Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج سازندگی شهرستان خنداب گفت: بسیج سازندگی در سال جاری با اعطا تسهیلات موفق به اشتغازایی برای ۷ نفر در عرصه اقتصاد مقاومتی و ۱۲ نفر نیز در زمینه صنایع تبدیلی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  نسیم خنداب، امروز به عنوان اولین روز هفته بسیج با نام «بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازندگی» نام گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه به اقتصاد مقاومتی امری است که کشور در حال حاضر سخت به آن نیازمند است امری که از سوی مقام ‌معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته و تحقق آن در گرو عزم و اراده ملی است.

برای رشد و بالندگی اقتصاد کشور نباید منتظر کمک بیگانگان بود بلکه باید دست بر زانوی همت گذاشته و با و پشتکار چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درآورد.

واژه اقتصاد مقاومتی برای اولین بار در شهریور سال ۱۳۸۹ از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با کارآفرینان مطرح شد. در همین دیدار، مقام معظم رهبری «اقتصاد مقاومتی» را معنا و مفهومی از کارآفرینی معرفی کردند و برای نیاز اساسی کشور به کارآفرینی دو دلیل «فشار اقتصادی دشمنان» و «آمادگی کشور برای جهش» را عنوان کردند.

کم نیستند در این میان عده‌ای که به ایفای نقش خود در عرصه اقتصاد مقاومتی پرداخته‌اند و علاوه بر چرخش چرخ اقتصادی خانواده‌ خود به اقتصاد کشور نیز کمک کرده و «ما می‌توانیم» را در عمل ثابت کرده‌اند.

بسیج سازندگی بعد از ابلاغ سیاست های اقتصادی مقاومتی به دولت و سایر نهادهای اجرایی، با توجه به تجارب فراوان در دوران دفاع مقدس در این وادی نیز حضور فعالی را به نمایش گذاشته است. بسیج سازندگی شهرستان خنداب نیز ضمن ارائه آموزش‌های مورد نیاز اقتصاد مقاومتی و اعطای تسهیلات گام‌های ارزشمندی در این عرصه برداشته است. گام هایی که هفته بسیج بهانه ای شد تا دوباره آن ها را مرور کنیم.

بسیج، اقتصاد مقاومتی و سازمندگی

آلودری، مسئول بسیج سازندگی شهرستان خنداب گفت: بسیج سازندگی در سال جاری با اعطا تسهیلات ۵ تا ۳۰ میلیون تومانی موفق به اشتغالزایی برای ۷ نفر در عرصه اقتصاد مقاومتی و ۱۲ نفر نیز در زمینه صنایع تبدیلی شده است.

در ادامه گفتگو ما را با برخی از این جهادگران عرصه اقتصاد مقاومتی در شهرستان خنداب را می‌خوانید.

 

تحقق اقتصاد مقاومتی با پرورش بلدرچین در روستای مانیزان

علی ابراهیمی یکی از جوانان روستای مانیزان است که با دریافت تسهیلات و حمایت بسیج سازندگی و پشتکار خود ۲ هزار جوجه بلدرچین تخم‌گذار خریداری و علاوه بر ورود به بازار کار برای جوانان خندابی نیز کارآفرینی کرده است.

این جوان کارآفرین با اشاره به اینکه جوجه‌های بلدرچین بعد از ۵۰ الی ۶۰ روز تخم‌گذاری می کنند، گفت: در راستای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی ۲ هزار جوجه بلدرچین ۴۵ روزه خریداری کردم و با حمایت و پشتکار خود در کنار کار کشاورزی وارد عرصه اقتصاد مقاومتی شدم چراکه طرح‌های اقتصادی در کنار فعالیت‌های کشاورزی علاوه بر اینکه بستر مناسبی برای اشتغال جوانان است گام مهمی در راستای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

وی افزود: کار خود را با خرید ۲ هزار جوجه بلدرچین ۴۵ روزه آغاز کردم، بلدرچین از جمله پرندگان وحشی است که در برابر بیماری مقاوم بوده و گوشت و تخم آن دارای مزایای زیادی است، کلسترول تخم بلدرچین پایین بوده و ضد سرطان است که برای کودکان و افزایش هوش مفید است.

اشتغالزایی برای ۳ نفر با احداث گلخانه‌ ۴۰۰ متری

حیدری یکی دیگر از جهادگران اقتصادی شهر خنداب است که با دریافت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی از بسیج سازندگی برای ۳ نفر اشتغالزایی کرده است.

 

نقش پررنگ بسیج سازندگی در اشتغال جوانان

حیدری اظهار کرد: در فضای ۴۰۰ مترمربع که در اختیار داشتم گلخانه ای را احداث و مشغول کاشت سبزی، خیار و گوجه گلخانه‌ای شدم که خوشبختانه تولید خوبی به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه اکثر جوانان روستا بیکار هستند افزود: با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی می‌توان علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان به تولید کشور نیز کمک کرد.

راه اندازی کارگاه پرورش بلدرچین با حمایت بسیج سازندگی

امید یادگاری و امین اکبری از کارآفرینان خندابی هستند که با دریافت تسهیلات از بسیج سازندگی یک واحد پرورش بلدرچین در روستای آقداش، بخش قره چای شهرستان خنداب راه اندازی کرده‌اند.

یادگاری اظهار کرد: در این واحد تولیدی حدود ۳ هزار جوجه بلدرچین نگهداری می‌کنم و گوشت آن را کیلویی ۸ هزار تومان به فروش می‌رسانم.

وی افزود: با راه‌اندازی این واحد برای دو نفر اشتغالزایی کرده‌ام و امیدوارم با خرید مجدد طیور بتوانم جوانان بیشتری را وارد عرصه کار کنیم.

تولید جوجه با دستگاه جوجه‌کشی با دریافت تسعیلات از بسیج سازندگی

گلی، یکی دیگر از کارآفرینان شهرستان خنداب است که با کمک بسیج سازندگی به تولید جوجه با دستگاه جوجه کشی مشغول است.

وی در شهر جاورسیان ساکن و از این کار خرسند است، این کارآفرین با اخذ تسهیلات  ۶ میلیون تومانی از بانک مهر اقتصاد اقدام به خرید دستگاه جوجه کشی کرده و برای اولین بار از ۶۰۰ تخم مرغ، ۵۲۰ جوجه برداشت کرده است.

گلی اظهار کرد: این کار با کسر هزینه های جاری، ماهانه بیش از ۱ میلیون تومان برایم درآمد دارد که هزینه زندگی روزمره‌ام با آن تامین می‌شود.

وی افزود: جوانان جویای کار می‌توانند با کمک بسیج سازندگی وارد این عرصه شده و علاوه بر اشتغالزایی به تولید داخلی نیز کمک کنند.

 اقتصاد مقاومتی رمز موفقیت در عرصه اقتصاد و ایجاد اشتغال

رضا پورتوکلی، کارآفرین جوان در خنداب گفت: با تشویق مسئولان اشتغال و خودکفایی کمیته امداد خنداب و بسیج سازندگی کارگاه تولید ساک‌های مسافرتی را در ۲ سایز کوچک و متوسط در روستای خانقاء راه اندازی کردم.

 

پورتوکلی اظهار کرد: علاوه بر استان مرکزی از خرم آباد، اصفهان، قم و دیگر استان‌های کشور برای کیف و ساک های تولیدی مشتری دارم و با ۱۰ نفر کارگر روزانه ۵۰ سری کیف تولید می کنیم.

وی افزود: بر خود می‌بالم که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری موفق به کارآفرینی برای جوانان شدم و تنها رمز موفقیتم در این عرصه اقتصاد مقاومتی است.

 

محمد سلیمی، یکی از ساکنان پرتلاش روستا ثمردشت است که به کمک بسیج سازندگی این شهرستان با پرورش زنبور عسل و کارآفرینی در این عرصه به ندای رهبر انقلاب لبیک گفته است.

سلیمی اظهار کرد: کار را با ۱۰ الی ۱۵ کندوی سنتی شروع کردم اما امروز تعداد این کندوها به بیش از ۲۵۰ عدد می‌رسد.

وی افزود: در طول سال یک بار عسل برداشت می‌کنم که سال قبل ۹ میلیون تومان در این زمینه هزینه کرده و نزدیک به ۱۴ میلیون تومان با فروش محصولات خود سود کسب کردم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند و در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه این دو در عرصه تولید، توجه واقعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری _شنبه هشتم فروردین_ در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و جمعی از کارگران و کارفرمایان نمونه با اشاره به اینکه جامعه ما حکم یک خانواده را دارد که هرکدام از ما در عرصه‌های مختلف مشغول ایفای نقش برای اعتلای آن هستیم، اظهار کرد: خانواده‌ای هستیم که از سوی مستکبران عالم تحت تحریم بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه به فضل خدا و اتکا به نیروی انسانی خودمان کار را شروع کردیم و امروز تبدیل به یکی از قدرت‌های اقتصادی منطقه شده‌ایم، افزود: تنها کشوری هستیم که پرچم توحید، آزادگی و استقلال را در دنیا بلند کرده‌ایم، تحت تأثیر نظام فاسد سرمایه‌داری قرار نگرفتیم و باعزت روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه خداوند متعال اراده فرموده است که این انقلاب و این ملت را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت قرار دهد، خاطرنشان کرد: امروز پیام انقلاب اسلامی عالم‌گیر شده است و آمریکای مستکبر که از اوایل انقلاب تحریم را علیه ما شروع کرد، در کشورش مبتلابه خیزش عمومی در همه اقشار جامعه به ویژه دانشگاه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام غفوری لحظه‌لحظه تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در عرصه کارگری و کارفرمایی در سال‌های بعد از انقلاب صورت گرفته است را عبادت دانست و ادامه داد: دنیا به نیروی کار و کارگر به چشم یک ابزار نگاه می‌کند و تا حدی برای او احترام قائل می‌شود که منافع نظام سرمایه‌داری را تأمین کند، اما در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به نیروی انسانی به‌عنوان زیربنا و اساس کار نگاه می‌شود و به شخصیت، کرامت انسانی جایگاه او در عرصه تولید، توجهی واقعی می‌شود.

وی اضافه کرد: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند که اگر باهم حرکت کنند، پرواز شکل می‌گیرد. دلسوزی این دو مجموعه برای یکدیگر، اوج اعتلای این ملت است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌) در بحث جهش تولید که در هر منطقه و هر استانی لازم است مسئولان بررسی کنند که با توجه به اقتضائات منطقه، چه اقداماتی انجام شود تا جهش تولید شکل بگیرد، عنوان کرد: نیاز است مسئولان استان با توجه به زیست‌بوم استان کرمانشاه برای اقتضائات نیروی انسانی و سرمایه‌های خدادادی که در این استان وجود دارد، هم‌فکری کنند تا هم رونق اقتصادی را به ارمغان بیاورد و هم نرخ بیکاری را به صفر برساند.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به لزوم تسریع و تسهیل کار تولیدکنندگان، تأکید کرد: موارد متعددی از تولیدکنندگان را ملاقات کردم که از موانع موجود در بروکراسی اداری گلایه‌مند بودند؛ بنابراین بنده در ابتدای سال، در خطبه‌های نماز جمعه، به مسئولان تأکید کردم در صورتی که یکی از مسئولان در ادارات برای تولید کننده و روند تولید مشکلی ایجاد کند، بنده در نماز جمعه او را به مردم معرفی خواهم کرد.

کد خبر 748579

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • اعطای نشان درجه یک اقتصاد مقاومتی به مدیرعامل پاکسان
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • وزیر کار: برای تحقق شعار امسال، باید در مسیر جهش تولید قدم برداریم