Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@05:49:43 GMT

دیدار بشار اسد با پوتین در سوچی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۵۸۵۳

دیدار بشار اسد با پوتین در سوچی

جهان > روسیه‌ و قفقاز - همشهری آنلاین:
کرملین اعلام کرد: بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سوچی با ولادیمیر پوتین همتای روسی اش دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با بشار اسد همتای سوری اش در سوچی، به او برای موافقیت های سوریه در مبارزه با تروریسم تبریک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: سوریه در راه مبارزه با تروریسم به مراحل پایانی نزدیک شده است. پس از پایان مبارزه با تروریسم راه حل مسالمت آمیز سیاسی، کلید حل مسائل است.

پوتین گفت: مذاکرات آستانه امکان مذاکرات عمیق با مخالفان سوری را فراهم می سازد.

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: قصد دارد با امیر قطر ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و سران منطقه درباره سوریه گفتگو کند.

وی افزود: بشار اسد آمادگی دارد با هر کسی که خواهان صلح و ثبات است، تعامل داشته باشد. نشست های آستانه گام مهمی بود. روسیه به مشارکت سازمان ملل در حل سیاسی بحران سوریه امیدوار است.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار از پوتین به خاطر همه حمایت های نظامی و سیاسی از دمشق تشکر و قدردانی کرد.

وی اعلام کرد: سوریه آماده است تا با هر طرف علاقمند به حل وفصل سیاسی اوضاع به مذاکره بنشیند.سوریه به حمایتهای روسیه به منظور تضمین عدم مداخله دیکر کشورها در مذاکرات میان گروههای سوری نیاز دارد.

بشار اسد از وزیر دفاع و فرماندهی ستاد مشترک ارتش روسیه به خاطر حمایت های آنان در مبارزه با تروریسم تشکر و قدردانی کرد.

دو طرف همچنین درباره روند سیاسی حل بحران در سوریه گفتگو کردند.

در همین زمینه: تماس تلفنی پوتین با امیر قطر دیدار اسد و پوتین در سوچی لاوروف بر حل مسائل سیاسی لبنان از راه مذاکره تاکید کرد روسیه: نیروهای آمریکایی در سوریه مانند اشغالگران رفتار می‌کنند رؤسای جمهور روسیه، ترکیه و ایران درباره سوریه نشست برگزار می‎کنند

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۵۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است

علی باقری معاون سیاسی ورارت امور خارجه که برای شرکت در نشست معاونان و نمایندگان ویژه کشور‌های بریکس به مسکو سفر کرد، در حاشیه این نشست، با چانگ نماینده ویژه رئیس جمهور چین دیدار و گفتگو کرد.

باقری در این دیدار گفت: بریکس نشان داد دارای ابتکار عمل برای نقش آفرینی‌ها در صحنه و تحرک کشور‌های عضو در چارچوب چند‌جانبه‌گرایی است.

طرف چینی در این دیدار ضمن محکومیت مجدد حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، گفت: از اقدامات ایران در دفاع از حقوق مردم فلسطین تشکر می‌کنیم و اقدامات ایران در منطقه را شایسته می‌دانیم. 

این مقام ارشد چین افزود: چین بر این باور است که ایران همواره در خاورمیانه شریک راهبردی است. در ادامه طرفین به بحث و بررسی درباره موضوعات مورد علاقه پرداختند.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی رئیس‌جمهور سوریه و وزیر خارجه بحرین
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است
  • پوتین: پاسخ متقارن به تحریم‌های غرب به نفع روسیه نیست