Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@07:31:58 GMT

مبارزه با اعتیاد باید اجتماعی شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۳۷۶۸

مبارزه با اعتیاد باید اجتماعی شود

مشهد- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مهار اعتیاد و کنترل مصرف مواد مخدر در کشور از دولت به تنهایی ساخته نیست و برای موفقیت باید ضمن به میدان آمدن همه دستگاه ها، این مقوله به امری اجتماعی تبدیل شود.

به گزارش ایرنا فرزین رحیم نظری روز سه شنبه در نشست کمیته تخصصی توسعه مشارکتهای مردمی استان خراسان رضوی افزود: در این میان رسانه ها و سازمانهای مردم‌نهاد فعال در حوزه کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر نقشی محوری در اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر دارند و بازوان توانای دولت در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و اعتیاد محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تاکید دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، مبنی بر اجتماعی شدن مبارزه با موادمخدر و ارتباط نزدیک با رسانه‌ها و سازمانهای مردم‌نهاد افزود: از آنجا که رویکرد جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر رویکردی اجتماعی است نقش سازمانهای مردم‌نهاد فعال در حوزه کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر و رسانه‌ها به‌عنوان بازوان اصلی اجرایی این رویکرد، بی‌بدیل است.
مدیرکل روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: وزیر کشور پس از طرح لزوم اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر، جلسات مختلفی را با گروه‌های مرجع از جمله ورزشکاران، هنرمندان، اهالی سینما، روحانیان، خیرین، مبلغان، مشاوران، آموزش پرورش و بسیج، هلال احمر و کمیته امداد با هدف ایجاد حساسیت در آنان برای مبارزه با مواد مخدر برگزار کرد.
رحیم نظری با اشاره به وضعیت معتادان بهبودیافته، اظهار کرد: با حمایت‌ ستاد، فرصت‌های شغلی برای معتادان بهبود یافته در کشور ایجاد شده که نتایج مثبتی در کاهش آسیب و ساماندهی وضعیت خانواده‌های معتادان داشته، از این رو دولت تسهیلات ویژه‌ای برای کارفرمایانی که معتادان بهبودیافته را جذب کار می‌کنند، در نظر گرفته است.
وی پیگیری و تحقق کاهش 25 درصدی شیوع و بروز اعتیاد طبق برنامه ششم توسعه، در اولویت قرار دادن برنامه‌های حوزه پیشگیری از اعتیاد، استفاده از ظرفیت جامعه برای تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر، توجه به صیانت و اشتغالزایی بهبودیافتگان و استفاده از پتانسیل سازمانهای مردم‌نهاد را از عمده موارد مهم و مورد تاکید ستاد دانست.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
5132/1922

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدخلیل هاشمی اظهار کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر با رصد اطلاعاتی و تلاش های میدانی نامحسوس توانست با شناسایی دو نفر عامل توزیع مواد افیونی؛ ضمن دستگیری آنان به میزان ۶ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود را کشف و ضبط کند.

فرمانده انتظامی کلاله گفت: طی ۴۰ روز گذشته انتظامی کلاله در ماموریتهای خود ۱۸ نفر خرده فروش را دستگیر کند.

وی یادآور شد: در این مدت بیش از ۱۳۰ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراجع ذی صلاح تحویل داده شدند.

کد خبر 6093180

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • خرده‌فروشی مواد مخدر معضلی جدی در کنارک
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه