Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:41:00 GMT

برنامه ریزی برای اربعین آینده از هم اکنون انجام شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۷۹۵۹

برنامه ریزی برای اربعین آینده از هم اکنون انجام شود

خرمشهر - استاندار خوزستان بر لزوم برنامه ریزی برای برگزاری باشکوه تر اربعین سال آینده از هم اکنون تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر. غلامرضا شریعتی عصر امروز در جلسه تجلیل از خادمان زوار اربعین حسینی(ع) در مرز شلمچه که با حضور امام جمعه خرمشهر، فرمانداران دو شهرستان خرمشهر و آبادان و مسئولان نظامی و انتظامی استان و منطقه در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر برگزار شد، گفت: برنامه ریزی برای برگزاری بهتر و با اشکالات کمتر مراسم اربعین باید از هم اکنون انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، خواستار برگزاری جلسات ماهیانه به همین منظور شد و بیان کرد: حرکت اربعین باید امتداد داشته باشد و هر ماه جلسه ای برای انجام هماهنگی های لازم در این خصوص انجام شود تا این موسم با نظم بیشتر و با مشکل کمتری نسبت به سال قبل برگزار شود همانطور که با به کارگیری این رویکرد امسال شاهد اربعینی بهتر از سال گذشته در مرزها بودیم.

شریعتی ادامه داد: امروز جلسه ای برای فراهم سازی زیرساخت ها در چذابه برگزار شد و برای زیرساخت های شلمچه نیز باید با به کار گیری مشاور، کارهای لازم انجام شود.

استاندار خوزستان، انجام این اقدامات را لازمه برگزاری اربعینی با شکوه دانست و گفت: انجام هماهنگی، برقراری امنیت و تسهیل تردد در مردم رغبتی برای شکل دهی حرکت اربعین  ایجاد می کند و در صورتی که این هماهنگی ها و برنامه ریزی ها در طول سال انجام شود؛ می تواند عاملی در شکل گیری این اجتماع میلیونی باشد.

وی، اجتماع عظیم اربعین را دارای بهره های مختلف در عرصه دینی، مذهبی و سیاسی دانست و گفت: در زمانی که تمام تلاش ها برای به انزوا کشیدن ایران اسلامی و حرکت تشییع در جریان بود، اربعین عاملی برای اجتماع میلیونی باز کرد که جهان نیز به قدرت تشیع پی ببرد.

شریعتی با بیان اینکه همه می دانند ایران موتور محرک حرکت اربعین است، برگزاری باشکوه و هر ساله اربعین را نشان از تلاش های نافرجام برای به انزوا راندن ایران اسلامی دانست.

وی در پایان اربعین را چراغ راهی برای اداره جامعه خواند و گفت: واقعه اربعین برگ برنده تشیع است و با تحقیق در ابعاد آن مسائلی روشن می شود که می تواند در اداره امور جامعه و زندگی ارزشمند و چراغ راه است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۷۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام

 غلامعلی حیدری در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: برگزاری امتحانات نهایی یک فرصت برای چیدن میوه و ثمره یک‌سال تلاش دانش‌آموزان و خانواده آنهاست و باید اهتمام لازم برای بهتر برگزار کردن آزمون بدون دغدغه در یک شرایط خوب با برنامه‌ریزی مناسب فراهم شود.

بیشتر بخوانید

پیش‌بینی جذب هزار و ۴۳۰ دانشجو در دانشگاه شهرکرد

وی با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم و برنامه‌ریزی مناسب برای بزرگداشت این هفته گفت: رشد و توسعه اجتماعی در سایه تلاش معلمان امکانپذیر شده است و باید در این هفته از زحمات معلمان به عنوان قشر تاثیرگذار تجلیل کرد.

حیدری افزود: هفته بزرگداشت مقام معلم فرصت مناسبی برای تجلیل از این قشراثرگذار است که با برنامه‌ریزی دقیق و خوب این آیین در سطح شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان برگزار شود.

وی گفت: تجلیل از معلمان نمونه، تجلیل از خانواده معلمان شهید و همچنین دیدار و سرکشی از خانواده معلمان شهید در این هفته انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به دستاورد‌های دولت در حوزه آموزش و پرورش از جمله طرح رتبه‌بندی معلمان، اختصاص اعتبار برای فضا‌های آموزشی و همچنین افزایش پذیرش و جذب معلم، اختصاص اعتبار در سفر اول و دوم رییس جمهور به استان، تقویت مراکز فرهنگی و اردوگاهی در چند اخیر گفت: این هفته فرصتی بررای اطلاع‌رسانی و تبیین دستاورد‌های دولت است.

وی اظهار داشت: حذف مدارس کانکسی، زیباسازی و بهسازی مدارس در قالب طرح شهید عجمیان و اجرای ۸۰ زمین چمن ورزشی در مدارس از فعالیت‌های شاخص است که با اطلاع‌رسانی این برنامه‌ها به صورت هنرمندانه و مدون، امید در بین مردم افزایش پیدا می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز در ماه جاری گفت: اطلاع‌رسانی در زمینه مدرسه‌سازی خیران و وضعیت کنونی مدارس استان یک ضرورت است که با استفاده از ظرفیت این جشنواره خیرین جدید دراین حوزه شناسایی و جایگاه خیرن مدرسه‌ساز تقویت شود و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری این جشنواره مورد تاکید است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • اتمام تملک پروژه باغ مزار مشاهیر قم تا یک ماه آینده
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • ضرورت برگزاری امتحانات نهایی در محیطی مناسب و آرام
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره