Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرج - استاندار البرز بر لزوم همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای بازسازی گلزار شهدای امامزاده محمد(ع) تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی نجفی در جلسه شورای اداری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز که ظهر سه شنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه این اداره کل باید امانت دار خوبی برای موقوفات مردمی باشد، اظهار کرد: نباید فاصله ای بین مردم و اماکن مذهبی ایجاد شود چرا که موقوفات و امامزادگان محل رجوع مردم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی در ادامه بر ضرورت ایجاد فضای امن روحی و معنوی در کنار ایجاد بسترهای خدمت رسانی به مردم تأکید کرد و یادآور شد: ایجاد فضای آرامش بخش برای مردم در جوار موقوفات باید مورد توجه قرار گیرد تا شهروندان با علاقه به این دسته از امکان به عنوان مأمنی امن پناه بیاورند.

استاندار البرز همچنین به نقش روحانیت در تمامی عرصه ها اشاره کرد و گفت: ماهیت و تخصص کار اوقاف از دیرباز با مردم همراه بوده و با زندگی انسان ها گره خورده است به همین سبب نباید هیچ عاملی موجب فاصله مردم از این اماکن مذهبی شود.

وی نگهداری از موقوفات را یکی از مهم ترین وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه دانست و افزود: این سازمان نقش خطیری در حفظ امانت مردمی دارد و به نوعی باید امانت دار خوبی برای موقوفات مردمی باشد.

نجفی با بیان اینکه مساجد یکی از پایگاه های ویژه مردمی محسوب می شود از طرفی اعتبار امامزادگان و این امکان نیز به متولیان آن است، تصریح کرد: پیران و خادمان بقاع متبرکه نیز از احترام ویژه ای برخوردار هستند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ سازی اماکن متبرکه و ترویج فرهنگ علوم قرآنی، خاطرنشان کرد: انس و الفت با قرآن بسیاری از آسیب های اجتماعی را کاهش می هد بنابراین اماکن مذهبی می توانند نقش بی بدیلی در ترویج علوم قرآنی بین اقشار مختلف داشته باشند.

نجفی با اعلام اینکه محل نذورات مردمی باید جایی برای انس و الفت مردم باشد، افزود: توسعه روان خوانی قرآن در کنار تدبیر در مفاهیم و آیات الهی رسالت خطیری است که می تواند هدایتگر جوانان باشد.

استاندار البرز ادامه داد: جذب ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از وقف مردمی به منظور کمک به مساجد و مصلی های این استان که سال گذشته صورت گرفته اقدام خوبی بوده است.

نجفی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده به منظور بازسازی گلزار شهدای امامزاده محمد(ع) نیز خواستار همکاری اوقاف برای تسریع در اجرای این امر ارزشی و معنوی شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان

به گزارش همشهری آنلاین پس از بارش های اخیر در کرمان سیلاب به گلزار شهدای این استان وارد شده است.

کد خبر 847179 برچسب‌ها سيل خبر مهم استان‌ کرمان

دیگر خبرها

  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می‌کنیم
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت
  • آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب
  • آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد
  • تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان