه و سوریه، به دلایل امنیتی، امروز (سه شنبه) و بعد از اتمام این سفر اعلام شد.

بشار اسد، آخرین بار در ماه اکتبر سال 2015 به روسیه سفر کرده بود که نخستین سفر وی بعد از آغاز جنگ داخلی در سوریه بود. در تابستان سال 2016 نیز در رسانه های گروهی اخباری در خصوص سفر محرمانه ماه ژوئن بشار اسد به مسکو منتشر شد که البته کاخ کرملین این اطلاعات را تکذیب کرده بود.

منبع:تسنیم

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۹۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رییس جمهور روسیه وضعیت شاخص های اقتصادی این کشور را فراتر از پیش بینی ها دانست.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد که شاخص‌های اقتصاد کلان در روسیه در آغاز سال میلادی جاری بالاتر از پیش‌بینی‌های دولت، بانک مرکزی و کارشناسان بوده است.

رییس‌جمهور روسیه در نشستی با محور مسائل اقتصادی گفت: تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است تا پایان سال بیش از ۳ درصد رشد کند.

پوتین گفت که وضعیت فعلی اقتصاد امکان بهبود پیش بینی های توسعه آن را فراهم می کند.

رئیس جمهور روسیه با استناد به گفته بسیاری از کارشناسان گفت که تا پایان سال جاری تولید ناخالص داخلی روسیه ممکن است بیش از ۳٪ رشد کند.

کد خبر 6090248

دیگر خبرها

  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • پوتین: شاخص‌های کلان اقتصادی روسیه بالاتر از پیش‌بینی هاست
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد