Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد: قاچاق انسان از چالش های جهانی زندگی است و شمار زیادی از مردم را تهدید می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از نیویورک؛ سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت قاچاق انسان از چالش های جهانی زندگی است و شمار زیادی از مردم را تهدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


غلامعلی خوشرو در نشست عمومی شورای امنیت با موضوع "قاچاق انسان در شرایط مخاصمه" افزود این پدیده به صورت همزمان سرچشمه و پیامد جنگ و بی ثباتی است و جمعیت‌های آسیب پذیر جوامع را هدف قرار می هد.
وی گفت ایران اعتقاد دارد در رویارویی با این پدیده شوم لازم است ریشه ها، اقدامات پیشگیرانه، حمایت از قربانیان و مجازات قاچاقچیان انسان در یک چارچوب همه جانبه مورد نظر قرار گیرد تا همکاری بین المللی در مبارزه با قاچاق انسان به نتیجه مطلوب برسد.
خوشرو افزود مبارزه با ریشه های این پدیده وظیفه اصلی شورای امنیت است اما اگر این شورا از مسئولیت خود شانه خالی کند ، در رسیدگی به ایاقدامات پیشگیرانه پدیده موفق نخواهد بود که وضع لیبی و گزارش های اخیر درباره ظهور مجدد برده داری نمونه ای از آن است.
نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد با طرح این سئوال که به راستی شورای امنیت چه زمانی به مسئولیت دولت هایی که با تهاجم خود به لیبی چنین شرایطی را در این کشور آفریدند، خواهد پرداخت؟ گفت جامعه بین المللی باید همکاری های خود در زمینه مبارزه با جرائم سازمان یافته و از جمله قاچاق انسان را بویژه در زمینه های ظرفیت سازی و کمکهای فنی افزایش دهد.
خوشرو تصریح کرد در همین چارچوب، جمهوری اسلامی از اقدامات مشترک کشورهای عضو سازمان ملل متحد و ابتکار عمل های منطقه ای در راستای اجرای برنامه عمل جهانی دفتر مواد مخدر و جرائم ملل متحد UNODCحمایت می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۰۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان

به گزارش خبرآنلاین،رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف دو محموله قاچاق در پایتخت به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی افشاری جزئیات دو پرونده اخیر پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در کشف محموله‌های قاچاق را تشریح کرد و گفت: اولین پرونده مربوط به کشف ۵۰ میلیارد لوازم خانگی قاچاق در شمال تهران است. چندی پیش ماموران این پلیس، اخباری مبنی بر دپوی مقدار زیادی کالای خارجی قاچاق در یکی از فروشگاه‌های شمال تهران دریافت کرده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های اولیه ماموران مشخص شد چندین خودروی شوتی شبانه به محل این فروشگاه آمده و مقادیر زیادی کالای قاچاق در آنجا دپوی شده است. در همین راستا هماهنگی با مقام قضایی انجام و مجوزهای عملیات اخذ شد.

وی با اشاره به حضور ماموران در محل و انجام بازرسی از آن گفت: ماموران در جریان بازدید از این مغازه ۴۰ دستگاه لوازم خانگی از قبیل ۲۰ دستگاه ماشین لباسشویی، ۹ دستگاه یخچال فریزر، و ۱۵ دستگاه سایر لوازم آشپزخانه قاچاق را که فاقد هرگونه مدارک گمرکی بود، کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

وی با اشاره به دومین پرونده نیز گفت: با انجام اقدامات پلیسی، مشخص شد یک مغازه در محدوده شمالی پایتخت، مشغول به دپو و فروش البسه، کیف و کفش قاچاق کرده است. در همین راستا و اخذ حکم قضایی، ماموران به این مرکز مراجعه کرده و در بازدید از این فروشگاه، ۳۳۰ جفت کفش و ۱۶۰۰ ثوب پوشاک و ۱۵۰ عدد کیف خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند.

افشاری با بیان اینکه در این پرونده یک نفر دستگیر شد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۱۳۰ میلیاد ریال برآورد و اعلام کردند.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901443

دیگر خبرها

  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  • کشف دو محموله میلیاردی قاچاق در این استان
  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • وظیفه یگان‌های تکاوری در مناطق کویری، تامین امنیت است
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • نیاز شورای همکاری خلیج فارس به تهران برای تحقق چشم‌انداز جدید خود
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه