Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا از اعلام آمادگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان برای مشارکت در تکمیل ساختمان حرم امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) این شهرستان خبر داد.

جمشید مهدوی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: تکمیل حرم امام زادگان آستارا نیازمند 30 میلیارد ریال اعتبار است و امسال با پیگیری های استانداری گیلان و فرمانداری آستارا، 10 میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف برای آن تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در سال جاری 2 میلیارد و 700 میلیون ریال به این حرم هزینه شده ، افزود: در دولت های قبلی اعتبار قابل توجهی برای تکمیل این حرم اختصاص نیافته است.
وی اضافه کرد: در شهریور ماه امسال چهار هزار نفر در حرم و حسینیه امام زادگان اسکان داده شدند و این مکان مذهبی در شهرستان مرزی و گردشگرپذیر آستارا از اهمیت زیادی برخوردار است.
مهدوی اظهار کرد: پنج میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زائرا سرای حرم اختصاص یافته که با تکمیل آن، سالیانه یک میلیارد و 500 میلیون ریال برای حرم درآمد ایجاد خواهد شد.
ابراهیم و قاسم(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند و در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیده اند و مرقد مطهر آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش قرار دارد.
**برگزاری مسابقه هنری هفته وقف در آستارا
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آستارا همچنین از برگزاری مسابقه نقاشی و خوشنویسی هفته وقف در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان خبر داد.
مهدوی گفت: وقف، کاری ارزشمند و زبان هنر رساترین شیوه تبلیغ آن است و با رسانه و هنر می توان توجه عمومی را به این سنت حسنه جلب کرد.
وی اضافه کرد: در مسابقه نقاشی و خوشنویسی هفته وقف، 40 کودک و نوجوانان شرکت کردند و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.
25 آبان تا چهار آذرماه ، دهه وقف است.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سه هزار 500 کودک و نوجوان در کانون پرورش فکری آن عضو هستند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
7105 / 7124/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سردار خداداد تیموری رئیس بنیاد برنای کشور گفت: بنیاد برنا با کمک خیران و بودجه قابل توجه اش در باب مسائل و مشکلات اقتصادی، اشتغال، تحصیل، سلامت، مسکن، نیازمندان را شناسایی و تحت پوشش قرار می‌دهد.
تیموری افزود: در تعدادی از استان‌ها که به عنوان معین شناسایی شده اند دفاتر استانی بنیاد برنا راه اندازی می‌شود.
وی گفت: هدف از تشکیل برنا ساماندهی ده‌ها خیریه مستقل در کشور است تا ضمن پشتیبانی خدمات خیریه‌ای و ارائه کارت‌های اعتباری قرض‌الحسنه برای تمام اقشار جامعه بویژه اشتغال زایی به صورت جامع‌تر و کامل تری ارائه شود.
به گفته تیموری، ایجاد بستر‌های لازم برای اشتغال و کار آفرینی، کمک به ساخت مسکن قشر ضعیف جامعه و چندین برنامه دیگر از جمله فعالیت‌های شاخص این بنیاد است.
در این مراسم علی رضوانی به عنوان مدیر بنیاد برنا استان سمنان معرفی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • بازدید معاونان بنیاد مسکن از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم(ع)
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • آغاز بکار بنیاد خیریه برنا در استان سمنان
  • امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • عزاداری خیابانی مردم آستارا در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)