Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@20:10:35 GMT

مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۶۹۵۷

مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز افغانستان

کشته شدن 7 عضو طالبان در کمین نیروهای دولتی در فراه، انهدام مخفیگاه طالبان در «میدان وردک» توسط نیروهای امنیتی، آوارگی 250 خانواده به دنبال حملات راکتی پاکستان در کنر و حمله نیروهای دولتی به چند پایگاه نیروهای پاکستانی در کنر از مهمترین رویدادهای امنیتی امروز سه شنبه 30 آبان است.

خبرگزاری فارس: کشته شدن ۷ عضو طالبان در کمین نیروهای دولتی در فراه، انهدام مخفیگاه طالبان در «میدان وردک» و آوارگی ۲۵۰ خانواده به دنبال حملات موشکی پاکستان در کنر مهم‌ترین رویدادهای امنیتی امروز سه شنبه ۳۰ آبان در افغانستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشته شدن 7 عضو طالبان در کمین نیروهای دولتی در فراه، انهدام مخفیگاه طالبان در «میدان وردک» توسط نیروهای امنیتی، آوارگی 250 خانواده به دنبال حملات راکتی پاکستان در کنر و حمله نیروهای دولتی به چند پایگاه نیروهای پاکستانی در کنر از مهمترین رویدادهای امنیتی امروز سه شنبه 30 آبان است.

کشته شدن 7 عضو طالبان در کمین نیروهای دولتی در ولایت فراه

به گزارش فارس، مقام‌های امنیتی فراه می‌گویند که در نتیجه کمین نیروهای دولتی در این ولایت، 7 عضو طالبان کشته و 4 تن دیگر زخمی شدند.

اقبال باهر، سخنگوی پلیس فراه گفت که این رویداد شب گذشته در روستای «سور» در حومه شهر فراه رخ داده است.

انهدام مخفیگاه طالبان در «میدان وردک» توسط نیروهای امنیتی

مسئولان محلی ولایت میدان وردک می‌گویند که طی عملیات ویژه نیروهای امنیت ملی افغانستان، یک مخفیگاه طالبان در این ولایت از بین برده شده است.

«عبدالرحمن منگل»، سخنگوی والی میدان وردک با بیان اینکه طی عملیات ویژه نیروهای امنیت ملی افغانستان، یک مخفیگاه طالبان در این ولایت از بین برده شده است، گفت: این مخفیگاه شب گذشته در دره تنگی شهرستان سیدآباد این ولایت انجام شده است.

آوارگی 250 خانواده به دنبال حملات راکتی پاکستان در کنر

مقام‌های محلی در ولایت کنر می‌گویند که در نتیجه پرتاب راکت‌های اخیر نظامیان پاکستان به خاک افغانستان، بیش از 250 خانواده در این ولایت مجبور به ترک خانه‌های خود شدند.

به گزارش فارس، «پاسوال جمعه گل همت»، فرمانده پلیس ولایت کنر گفت که روز گذشته دوشنبه 29 عقرب نیروهای پاکستان بر شهرستان سرکانو 14 راکت پرتاب کرده که تلفات جانی نداشته اما خسارات مالی بر جای گذاشته است.

حمله نیروهای دولتی به چند پایگاه نیروهای پاکستانی در کنر

نیروهای دولتی افغانستان در ولایت کنر در واکنش به حملات نظامی پاکستان به چندین پایگاه نیروهای آن کشور حمله کردند.

جمعه گل؛ همت فرمانده امنیتی کنر عصر روز سه شنبه به خبرنگاران گفت که در حمله نیروهای دولتی، تلفاتی به نیروهای پاکستانی وارد شده است اما جزئیات بیشتر نداد. در جریان یک هفته اخیر بیش از یک هزار راکت از سوی نظامیان پاکستانی بر بخش‌های مرزی کنر پرتاب شدند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۶۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند

به گزارش «تابناک»، یک منبع آگاه شب گذشته در گفت و گو با مهر با اعلام این خبر گفت: ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل توسط نیروهای طالبان در جنوب شرق کشور بازداشت شده بودند با انجام اقدامات لازم آزاد شدند.

عصر دیروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

دیگر خبرها

  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • هشدار وقوع سیلاب در افغانستان
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشتی ازسوی طالبان آزاد شدند
  • مسدود شدن راه های مواصلاتی در ۴ ولایت افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟