Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان تنگستان گفت: در نیمه نخست امسال ۱.۲ تن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در تنگستان کشف و معدوم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تنگستان، عادل مقدس ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های کنترل بهداشتی مواد غذایی در تنگستان با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان تهیه و توزیع مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف اظهار داشت: مواد غذایی نقش مهم و موثری در سلامتی انسان دارد که برخورد با متخلفان در این عرصه در اولویت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، از معرفی متخلفان مواد غذایی غیر بهداشتی به مراجع قضایی خبرداد و افزود:46 نفر از متصدیان صنوف متخلف بهداشتی طی شش ماهه نخست امسال به مراجع قضایی شهرستان تنگستان معرفی شده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان تنگستان تاکید کرد: کنترل و بازرسی مستمر از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و رستوران‌ها و فست فودها با حضور فعال کارشناسان بهداشت محیط در شهرستان انجام می‌گیرد.

مقدس بیان کرد: در این راستا طی شش ماهه نخست امسال تعداد 4 هزار و 797 مورد از مراکز تهیه، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس بازرسی بهداشتی شده‌اند.

وی از معدوم شدن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در تنگستان خبرداد و خاطر نشان کرد: در نیمه نخست امسال 1.2 تن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف در تنگستان کشف و معدوم شد.

مقدس با اشاره به صدور 945 مورد کارت بهداشتی برای شاغلان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس تنگستان تصریح کرد: 75 مورد اخطار نواقص بهداشتی برای مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی حساس صادر شده که مقررات بهداشتی را رعایت نکرده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان تنگستان با بیان اینکه 46 متصدی متخلف به مراجع قضایی شهرستان تنگستان معرفی شدندگفت: در نیمه نخست امسال 4 مورد اماکن متخلف در تنگستان با همکاری نیروی انتظامی تعطیل شدند.

وی به متصدیان اماکن تهیه وتوزیع مواد غذایی توصیه کرد: ضمن رعایت بهداشت فردی، ابزار و محیط کار از سلامت مواد غذایی تولید شده اطمینان حاصل کنند و با اهمیت دادن به بالاترین سرمایه انسانی یعنی سلامت شهروندان، توجه به این مسئله را سرلوحه کار خویش قرار دهند.

انتهای پیام/

R41363/P1336/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند

به گزارش خبرآنلاین،زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال بروز بیماری‌های تنفسی همچون سرماخوردگی در فصل پاییز افزایش می‌یابد، گفت: به لحاظ تغذیه‌ای برای جلوگیری از بروز چنین بیماری‌هایی توصیه می‌کنیم منابع تغذیه‌ای حاوی ویتامین C بیشتر مصرف شود.

ایسنا در خبری نوشت:وی با بیان اینکه ویتامین C در همه سبزیجات و میوه‌های تازه وجود دارد، اظهار کرد: بعضی از میوه‌ها مانند مرکبات، ویتامین C بیشتری دارند، ولی معنایش این نیست که مابقی میوه‌ها و سبزیجات فاقد ویتامین C هستند.

وی با تاکید بر اینکه مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌ها، ویتامین C مورد نیاز بدن تامین می‌شود، تصریح کرد: به دنبال مصرف میوه‌ها و تامین ویتامین C، سیستم ایمنی بدن نیز تقویت می‌شود و تاحدودی از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری می‌کند. در صورت ابتلا به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی، مصرف مایعات و بویژه مایعات و غذاهای گرم به بهبود مبتلایان کمک می‌کند.

عبداللهی ادامه داد: نیازی به خرید قرص ویتامین C نیست، ویتامین C باید به طور طبیعی از رژیم غذایی تامین شود که در همه سبزیجات و میوه‌های تازه و خام وجود دارد. میزان ویتامین C در میوه و سبزی پخته شده کاهش می‌یابد. توجه کنید که رعایت تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، سیستم ایمنی بدن را نسبت به بیماری‌ها مقاوم می‌کند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901491

دیگر خبرها

  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • بیش از یک تُن مواد غذایی غیربهداشتی کشف و جمع‌آوری شد
  • بیش از یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران نابود شد
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز