Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمد باقر اسلامی،رییس ستاد برگزاری جشنواره قلم وعدالت گفت:دکتر صادقی،معاون قوه قضائیه میهمان و سخنران ویژه مراسم اختتامیه جشنواره خواهد بود.

این مقام قضائی اعلام کرد:در این مراسم اعضا شورای قضائی استان،مسئولین ومدیران استان نیز حضور خواهند داشت و رئیس کل دادگستری استان،امام جمعه و استاندار کرمان نیز سخنرانی می نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد:این جشنواره با هدف بهره مندی از فرصت و ظرفیت رسانه های محلی(مکتوب،الکترونیکی،برخط،دیداری،شنیداری استان کرمان)و مشارکت آنان به انتشار مطالب و اخبار دستگاه قضائی و نیز تولید محتوا در قالب های(خبر،گزارش،مصاحبه ای و..) و ایجاد رقابت در تولید مطالب با کیفیت توسط رسانه ها برگزار شده است.

اسلامی ادامه داد:برگزاری چنین جشنواره هایی در راستای افزایش آگاهی های عمومی و حقوقی،کاهش دعاوی و تشکیل پرونده، جذب و ارتقا اعتماد عمومی،افزایش رضایت مندی ،تکریم ارباب رجوع و پیشگیری از وقوع جرم می باشد.

وی بیان کرد:طرح جشنواره مطبوعات برتر استان کرمان با عنوان"قلم و عدالت" از مصوبات شورای قضائی وستاد گرامیداشت هفته قوه قضائیه استان کرمان می باشد و در سال 1395 فراخوان آن در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

اسلامی اظهار کرد:تعداد57رسانه در این جشنواره شرکت نمودند و1929اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال گردید و کار داوری نیزبا حضور سه داور پایان یافته و در روز 7اذر ماه برابر با نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج)مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور رسانه های برتر و خبرنگاران برتر برگزار شود.

وی افزود: مراسم اختتامیه جشنواره باحضور اهالی مطبوعات و رسانه های(خبرگزاری ها،روزنامه های محلی،پایگاه های خبری و هفته نامه ها) استان و نیز خبرنگارن برتر رسانه ها و خبرنگاران برگزیده برگزار می شود.

این مقام قضائی اعلام داشت: به نفرات اول این جشنواره سکه بهار آزادی،نفرات دوم نیم سکه، نفرات سوم و خبرنگاران ربع سکه و نیز نفرات شایسته تقدیر نیز سکه گرمی اعطا می شود.
این جشنواره باهمکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شمال وجنوب استان با مشارکت کانون های وکلا و کارشناسان دادگستری و قوه قضائیه وکانون سردفتران اسناد رسمی برگزار می شود.

انتهای پیام/ی

برگزاری جشنواره قلم و عدالت در کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضات تصمیمات و احکام خود را با پیوست رسانه‌ای همراه کنند

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت : قضات تصمیمات و احکام خود را با پیوست رسانه‌ای همراه کنند و پیش از صدور رأی، هماهنگی‌های لازم را با مرکز رسانه قوه قضائیه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه شهرام کرمی در نشست بررسی عملکرد شعب محاکم عمومی و انقلاب این استان طی سال ۱۴۰۲ و برنامه‌ریزی بر اساس شاخص‌های سند تحول قضائی در سال جدید که با حضور قضات محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: هدف از این نشست تبیین و تأکید بر ضرورت اجرایی کردن سند تحول قضائی است.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولیدکنندگان، جهش تولید، صیانت از سرمایه گذاری مردم، جلوگیری از رکود، بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی در راستای تحقق عینی شعار سال، افزود: در سند تحول قضائی نیز حمایت از بخش تولید و فعالان اقتصادی و رفع مشکلات این حوزه به صورت خاص دیده شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: لذا دستورات قضائی که صادر می‌شود با اولویت حمایت از اشتغال و جهش تولید، نباید منجر به تعطیلی واحد تولیدی نشود.

وی با اشاره به برخی شاخص‌های سند تحول قضائی خواستار اجرایی کردن دقیق آنها شد و تأکید کرد: ورودی و خروجی پرونده‌ها، شعب نامتعارف و پرونده‌های مسن، اتقان آرا، صلح و سازش و مسائلی مانند تکریم ارباب رجوع و برخورد مناسب با مردم، نظم در ورود و خروج و حضور مستمر در محل کار، با جدیت مورد توجه است.

کرمی به سخنان مهم رئیس محترم قوه قضائیه در جلسه اخیر شورای عالی قضائی مبنی بر صدور برخی احکام اشاره کرد و گفت: از قضات می‌خواهیم نسبت به برخی از آرا و تصمیماتی که بازتاب ملی و حتی بین‌المللی پیدا می‌کنند، حداکثر دقت و توجه را داشته باشند.

وی افزود: قضات تصمیمات و احکام خود را با پیوست رسانه‌ای همراه کنند و پیش از صدور رأی، هماهنگی‌های لازم را با مرکز رسانه قوه قضائیه داشته باشند.

کد خبر 750084

دیگر خبرها

  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • قضات تصمیمات و احکام خود را با پیوست رسانه‌ای همراه کنند
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • درخشش تسنیم در جشنواره رسانه‌ای لرستان/ ۳ خبرنگار برتر شدند
  • برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال۱۴۰۳ تشریح شد
  • مشکلات و مسائل زندان و زندانیان قابل انفکاک از دستگاه قضائی نیست
  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل