Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان در همایش اقتصاد مقاومتی در خدابنده گفت: اگر به منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عمل کنیم و یک مرحله از شکوفایی را طی کنیم، قطعا الگوی اقتصادی به دنیا ارائه خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق24،امروز به مناسبت هفته بسیج همایش اقتصاد مقاومتی به همت بسیج سازندگی سپاه خدابنده در دانشگاه پیام نور شهر قیدار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدا علی طهماسبی دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان خدابنده اضمن تبریک هفته بسیچ  و با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به بحث اقتصاد مقاومتی در نامگذاری شعار سالهای اخیر و امسال گفت:اقتصاد مقاومتی یعنی عدم وابستگی به خارج و حمایت از تولیدات داخلی است که بدین طریق می توانیم جواب تهدیدات و جنگ اقتصادی دشمنان را بدهیم.

وی با اشاره به چگونگی تشکیل بسیج و ورود این نیروی عظیم انقلاب در عرصه های مختلف بخصوص اقتصاد مقاومتی گفت:امروز باید در بحث اقتصادی بسیار تلاش کنیم چرا که اقتصاد آنقدر اهمیت دارد که رهبری در نامگذاری شعار سال به آن تاکید کرده اند.

دبیر کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان خدابنده با بیان اینکه ما باید بدور از شعار بفکر عمل به تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم افزود:امروز دشمن با جنگ اقتصادی می خواهد در روند پیشرفت کشورمان خللی ایجاد کند، لذا لازمه خنثی سازی نقشه های دشمنان،آگاهی و بصیرت ملت ایران و پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر عمل به اقتصاد مقاومتی است.

طهماسبی اظهار کرد:اگر آمریکا و ترامپ امروز ملت ایران را تهدید می کند مساله هسته ای و حقوق بشر نیست بلکه به فرموده رهبری استقلال خواهی ملت ایران است.

وی امنیت و آسایش امروز کشور را در سایه ولایت فقیه و خون شهدا عنوان کرد و گفت:امروز برافراشته شدن پرچم‌ ایران در عراق و سوریه براساس تفکر بسیجی و اسلامی ایران است.

در ادامه این همایش  کرامتی معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به توانمندی کشور در حوزه دفاعی کرد و افزود: آسیب پذیری ما در این حوزه بسیار کم است ولی آنچه که کشور را درگیر خود کرده و ضعیف عمل کردیم حوزه های فرهنگی و اقتصادی است که دچار مشکل است.

وی اصلی ترین اعتبارات کشوری را دو بخش نفت و مالیات معرفی کرد و افزود با نفت و مالیات خورده بازاریان و کارمندان دولت نمی‌تواند کشور را اداره و به سمت و سوی مدنظر ببرد.

کرامتی در حوزه اقتصاد سه رکن تولید، مصرف و سبک زندگی را سه اصل مهم در اقتصاد دانست و گفت این سه رکن تا زمانی که اصلاح نشود، اقتصاد کشور اقتصاد لاک پشتی می شود.

معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر اینکه طی این سال‌ها دشمنان در برابر مقاومت و ایستادگی ملت ایران شکست خورده‌اند، تصریح کرد: در طول جنگ تحمیلی نیز همین مردم بودند که در قالب نهاد بسیج وارد صحنه شدند و دشمن را وادار به عقب‌نشینی کردند همچنین شهدای ما الگوی دفاعی به دنیا ارائه داده‌اند.

کرامتی با بیان اینکه اگر به منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی عمل کنیم و یک مرحله از شکوفایی را طی کنیم، قطعا الگوی اقتصادی به دنیا ارائه خواهیم کرد، گفت: برای تحقق این امر باید با روحیه جهادی وارد میدان شویم زیرا کشور ما سرشار از ذخایر آب، خاک، معدن و نیروی انسانی خلاق است.

 وی تصریح کرد: اگر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی را مد نظر قرار دهیم، درمی‌یابیم که این فرمایشات بسیار فراتر از چیزی است که در کتاب‌ها نوشته شده است.

کرامتی در پایان از تخصیص اعتبارات در حوزه اقتصاد مقاومتی خبر داد و گفت ان شاء الله بتوانیم گام‌های بلندی در این زمینه برداریم و از ظرفیت های شهرستان خدابنده نهایت استفاده شود و بتوان اشتغال زایی مطلوبی داشته باشیم.

در پخش پایانی همایش تعدادی از فعالان اقتصاد مقاومتی برگزیده در عرصه های مختلف از طرف بسیج سازندگی سپاه ناحیه خدابنده با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شدند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۱۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سی و هفتمین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در دادگستری استان و دومین نشست این ستاد در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضا برگزار شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های دستگاه قضائی در حمایت از امر تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مشخص شده است که بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و … قابل شناسایی است و امکان برنامه‌ریزی برای رفع آن وجود دارد.

وی افزود: چنانچه فردی سرمایه‌گذار به علت وجود موانع در سرمایه‌گذاری یا تولید، متحمل ضرر و زیان شود این موضوع بازتاب نامناسبی خواهد داشت و مانع از ورود افراد دیگری در عرصه تولید و اقتصاد خواهد شد و تلاش اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری اصفهان از این پس این موضوع را به طور مستمر در دستور کار خود خواهند داشت.

رئیس دستگاه قضائی استان اصفهان در ادامه از رسیدگی به مشکلات عرصه تولید و اقتصاد در این ستاد به صورت مسأله‌محور خبر داد و تصریح کرد: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی انجام می‌پذیرفت اما مصوبه جدید اعضای ستاد بدین نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به صورت ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چندین واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

کد خبر 6090970

دیگر خبرها

  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم
  • عملیات «وعده صادق» نشان داد جنگ‌هراسی در اقتصاد تاثیرگذار نیست
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • وزیر کشور: مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند
  • مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور است
  • لرستان |توانمندسازی تسهیلگران اقتصاد مقاومتی در لرستان