Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سلیقه،مدیرکل بهزیستی قم با بیان این که یک متکدی در هنگام دستگیری ۹ میلیون تومان پول نقد به همراه داشته است،گفت:باید به مردم آگاهی داد که کمک هایشان به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی افزود: ابتدای سال ۳۰۰ نفر از بانوان متکدی در سطح شهر را جمع آوری کردیم که کاهش این آمار به فرهنگ سازی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بهزیستی قم با اشاره به این که سالانه هزار نفر خانم های آسیب دیده در بهزیستی پذیرش می‌شوند که برخی از آنها دختران فراری هستند،گفت:با توجه به بافت مذهبی قم،ورود این آسیب‌ها از استان‌های دیگر بیشتر صورت می‌گیرد.


سلیقه خاطرنشان کرد:بیش از۵۰ درصد آسیب دیدگان که در قم پذیرش می شوند بومی نیستند،و این این آمار نباید به حساب قم گذاشته شود.

وی گفت: در استان قم سالیانه نزدیک به 300 کودک خیابانی در سطح شهر جمع‌آوری می‌شود، هر چند هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش برای آموزش آنها انجام شده است اما برای حمایت بیشتر نیازمند مشارکت خانواده‌ها و مردم هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: معضلات اجتماعی مهم‌ترین مسئله‌ای است که پایه‌های یک جامعه را متزلزل می‌کند و در سازمان بهزیستی نیز در بسیاری از برنامه‌ها متولی معضلات اجتماعی در طلاق و اعتیاد شده که باید به کاهش 20 درصدی برسد.

سلیقه ادامه داد: اورژانس اجتماعی از جمله مباحثی است که باید در جامعه شناخته شود در حالی‌که در قم این مسئله خاموش است و سالیانه تنها 3 هزار تماس در این زمینه وجود دارد. 1000 زن در معرض آسیب‌های اجتماعی به‌صورت سالانه در بهزیستی استان قم پذیرش می‌شود.

وی تأکید کرد: مرکز ساماندهی متکدیان مرد با همکاری شهرداری در قم راه‌اندازی شده و مرکز متکدیان زنان نیز کاملاً به بهزیستی واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم ابراز کرد: منطقه جعفریه در مبحث آسیب‌های اجتماعی اولویت نخست است که باید اورژانس اجتماعی و فعالیت‌هایی از این قبیل اقدامات در آن‌ها افزایش پیدا کند. باید بستر لازم برای حضور معلولین در جامعه ایجاد شود و آن‌ها بتوانند از مزایا و حقوق شهروندی برخوردار شوند چراکه بیش از 120 هزار سالمند و معلول در قم وجود دارد.

انتهای پیام/ش

ساماندهی متکدیان در قم

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۳۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأثیرگذاری پررنگ بانوان در جامعه، گفت: بانوان باید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی پررنگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده اظهار کرد: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه ضروری است و بدون این امر نمی توان مشکلات را حل کرد.

وی افزود: نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه ها اجرایی شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هر چقدر ریشه یابی و شناخت آسیب ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می گیرد.

ناهیدی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: در این راستا برنامه محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب. ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی نقش آفرینی بانوان استان در تمام عرصه ها و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 749521

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی