Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@05:47:07 GMT

آزادی البوکمال به معنای پایان کار داعش است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۹۰۶۸

آزادی البوکمال به معنای پایان کار داعش است

خبرگزاری شبستان:دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد تاریخ می تواند این مسئله را ثبت کند که آزادی شهر البوکمال به معنای پایان یافتن کار داعش است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صداوسیما سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود زلزله استان کرمانشاه در ایران و برخی از مناطق عراق را به رهبری معظم انقلاب، مراجع عظام قم، رئیس جمهور، دولت، مجلس، مردم و بازماندگان زلزله اخیر در کرمانشاه تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرالله گفت: زلزله ای که استان کرمانشاه در ایران و برخی مناطق عراق را در هم کوبید اما آثار ویرانگر این زلزله بیشتر در خاک ایران بود که منجر به قربانی شدن شمار زیادی از افراد و زخمی شدن تعداد زیاد دیگر و تخریب زیرساختها و ساختمانها شد. وظیفه من است که این عزا را تسلیت بگویم و احساسات و همدردی خود را با حضرت امام و رهبری آیت الله العظمی سید خامنه ای (دام ظله الشریف) و به مراجع گرامی در قم و ایران و جناب آقای حسن روحانی رئیس جمهوری ایران، دولت، مجلس و ملت ایران و بخصوص به ساکنان استان کرمانشاه و خانواده های قربانیان و مجروحان و کسانی که خانه هایشان را از دست دادند تسلیت عرض کنم.
و از خداوند متعال برای کسانی که رحلت کردند رحمت و برای مجروحان شفا و برای همگان صبر و امیدواری خواهانم. امیدوارم جمهوری اسلامی ایران بتواند این درد و رنج را پشت سر گذارد. همچنان (مصیبتهای) این زلزله را به همه برادران عراقی خود اعم از مرجعیت، رهبران، دولت و ملت این کشور و به خانواده های قربانیان این حادثه و به مجروحان و بازماندگانی که آسیب دیده اند تسلیت عرض می نمایم.

به شدت به الگوی همکاری میان ایرانیان در جهان عرب و اسلام نیاز داریم

سید حسن نصرالله تصریح کرد طبیعتا آنچه را ما در زلزله اخیر شاهد آن بودیم توجه ویژه مقام معظم رهبری و مسئولان جمهوری اسلامی ایران و حضور مستقیم رئیس جمهور و وزرا از روزهای اول زلزله در منطقه بود. امروز نیز شاهد حضور مستقیم حضرت امام خامنه ای در کرمانشاه و تعامل فعالانه دستگاههای دولتی بودیم و محبت های زیبای مردمی بودیم بگونه ای که کمکها تنها به دولت محدود نشد و ملت ایران به طور کامل در این کمک رسانی حضور داشتند و کاروانهای طولانی کمک رسانی را در تلویزیونها مشاهده می کردیم که عازم مناطق زلزله زده بودند.

ایران با این کار خود به جهانیان از ماهیت روابط میان ملت خود با وجود تنوع قومیتها و نژادها و وابستگی ها و گرایشهای مذهبی مختلف الگویی عرضه کرد و نوع رابطه میان کشور و ملت و بالعکس را نشان داد. این الگویی است که ما به شدت در جهان عرب و جهان اسلام به آن نیاز داریم.

دانلود تصویر

با آزادی شهر البوکمال دولت داعش از بین رفت

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: آزادی شهر البوکمال به معنای ارتباط طبیعی و عادی دو کشور عراق و سوریه است ولی آمریکایی ها نمی خواستند این مسئله محقق شود.
وی افزود: آزادی شهر البوکمال به معنای تقویت یکپارچگی ارضی عراق و نابودی طرح تجزیه است.
وی بیان داشت: با آزادی شهر البوکمال دولت داعش از بین رفت ولی آزادی این شهر به معنای پایان کار این گروه نیست.
وی تاکید کرد: تاریخ می تواند این مسئله را ثبت کند که آزادی شهر البوکمال به معنای پایان یافتن کار داعش است.
وی افزود: باید همه ملت ها و شخصیت ها در این منطقه این پرسش را مطرح کنند که چه طرفی داعش را به وجود آورد و چه طرف هایی با این گروهک جنگیدند و آن را شکست دادند.

اعلام پیروزی نهایی علیه داعش بعید نیست

دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد: شمار زیادی از نیروهای آموزشی و کارشناسان نظامی خود را به عراق اعزام کردیم و از ابتدای تحولات این کشور شمار زیادی شهید و زخمی داده ایم.
وی افزود: اعلام پیروزی نهایی علیه داعش بعید نیست.
وی بیان داشت: ما بر این باوریم که ماموریت در عراق محقق شده است و منتظر اعلام رسمی دولت عراق هستیم.
وی تاکید کرد: پیروزی در البوکمال یک دستاورد نظامی بسیار مهم است.
وی بیان داشت: آزاد سازی شهر البوکمال به این معناست است که دیکر هیچ شهری در سوریه بلکه در منطقه در سیطره داعش قرار ندارد.

تشکر ویژه سید حسن نصرالله از سردار قاسم سلیمانی

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان امشب خود درباره پیروزیهای تاریخی امروز در شهر بوکمال گفت: بعد از شکر و سپاس به درگاه خداوند متعال از مخلوقات نیز باید تشکر کرد که در راس این فهرست جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. از رهبری این کشور گرفته تا ملت آن و به طور خاص در عرصه میدانی از این مرد بزرگ (سردار سلیمانی) که تاریخ بدون تردید نام او را ثبت خواهد کرد؛ تشکر می کنم. مردی که همه نبردها را از خط مقدم و نه از پشت جبهه مدیریت و فرماندهی می کرد. این جملاتی بود که ناگزیر باید با پایان نبرد بوکمال گفته می شد.

سید حسن نصر الله گفت: اجازه بدهید از فرماندهی بزرگ قدردانی و تشکر کنم. از فرمانده نیروی قدس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سرلشکر و برادر عزیز حاج قاسم سلیمانی که در بسیاری از نبردها حاضر بودند نه تنها در نبرد بوکمال، در این نبرد آخر با داعش و در شهری که این گروه به طور کامل بر آن تسلط داشت. این فرمانده بزرگ در این نبرد از همان روزهای اول حضور داشت. حتی قبل از تدارک این عملیات در صحنه حضور داشت و در عرصه میدانی همانطور که رسانه ها نیز گفتند حاضر بود و در خط مقدم جبهه بودند و ممکن بود در هر لحظه ای از لحظات به شهادت برسند. او بود که به طور مستقیم در میدان حضور داشت و فرماندهی می کرد و فرماندهان را هدایت و همه جزئیات را پیگیری می کرد. او بعد از شنیدن خبر درگذشت پدر گرامی اش به ایران رفت و در تشییع پیکر پدر راحل خود شرکت کرد و در مجالس عزاداری شرکت کرد و سریع به منطقه بوکمال برگشت و تا به امروز هم در آنجاست تا از پیروزی و موفقیت و دستاورد کامل اطمینان حاصل نماید.

ما وظیفه خود می دانیم از جانب خود و ملتهای منطقه از حاج قاسم سلیمانی و برادران ایرانی، حضرت آیت الله امام خامنه ای رهبری معظم، مسئولان جمهوری اسلامی، ملت ایران، سپاه پاسداران و تمامی جمهوری اسلامی تشکر کنیم. این کمترین وظیفه است. زیرا جمهوری اسلامی بود که در مبارزه با داعش در کنار عراقیها ایستاد و در کنار سوریه در مقابله داعش ایستاد. همچنین در کنار لبنان قرار گرفت. من قبلا نیز گفته ام ما هرچه قدرت و توانمندی داریم به لطف کمکهای جمهوری اسلامی ایران بوده است.

تشکر از گردانهای فاطمیون و زینبیون و دیگر رزمندگان 
نصرالله در ادامه افزود: به همه فرماندهان، افسران و سربازان و رزمندگان اعم از ارتش سوریه و تشکلهای مردمی سوریه که در این نبرد حضور داشتند و همچنین به گروههای مختلف و متنوع مقاومت عراق، به برادران مجاهد در لشکر فاطمیون و برادران در لشکر زینبیون و برادران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و همه برادران خود تبریک و تهنیت عرض می کنم. همچنین به طور ویژه به فرماندهان حزب الله که شماری از آنها در نبرد بوکمال حضور داشتنند تبریک می گویم. همچنین به شمار زیادی از مجاهدین که در این نبرد حضور داشتند به همه آنها تبریک می گویم و از آنها سپاسگزاری می نمایم. به همه خانواده های شهدای حزب الله و خانواده های دیگر شهدای نبرد بوکمال هم تبریک و تسلیت عرض می کنم.

دانلود تصویر

پس از اعلام پیروزی نهایی بر داعش در عراق درباره نیروهایمان تصمیم می گیریم

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود که مستقیم از شبکه المنار پخش شد گفت ما هفته گذشته شاهد آن بودیم که در خاک عراق، آخرین شهر و شهرستان عراقی از سیطره داعش آزاد شد یعنی شهر راوه و در پی آن دولت عراق اعلام کرد که داعش دیگر هیچ شهر و شهرستان یا ناحیه ای را در عراق در سیطره خود ندارد و باقی مانده های داعش به بیابانها یا زمینهای زراعتی در برخی شهرها فرار کرده اند و در نتیجه داعش به عنوان سازمان و قدرتی نظامی در عراق از میان رفته است. این موفقیت بزرگی است و نیروهای عراقی به مرزهای سوریه و عراق رسیدند و به گذرگاه القائم رسیدند و راوه پس از القائم آزاد شد و ما در انتظار اعلام پیروزی نهایی و پاکسازی کامل هستیم و همین روزها دولت عراق پیروزی نهایی و کامل بر داعش را اعلام خواهد کرد و این روز بعید نیست. البته بین نبردها در عراق و سوریه مشترکاتی وجود داشته است. 
در مورد این موضوع به طور مشخص آْنچه به ما مربوط می شود، ما از آغاز توطئه داعش در عراق و با هماهنگی با برادران در دولت عراق در آن زمان و طرفهای مربوط در این کشور، شمار زیادی از فرماندهان و نیروهای جهادی خود را به عراق فرستادیم. بالطبع عراق نیازمند مبارزان جهادی نبود بلکه نیازمند فرماندهان عملیات، مربیان و کارشناسان بود و ما شمار زیادی از آنان را از همان آغاز فرستادیم و در رویارویی ها در سالهای گذشته، ما شماری شهید و زخمی دادیم و ما معتقدیم که کمک اندکی تقدیم کردیم. در سایه این نبردها ما در انتظار اعلام پیروزی نهایی هستیم و ما همراه برادران خود بازبینی می کنیم تا اگر نیازی به آنان در عراق نباشد، به دیگر میدانهای لازم بازگردند تا مقاومت را رهبری کنند. اما در مورد عراق موضوع مهم در مورد حزب الله این است که ماموریت با موفقیت به پایان رسید و ما پس از اعلام پیروزی درباره گامهای بعدی تصمیم خواهیم گرفت. البته این موضوع ربطی به نشست وزیران عرب ندارد بلکه ارتباط آن این است که داعش شکست خورد و سرنگون شد و دیگر نیازی به حضور فرماندهان و نیروهای جهادی حزب الله در عراق نیست.

پایان پیام/402

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مقتدی صدر به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) در این باره نوشت: دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، اعم از زن و مرد، زیر بار فشار دموکراسی دروغین دولت آمریکا و زیر خشونت آزادی دروغین آن هستند.

طبق گزارش بغداد الیوم، مقتدی صدر افزود: امروز نقاب جدیدی برملا شد که با عسل دموکراسی و شهد آزادی پوشانده شده بود تا دانشجویان دانشگاه‌ها در آمریکا تلخی آن عسل مسموم و شهد متعفن گرفته شده از رژیم صهیونیستی متعفن را بچشند.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: ما امروز خواهان پایان دادن به سرکوب صداهای خواهان صلح و آزادی و توقف کشتارهای کثیف و بی‌شرمانه صورت گرفته شده توسط صهیونیست‌ها هستیم.

مقتدی صدر ادامه داد: صدای دانشگاهیان آمریکا که خواستار پایان دادن به تروریسم صهیونیستی هستند، صدای ماست و هر که در هر نقطه از جهان این صدای صادر شده را خاموش کند، یک حیوان و هیولای درنده است که در قاموس آن رحم و آزادی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: ننگ بر دولت‌های ظالمی که اهل حق را به بردگی می‌گیرند و از باطل و اشغالگری حمایت می‌کنند، ننگ بر قوانینی که به جامعه دگرباشان اجازه فعالیت می‌دهد و صدای پاکی و عفت را سرکوب می‌کند.

صدر گفت: از مردم دست بردارید؛ چراکه در غیر این صورت انتخابات و پایان کارتان فرا خواهد رسید و دیگر هیچ شلخته‌ای مانند نتانیاهو یا پیرمرد خرفتی مانند بایدن حکومت نخواهد کرد. باطل بودن و دروغ بودن شما برملا شده و دیگر هرگز کسی را فریب نخواهید داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: از این پس دنیا روستای تحت فرمان مهاجمان استعمارگر نخواهد بود و استکبار شما مانند تار عنکبوت فرو می‌ریزد و صدای مظلومان بلند شده و کم نمی‌شود.

این اظهارات پس از آن بیان شد که چهره‌های دانشگاهی و دانشجویان آمریکا از یک هفته گذشته در حمایت از فلسطینی‌ها و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین دست به تظاهرات می‌زنند و در این میان پلیس آمریکا علیه آنها از خشونت استفاده کرده و تعداد زیادی از معترضان را هم بازداشت کرده است. با وجود سرکوب پلیس، اعتراضات در حال گسترش است

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900245

دیگر خبرها

  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • واکنش مقتدی صدر به تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • حمایت مقتدی صدر از تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه