Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش شبکه خبری الجزیره، وزیر خارجه قطر در سخنان روز گذشته خود در مرکز 'نشنال اینترست' (مرکز منافع ملی) در واشنگتن دی.سی گفت: استعفای نابهنگام سعد حریری (در ریاض) مداخله عربستان در امور داخلی لبنان بود که برای برهم زدن توازن و دور ساختن قدرت ایران، دشمن و رقیب دیرینه ژئوپلتیک خود در منطقه تلاش می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین پس از دیدار با رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت: کشورهای محاصره کننده قطر با اقدامات خود ثبات منطقه را تضعیف کرده و با جان ملت ها بازی می کنند.
به گفته وزیر خارجه قطر، عربستان و امارات در تلاش هستند تا قطر در مقابل خواسته های کذب آنها تسلیم شود.
وی تصریح کرد: در برخی از کشورهای محاصره کننده قطر، کسانی در قدرت هستند که برای سلطه و اعمال قدرت و ارعاب کشورهای دیگر تلاش و در این کشورها بحران ها خلق می کنند و تلاش های آنها در راستای مبارزه با تروریسیم نیست.
عبدالرحمن آل ثانی افزود: مانورهای سیاسی این کشورها امنیت منطقه ای را از بین برده و شکافی ایجاد می کند که از میان آن افراط گرایان ظهور می کند.
وی در خصوص جنگ یمن نیز گفت: شرایط انسانی در یمن اسفبار است و همه طرف های یمنی باید برای گفت وگو دور میز مذاکره بنشیند.
این مقام قطری درباره روابط دوحه با قاهره نیز گفت: منافع ما ایجاب می کند که با قاهره مذاکره کنیم؛ مصر یک کشور باثبات و امن باقی بماند؛ ما عامل تنش روابط با قاهره نیستیم.
سعد حریری نخست وزیر لبنان 13 آبان 96 (4 نوامبر) در اقدامی غافلگیر کننده و در حالی که در عربستان به سر می برد از سمتش استعفا کرد.
بسیاری این اقدام نخست وزیر لبنان را ناشی از فشارهای ریاض می دانند.
پیش از بحران لبنان، کشور عربستان با همراه ساختن امارات، بحرین و مصر با خود در 15 خردادماه روابط شان را با قطر قطع و این کشور را تحریم نمودند. طرف های تحریم کننده دوحه همچنین اول تیرماه 96 فهرست شروط 13گانه خود را برای از سرگیری روابط توسط کویت به قطر ارائه دادند.
مقام های دوحه با رد اتهام های وارده، تمامی پیش شرط های ارائه شده از سوی کشورهای تحریم کننده دوحه را رد کردند.
عربستان به کمک آمریکا و امارات از ششم فروردین سال 1394 اقدام به تجاوز نظامی به کشور مسلمان نشین و فقیر یمن کرده و مردم مظلوم این کشور را با فاجعه انسانی روبه رو کرده است.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!

«یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفت که اگر حزب‌الله از نوار مرزی دور نشود، رژیم اشغالگر مناطقی از جنوب لبنان را اشغال خواهد کرد.

طبق گزارش اسپوتنیک، کاتس در دیدار با «استفان سژورنه» همتای فرانسوی خود در تل‌آویو افزود: اگر حزب‌الله عقب‌نشینی نکند، اسرائیل به یک جنگ همه‌جانبه با آن نزدیک خواهد شد.

به نقل از ایسنا وی ادامه داد: اسرائیل در سراسر لبنان با حزب‌الله خواهد جنگید و مناطق وسیعی را در جنوب لبنان اشغال خواهد کرد و این مناطق به‌عنوان یک منطقه امنیتی در کنترل ارتش باقی می‌ماند و به ساکنان شمال این امکان را می‌دهد که به سلامت به خانه‌های خود بازگردند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما به وضعیت ۶ اکتبر برنمی‌گردیم.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه