Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به رتبه دوم قم در چاپ و نشر از صدور ۴ هزار مجوز کتاب طی ۶ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی حسینی کاشانی پیش از ظهر سه‌شنبه در همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی که در سالن همایش‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد، یکی از شاخصه‌های توسعه فرهنگ را کتاب و کتابخانه خواند و اظهار کرد: هر چقدر برای بهبود این شاخص تلاش کنیم به توسعه فرهنگی استان کمک کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه یکی از جلوه‌های زیبای قم در کتاب است، افزود: کتاب با مجموعه استان قم همنشین و قرین است و یکی از شاخصه‌های استان قم را می‌توان در کتاب و کتابخانه و نشر خلاصه کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه اگر بتوانیم به شاخصه‌های فرهنگی استان بها بدیم باید به کتابخانه‌ها نگاه ویژه داشته باشیم، تصریح کرد: استان قم بعد از تهران دومین استان در تولید و نشر کتاب و در کتاب مذهبی و دینی اولین استان است.

وی از صدور مجوز ۴ هزار کتاب در ۶ ماه گذشته در استان قم خبر داد و گفت: وجود کتابخانه‌های عمومی و تخصصی ویژگی خاصی را به استان داده است اما هنوز با استانداردهای لازم بسیار فاصله داریم.

شاخصه‌های کتابخانه‌ای قم با استانداردهای لازم فاصله دارد

حسینی کاشانی افزود: با توجه به جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان قم  شاخصه‌های کتابخانه‌ای استان قم با استانداردهای لازم فاصله دارد که  باید ارتقا پیدا کند.

وی افزود: نگاه ویژه‌ای به تزریق بودجه کتابخانه در حال ساخت خیابان امام خمینی(ره) شده است و اگر با همین روند ادامه پیدا کند می‌توانیم در سال ۹۷ این کتابخانه را به بهره برداری برسانیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: ۲۳ کتابخانه عمومی در سطح استان فعال است و کتابخانه‌های تخصصی هم در قم جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی تأکید کرد: باید روز به روز کیفیت و کمیت کتابخانه‌های عمومی و تخصصی ارتقا پیدا کرده، دسترسی مردم به کتاب تسهیل شود و توجه به کتابخانه‌های مجازی افزایش پیدا کند و همراهی و همدلی دستگاه‌های فرهنگی روز به روز بیشتر از گذشته شود.

به گفته حسینی کاشانی، پنجشنبه آخر هفته کتاب به عنوان روز کتابگردی نامگذاری شده است که امسال در قم هم برنامه نمادینی با حضور مسئولان استان در کتابخانه‌های سطح شهر قم برگزار می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود

در ادامه نشست‌های محفل ادبی قند پارسی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، عصر شعر شیراز در آستانه ۱۵ اردیبهشت‌ماه روز شیراز برگزار می‌شود.

این نشست ادبی به پاسداشت شهر راز با حضور شاعران و اعضای محفل ادبی قند پارسی با اجرای غلامرضا کافی دبیر این محفل و عضو هیئت علمی بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز اجرا خواهد شد.

«عصر شعر شیراز» به میزبانی کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی، روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ برگزار و از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars به صورت زنده پخش خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کارگران یکی از شاخصه‌های توسعه و جهش تولید هستند
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه