Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-06@02:20:59 GMT

تامین هزینه تکمیل پروژه قطار شهری قم در بودجه ۹۷

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۲۵۷۷۵

تامین هزینه تکمیل پروژه قطار شهری قم در بودجه ۹۷

تکمیل و بهره برداری از پروژه قطار شهری قم اگر چه در زمان دولت نهم و دهم کلید خورد اما تکمیل این پروژه به ویژه بخش هایی که از زیر حرم مقدس حضر معصومه(س) می گذشت با واکنش هایی از سوی دوستداران میراث فرهنگی، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس روبه رو شد.

به گزارش ایمنا، تکمیل و بهره برداری از پروژه قطار شهری قم اگر چه در زمان دولت نهم و دهم کلید خورد اما تکمیل این پروژه به ویژه  بخش هایی که از زیر حرم مقدس حضرت معصومه(س) می گذشت با واکنش هایی از سوی دوستداران میراث فرهنگی، اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس روبه رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
البته این واکنش ها تنها مختص به مترو این شهر نبود بلکه مونوریل قم نیز اما اگر های زیادی داشت تا اینکه نیمه کاره رها شد.اما اخیر محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت  اعلام کرده که هزینه ساخت مترو این کلانشهر در بودجه سال ۹۷ در نظر گرفته می شود.رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه اعتقاد دارد که با توجه به جایگاه و قطب گردشگری مذهبی بودن استان قم، تکمیل قطار شهری قم یک ضرورت است به همین دلیل دولت تصمیم گرفته تا در تصویب بودجه سال ۹۷، بودجه‌ای را برای تکمیل قطار شهری قم در نظر خواهیم گرفت. وی افزود: در دو سال گذشته و بعد از سفر رئیس‌جمهور به استان قم، این سفر برای پیگیری‌ مصوبات سفر رئیس‌جمهور صورت گرفته است. در این سفر توسعه و پیشرفت استان قم در اولویت برنامه‌ها قرار داشته و در تصویب بودجه سال ۹۷ نیز بودجه‌ای را برای تکمیل قطار شهری قم در نظر خواهیم گرفت. رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه بیان کرد: در جلسات با مراجع عظام تقلید، شورای برنامه‌ریزی استان و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین مشکلات و به‌ویژه قطار شهری قم مورد بحث قرار گرفت، چرا که با توجه به جایگاه قم و زائرخیز بودن این شهر و قطب گردشگری مذهبی بودن استان قم در کشور، تکمیل قطار شهری یک ضرورت برای قم است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی

معاون شهرداری رفسنجان با اشاره به اینکه اولویت اصلی این نهاد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است؛ از تکمیل عملیات عمرانی ۲ میدان شهید عباس‌زاده و میدان واقع درشهرک یادگار امام خبر داد.

 به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو سید علی پورباقری معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری رفسنجان با اعلام این خبر گفت: اولویت اصلی مدیریت شهری در سال جاری تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است که در حال حاضر بیش‌از ۲۰ پروژه وجود دارد که مراحل پایانی خود را طی می‌کنند
وی با اشاره به تکمیل عملیات بازپیرایی میدان شهید عباس‌زاده در مساحت بالغ بر ۲۸۰۰ مترمربع، افزود: باتوجه به موقعیت مکانی این میدان در ورودی شهر و حاکم بودن شرایط ترافیکی بر ان عملیات بازپیرایی ان اجرا و هم‌اکنون به اتمام رسیده است.
او با اشاره به عملیات احداث میدان جدید در شهرک یادگار امام در مساحتی بالغ بر ۱۵۰۰ مترمربع، بیان کرد: ورودی شهرک یادگار امام از سمت خیابان پلیس و همجوار بودن با اردوگاه فعلی سبب‌شده این معبر یکی از ورودی‌های پر تردد به‌شمار آید که نیازمند ایمن سازی و اصلاح هندسی بود که در همین راستا عملیات اصلاح هندسی و احداث میدان در دستور کار قرارگرفت و اجرا شد و هم‌اکنون احداث این میدان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.
پورباقری افزود: انجام عملیات خاکبرداری، خاکریزی، جدول‌گذاری و سنگ‌فرش، ایجاد فضای سبز، نورپردازی از جمله مهمترین اقدامات اجرا شده دراین دو پروژه است.

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/ مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • شهردار تهران: اتصال بزرگراه یادگار امام به بروجردی و آزاد راه ساوه
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • پایانی بر حواشی بودجه شهرداری کرمانشاه در شورای شهر