Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از مهر، محمدحسین فاضلی بعد از ظهر امروز 30 آبان ماه در نشست خبری با خبرنگاران با گرامیداشت دهه وقف افزود: ۱۴ دستگاه دولتی این شهرستان بدهی ۱۵۰ میلیون تومانی به اوقاف دارد و باید تلاش شود تا این بدهی تسویه شود.
وی اظهار کرد: اجرای امینانه نیات واقفان از مهمترین وظایف اوقاف است که با وصول عواید موقوفات و براساس نیات واقفان هزینه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه با بیان اینکه در سال جاری، ۱۷۴سند اجاره جدید و تک برگی در گلوگاه تنظیم و تمدید شد؛ گفت: در حوزه اجارات و به روزرسانی سند اجاره، ۴۴ سند اجاره اولیه در سال جدید تنظیم و ۱۳۰ سند اجاره هم تجدید و تمدید شده است.
فاضلی با تاکید بر نهادینه کردن وقف های جدید و متناسب با نیاز روز جامعه یادآور شد: واقفان بنا به  نیاز روز جامعه و با مشاوره گرفتن از اوقاف، نسبت به وقف جدید اقدام کنند.
وی ادامه داد: در سال جاری ۲ وقف جدید ۴۱۰ متر مربعی با اعتبار ۱۰ میلیون تومان در روستاهای تپه و قلعه پایان برای الحاق به مسجد در نظر گرفته و وقف شد و سه وقف جدید در دست انجام است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلوگاه گفت: هیچ وقف جدید و متناسب با نیاز روز جامعه در شهرستان گلوگاه نداریم در این بخش رسانه ها باید ضمن تبیین فرهنگ وقف و احیای آن در این بخش هم تلاش مستمر انجام دهند.
فاضلی اضافه کرد: شهرستان گلوگاه اکنون دارای یکهزار و ۴۷۵ رقبه، ۸ امامزاده و ۳۱۲ موقوفه است و از ابتدای سال تاکنون ۳۰ میلیون تومان کمک مردمی و همچنین از محل نیات واقفان برای حوزه های اجتماعی، نیات مذهبی، امور قرآنی، بقاع و امامزادگان هزینه شده است.
وی  اظهار کرد: از ابتدای اسلام تا امروز وقف، به علت پایبند نبودن برخی از افراد و حکومت ها به اصول دین، دست خوش تغییرات و گاهی تجاوزها و خیانت ها شده است که باید برای احیای درست وقف و عمل به نیات واقفین با تلاش بیشتری وارد عمل شویم.
فاضلی افزود: وقف یک مساله همگانی است و تنها مربوط به دین اسلام نیست و در ادیان مختلف بوده است و اکنون هم وظیفه ما است تا در نهادینه کردن این واجب الهی تلاش کنیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، دوره آموزشی طرح ارتقا قاریان استان یزد با تدریس استاد علی‌اکبر کاظمی و حمایت و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان آغاز شد.
 
مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به اینکه برگزاری دوره آموزشی ارتقا قاریان در حوزه آموزش‌های تخصصی رقم می‌خورد گفت: این دوره امسال ویژه قاریان ممتاز استان برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی اضافه کرد: این دوره با حضور ۱۵ نفر از قاریان جوان و برجسته سراسر استان به‌صورت حضوری و غیرحضوری تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. 
وی ادامه داد: این دوره با هدف آماده‌سازی بیشتر این قاریان جهت شرکت در چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم برنامه‌ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • تلاش برای راه‌اندازی دانشگاه‌های وقفی در کشور
  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • ۱۰ روستای گلوگاه با مجتمع شهدای هزارجریب آبرسانی می شود
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • اداره کل امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اوقاف چه دستاورد‌هایی دارد؟
  • رمزهای عبور، گلوگاه‌های امنیت به شمار می‌رود
  • آغاز دوره آموزشی طرح ارتقای قاریان استان یزد
  • محمد فاضلی جامعه شناس: خیلی بیل‌زن هستید زمین خودتان را را بیل بزنید
  • هر فردی می‌تواند حساب بانکی خود را وقف کند