Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-27@06:43:52 GMT

کاهش ۲۰ درصدی تولید در پتروشیمی نوری

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۰۰۵۴

کاهش ۲۰ درصدی تولید در پتروشیمی نوری

مدیرعامل شرکت پتروشیمی از کاهش ۲۰ درصدی تولید این مجتمع از اواسط شهریور تا آبان ماه امسال به دلیل کمبود خوراک خبر داد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تولید از اواسط شهریور تا آبان ماه امسال، اعلام کرد: در این مدت، کاهش عرضه خوراک میعانات گازی مهمترین عامل کاهش تولید در پتروشیمی نوری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش انرژی امروز، مجتبی طاهری در خصوص آخرین وضعیت تولید در پتروشیمی نوری در طول هفت ماهه نخست امسال، گفت: در ۶ ماه اول سال شرایط تولید بسیار خوب بود و پتروشیمی نوری با تولید ۲.۳۹۵.۰۰۰ تن موفق شد به ۱۰۶ درصد تولید نسبت به ظرفیت اسمی و ۱۱۶ درصد نسبت به برنامه تولید دست یابد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری با اعلام اینکه از اواسط شهریور تا آبان ماه به دلایل مختلف خوراک دریافتی پتروشیمی نوری یعنی میعانات گازی کم شد، تصریح کرد: کاهش عرضه خوراک میعانات گازی موجب شد از اواخر شهریور ماه تا اواسط آبان ماه برنامه تولید به طور کامل محقق نشود.
وی با اشاره به انجام مکاتبات مختلف با مجموعه وزارت نفت برای حل مشکل تامین خوراک میعانات گازی پتروشیمی نوری، تاکید کرد: تامین خوراک میعانات گازی مجتمع های پتروشیمی با توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی و نقش پتروشیمی ها در تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی باید به عنوان یک سیاست راهبردی در دستور کار قرار بگیرد.
طاهری با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تولید در پتروشیمی نوری در طول حدفاصل اواسط شهریور تا اواسط آبان ماه امسال به دلیل کاهش در دریافت خوراک میعانات گازی، بیان کرد: متوسط میعانات گازی دریافتی پتروشیمی نوری بر اساس ظرفیت طراحی روزانه حدود ۱۲۰ هزار بشکه بوده که در این مدت متوسط دریافتی به ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته که این امر باعث افزایش قیمت تمام شده محصولات و کاهش سودآوری پتروشیمی نوری شده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری، در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر محصولات اصلی پتروشیمی نوری شامل ارتوزایلین، پارازایلین و بنزن ۱۰۰ درصد به مصرف کنندگان داخلی تحویل می‌شود ضمن آنکه سال گذشته پارازایلین را صادرات داشتیم ولی به دلیل مشکلی که برای پتروشیمی بوعلی پیش آمد، مجبور شدیم کل محصول تولیدی را از تیر ماه سال گذشته تا کنون به پتروشیمی تندگویان تحویل دهیم.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت طلا به شرح زیر است:

قیمت اونس طلا امروز
هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۱۴ (دو هزار و سیصد و چهارده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۵۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۵۳۹،۲۰۰ (سه میلیون و پانصد و سی و نه هزار و دویست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۰۹ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۳۵۴،۰۰۰ (پانزده میلیون و سیصد و پنجاه و چهار هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی امروز
قیمت سکه امامی به ۴۲،۴۰۰،۰۰۰ (چهل و دو میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز
همچنین نیم سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و پنج میلیون) تومان معامله شد.

آخرین نرخ ربع سکه
ربع سکه، امروز به ۱۵،۱۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۶۶ درصدی داشته است.

قیمت سکه گرمی امروز
همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۷ درصدی نسبت به روز قبل، ۶،۸۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و هشتصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • احتمال توقف صادرات ال‌ان‌جی روسیه در ۴ سال آینده
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • بیش از 22 هزار خانوار یزدی تا شهریور ماه به فیبرنوری متصل می شوند