Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، نازنین دختر 19 ساله ای است که تمام زندگی اش عشق به کره جنوبی است. او روی کوله پشتی و پلیوری که پوشیده، برچسب هایی به زبان کره ای زده و حالا دو سالی می شود که تصمیم گرفته از ایران برود و در سئول زندگی کند.

هفته ای سه بار با مادرش به کلاس خصوصی زبان کره ای می رود و هر روز با گوش کردن به آهنگ ها و دیدن سریال ها، یادگیری این زبان را تمرین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او دلباخته خواننده ها و بازیگران کره ای است و اتاقش پر از عکس های آن هاست . به گزارش هفت صبح، این داستان تنها داستان نازنین نیست.



کره ای شدن، چرا و به چه دلیل؟
به گفته روان شناسانی که با آن ها صحبت کرده ام، بعضی دختران و پسران جوان در ایران عاشق کره جنوبی هستند، دختران و پسرانی که تمام آرزویشان دیدن هنرمندان کره ای است و شاید بهتر باشد بگویم: «کره ای شدن» . این روان شناسان تایید می کنند با تب کره ای شدن مواجه ایم تا جایی که حتی بعضی ها می خواهند تغییر جنسیت بدهند تا شاید از این طریق بیشتر شبیه کره ای ها شوند.

در این مرحله است که پدران و مادران ناچار از مراجعه به روان شناسان هستند. در این جلسات به زودی مشخص می شود که ادعای مطابق نبودن روح و جسم درست نیست و نیازی هم به عمل تغییر جنسیت نیست، بلکه ریشه قضیه خیلی ساده در هیجان کره ای شدن است. کره ای شدن؟ چرا و به چه دلیل؟


همه چیز از سریال های کره ای شروع شد


اولین پرده از داستان عشق ایرانی ها به کره جنوبی از سریال های تلویزیونی شروع شد. سریال هایی که هر شب مردم را پای تلویزیون میخکوب می کرد. قصه هایی از مردان دلیر و جنگجو یا زنانی که پا به پای مردها کار می کردند. «جواهری در قصر» و «امپراتور دریا» با بازیگرانی که به سرعت به دل مردم راه پیدا می کردند، تب کره ای شدن را در ایران شعله ور کردند.

آن زمان که تی شرت ها و عکس های این بازیگران به خوبی به فروش می رفت و رستوران های آسیای شرقی تهران، هر روز شلوغ تر می شد، چه کسی فکر می کرد این تب ریشه بدواند و حالا تبدیل به نوعی فرهنگ گریزی و آموزش زبان و آشپزی و حتی جنسیت گریزی شود؟ آیا با تغییر جنسیت می شود شبیه دختران و پسران کره ای شد؟


بیشتر مراجعه کنندگان ۱۵ تا ۲۰ ساله هستند


«احمد اخوان»،روان شناس را در دفترش ملاقات می کنیم. او از دختران و پسرانی می گوید که بر ای مشاوره درباره تغییر جنسیت به دفتر روان شناسی می آیند که معمولا نوجوانانی در سنین 15 تا 20 سال هستند و می گوید: «از فروردین تا حالا 13 پرونده که 9پرونده متعلق به دختران و چهار پرونده متعلق به پسران بوده با تفکرات ترنس داشته ایم.

سال پیش هم 25 پرونده داشتیم. اغلب مراجعه می کنند تا ما خانواده ها را راضی کنیم که آن ها عمل کنند یا برعکس، خانواده ها مراجعه می کنند که آن ها را پشیمان کنیم. معمولا هم بعد از آزمایش غدد می فهمیم هیچ مشکلی وجود ندارد. بعد از مشاوره هم متوجه تاثیرپذیری آن ها از فیلم ها و سریال ها و خوانندگان کره ای می شویم و شروع می کنیم به درمان.»


از طبقه اجتماعی متوسط به بالا هستند


این روان شناس برای ما از شکل لباس پوشیدن شبیه به هم مراجعان یعنی دخترانی که لباس پسرانه می پوشند و پسرانی که موهای خود را صاف می کنند و روی صورت شان می ریزند، می گوید: «بیشتر آن ها بدون کلاس رفتن و در خانه، زبان کره ای یاد گرفته اند و آن قدر مسلط هستند که به راحتی به این زبان صحبت می کنند. اغلب هم از طبقه اجتماعی متوسط به بالا هستند.» وی از دختری می گوید که هر روز به خواننده مورد علاقه اش ایمیل می زده و به او ابراز عشق می کرده و تمام آهنگ هایش را هم از حفظ بوده است.


مادر و دختری که هر دو عشق «کره» اند!


نازنین و مادرش از کلاس خصوصی زبان کره ای بیرون می آیند. فقط می شود از روی نمادها و کلمات کره ای که روی لباس و کیفش زده فهمید که او از عاشقان کره است. آن ها را در حیاط موسسه آموزش زبان خارجی می بینم. مادرش زنی جوان است و آن طور که خودش می گوید هفته ای سه بار با هم به کلاس خصوصی می آیند و قصدش این است که به زودی برای ادامه تحصیل دخترش به سئول بروند.

از او می پرسم چرا کره جنوبی؟ می گوید: «هر دو عاشق کره هستیم و خب این همه آدم به جاهای مختلف دنیا مهاجرت می کنند و ما هم کره جنوبی را دوست داریم.» انگار از سوالم خوشش نیامده است. نازنین وسط حرف مان می آید و با تعصب از علاقه اش به کره می گوید: «من مردمش را خیلی دوست دارم. با چند نفرشان توی شبکه های اجتماعی دوستم. باهم حرف می زنیم و بعضی وقت ها توی زبان کمکم می کنند.

حتی یکی از آن ها ایران آمد و همدیگر را دیدیم. خیلی مهربان و دوست داشتنی هستند.» مادرش در سکوت و با چشمانی که تنگ شده، مشکوکانه به سوال و جواب ها گوش می دهد. از نازنین درباره علاقه اش به موسیقی و سریال های کره ای می پرسم. لبخند روی لبش می آید و با ذوق خاصی از عشقش به خواننده ها و گروه های موسیقی کره ای می گوید: «آرزوی من است یک بار بروم کنسرت شان. آن قدر به در و دیوار اتاقم عکس شان را زده ام که بعضی شب ها خواب می بینم وسط کنسرتم.»


رابطه مشکلات جنسی با علاقه به کره ای شدن!


به دفتر خانم روان شناسی در خیابان میرداماد می روم که به صورت تخصصی روی جوانان و نوجوانان کار می کند اما دوست ندارد نامی از وی در گزارش درج شود. او برای ما از تعداد بالای مراجعانی می گوید که برای تغییر جنسیت به مطبش می آیند و معتقد است رابطه معنی داری بین مراجعان تغییر جنسیت با علاقه آن ها به سریال ها، پویانمایی ها و موزیک های کره ای وجود دارد.

او می گوید: «نوجوانان خیلی زیادی را با این گرایش دیده ام و معتقدم همبستگی مثبتی بین کسانی که اختلال هویت جنسی دارند با علاقه مندی آن ها به سریال ها و فیلم های خارجی به خصوص کره ای وجود دارد. در واقع می توان این طور گفت که هر نماد یا الگویی که تفاوت زن و مرد را به حداقل می رساند، می تواند آسیب زا باشد.» او برای ما از فیزیک مردان و زنان شرق آسیا می گوید و این که سخت می شود فقط از روی صورت تشخیص داد فرد مرد یا زن است و شاید یکی از دلایل این گرایش ها در نوجوانان نیز همین نوع فیزیک و صورت باشد.

او در پایان می گوید: «البته نمی شود به راحتی گفت فقط به دلیل دیدن فیلم و سریال کره ای این اتفاق می افتد و حتماً دلایل دیگری هم وجود دارد.»

 

خراسان


 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۵۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (19 اردیبهشت)

در خرابات مغان نور خدا می‌بینم
این عجب بین که چه نوری ز کجا می‌بینم

جلوه بر من مفروش ای ملک الحاج که تو
خانه می‌بینی و من خانه خدا می‌بینم

خواهم از زلف بتان نافه گشایی کردن
فکر دور است همانا که خطا می‌بینم

سوز دل اشک روان آه سحر ناله شب
این همه از نظر لطف شما می‌بینم

هر دم از روی تو نقشی زندم راه خیال
با که گویم که در این پرده چه‌ها می‌بینم

کس ندیده‌ست ز مشک ختن و نافه چین
آن چه من هر سحر از باد صبا می‌بینم

دوستان عیب نظربازی حافظ مکنید
که من او را ز محبان شما می‌بینم

تفسیر :

به فکر آینده هستید و قبل از هر تصمیمی به عواقب آن فکر کرده و دوراندیشی را فراموش نمی کنید. این از خصلت های خوب شما می باشد که هیچ اقدامی از سر هوا و هوس انجام نمی دهید.

اگرچه اطرافیان به خاطر حساسیت شما به نتیجه کار، باعث رنجش تان شده اند اما به آن ها توجهی نکنید و مثل همیشه اگر مطمئن هستید کاری به صلاح است با وجود سختی های فراوانی که در مسیر وجود دارد، آن را انجام دهید.

زندگی نامه حافظ

حافظ، شاعر فارسی زبان قرن هشتم هجری بوده که در سال ۷۲۷ هجری قمری در شهر شیراز متولد شد. پدر او بهاءالدین محمد نام داشت که در دوران کودکی حافظ، از دنیا رفت. حافظ در دوران نوجوانی شاگرد نانوا بود و به‌همراه مادرش زندگی سختی را سپری می‌کرد. گفته می‌شود او در اوقات فراغت خود به مکتب‌خانه‌ای که نزدیک نانوایی بود می‌رفت و خواندن و نوشتن را از همان جا فراگرفته است. او در مجالس درس علما و بزرگان زمان خود شرکت می‌کرد و نیز‌زمان برای کسب درآمد به کارهای سخت و طاقت فرسا می‌پرداخت. خانه حافظ در محله شیادان شیراز بود.

این شاعر بزرگ در دوران جوانی بر تمام علوم مذهبی و ادبی مسلط شد و در دهه بیست زندگی خود به یکی از مشاهیر علم و ادب سرزمین خود تبدیل شد. جالب است بدانید که او قرآن را به‌طور کامل حفظ بود و به همین خاطر تخلص حافظ را برای او انتخاب کردند. شمس الدین محمدبن بهاءالدین محمد حافظ شیرازی حدود چهل سال در حوزه درس استادان آن زمان از قبیل قوام الدين عبدالله، مولانا بهاء الدين عبدالصمد بحرآبادی، مير سيد شريف علامه گرگانی، مولانا شمس الدين عبدالله و قاضی عضدالدين عيجی  شرکت می‌کرد و به همین خاطر به اکثر دانش‌های زمان خود مسلط بود.

حافظ در دوران شاه شیخ ابواسحاق به دربار راه پیدا کرد و شغل دیوانی را برای خود انتخاب کرد. او علاوه بر شاه ابواسحاق، در دربار شاهان دیگری همانند شاه شیخ مبارزالدین، شاه شجاع، شاه منصور و شاه یحیی نیز حضور پیدا کرده بود. حافظ از طریق دیوانی امرار معاش می‌کرد و شاعری شغل اصلی او نبود. جالب است بدانید که بزرگ‌ترین گناه از نظر حافظ، ریاکاری و مردم‌فریبی بود. حافظ در دوران زندگی خود اشعار به‌ویژه غزلیات بسیار زیبا و معنی‌داری سروده است که نیز‌اکنون پس از گذشت قرن‌ها از آن، بوی تازگی داده و خواندنش آرامش‌بخش است. دیوان اشعار حافظ شامل غزلیات، قصیده، مثنوی، قطعات و رباعیات می‌شود.

حافظ در دوران جوانی عاشق دختری به نام شاخه نبات شد؛ البته برخی بر این عقیده‌اند که نام همسر حافظ نسرین بود و او این نام را به‌دلیل شیرین زبانی معشوقه‌اش به او اختصاص داده است. او برای رسیدن به معشوقه‌اش، ۴۰ شبانه روز را به‌طور مستمر در آرامگاه باباکوی شب زنده‌داری کرده و به دعا پرداخت. سپس، با شاخه نبات ازدواج کرد و حاصل این ازدواج یک فرزند پسر بود. حافظ تنها یک بار ازدواج کرد و پس از مرگ همسرش مجرد ماند. به همین خاطر بسیاری از عارفان و عاشقان، عشق مقدس و واقعی را در حافظ جستجو می‌کنند. پسر این شاعر بزرگ نیز در دوران جوانی در راه سفر نیمه‌کاره به هند همراه پدرش از دنیا رفت.

در تقویم رسمی ایران، ۲۰ مهر روز بزرگداشت حافظ است و هر ساله در این روز مراسم بزرگداشت حافظ با حضور پژوهشگرانی در سراسر دنیا روی آرامگاهش در شهر شیراز برگزار می‌شود.

 

آثار حافظ

دیوان حافظ شامل ۵۰۰ غزل، ۴۲ رباعی و چند قصیده است که آن را در در ۵۰ سال از زندگی خود سروده است؛ یعنی به‌طور متوسط در هر سال تنها ۱۰ غزل سروده است؛ زیرا او در لحظاتی خاص به سرودن اشعار خود می‌پرداخت و تمرکز خود را روی خلق آثاری ناب گذاشته بود که شایسته مقام معشوق باشد. این نکته بسیار قابل‌توجه و تامل‌برانگیز بوده و به همین خاطر دیوان او را به یک کتاب خاص و خواندنی تبدیل کرده است. دیوان حافظ بیش از ۴۰۰ بار به زبان فارسی و زبان‌های دیگر دنیا به چاپ رسیده است. حافظ لقب ماهرترین غزل‌سرای زبان فارسی را نیز با اقتدار از آن خود کرده و تک بیت‌های او بسیار درخشان و تماشایی است.

شاید تعبیر کردن یا قدرت تاویل پذیری را بتوان از مهم‌ترین خصوصیات اشعار حافظ به حساب آورد؛ زیرا هر کس که دیوان حافظ را باز کرده و غزلی از آن می‌خواند، با توجه به شرایط روحی خود برداشت متفاوتی از آن می‌کند؛ به‌گونه‌ای که حافظ آن شعر را فقط برای حال آن لحظه او سروده است. در اشعار حافظ، تناسبات هنری به شکلی ظریف و دقیق رعایت شده‌اند و ایهام و ابهام را به جا و درست به کار برده است. در برخی از اشعار حافظ، زبان طنز نیز به کار گرفته شده تا ناگفته‌ها به کمک زبان طنز بیان شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (18 اردیبهشت)

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (19 اردیبهشت)
  • روایت ستاره جذاب «مست عشق» از ورودش به بازیگری
  • ۱۰ شخصیت برتر سریال «شوگان» که ما را شیفته این روایت حماسی ژاپنی کردند
  • کفتارهای سیاسی بر سر جنازه یک دختر نوجوان | بی‌اخلاقی رسانه‌های بیگانه درباره نیکا شاکرمی
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (17 اردیبهشت)
  • ویدیوی جالب آقای خواننده در کنار عشق زندگی‌اش!
  • ببینید | ویدیوی جالب آقای خواننده در کنار یک زن؛ رونمایی از عشق زندگی‌اش!
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ