Web Analytics Made Easy - Statcounter

به عقیده کارشناسان مسائل سیاسی، داعش ویروسی بود که بیگانگان آن را در منطقه فعال کردند و باید مراقب بود که نوعی مصونیت ایجاد شود تا این ویروس در جاهای دیگر ایجاد مشکل نکند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدرضا حاجیان کارشناس مسائل خاورمیانه در برنامه تیتر امشب در خصوص پایان سیطره داعش بر منطقه با بیان اینکه ایران طرف اصلی در محور مقاومت بود، تصریح کرد: بر این اساس همه پذیرفته اند که این محور به رهبری ایران بوده که همه منطقه از عراق، سوریه و لبنان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را در بر می گیرد.او گفت: مفهوم مقاومت تنها بعد سیاسی را شامل نمی شود، بلکه بیشتر دربرگیرنده ابعاد فرهنگی است. این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: داعش ویروسی بود که بیگانگان آن را در منطقه فعال کردند و باید مراقب بود که نوعی مصونیت ایجاد شود تا این ویروس در جاهای دیگر ایجاد مشکل نکند.
  حاجیان در تشریح حضور مقتدرانه ایران در منطقه گفت: در ابتدای تشکیل این حکومت خودخوانده، دشمنان محاسباتی بر مبنای نیروهای امنیتی و نظامی دو کشور عراق و سوریه انجام دادند که اگر نقشه آنان بر همین منوال پیاده می شد، آنها شکست می خوردند؛ اما دیدیم که دشمنان در این عرصه غافلگیر شدند.  وی با بیان اینکه ساکنان سوریه و عراق هیچ گونه آموزش نظامی به ویژه در نبردهای شهری ندیده بودند گفت: مهمترین اقدام مستشاران ایرانی از جمله سردار همدانی این بود که نیروهای مردمی را سازماندهی کردند.
 در عراق هم ایران حشدالشعبی را سازماندهی کرد که اگر این گونه نمی شد، محاسبات دشمنان درست ار آب درمی آمد. او ادامه داد: یکی از اهداف صهیونیست ها و آمریکا تجزیه این مناطق بود تا این قسمت های خرد شده توان رویارویی با آنان را نداشته باشند و و حتی در نظر داشتند آن را به ایران تسری بدهند و ناامنی در کشور ما ایجاد کنند و اگر آنها نفوذ می کردند باعث می شد دچار فرسایش نظامی، سیاسی و امنیتی شویم و به دنبال این بودند که عناصر محور مقاومت از لحاظ جغرافیایی از یکدیگر تفکیک شوند.
اگر از این اقدام آنان پیشگیری نمی شد، عواقب بدی در انتظار  کشور ما بود.

محمد اخباری کارشناس مسائل خاورمیانه دیگر میهمان برنامه در ادامه برنامه به ریشه‌یابی تشکیل داعش از روی نقشه پرداخت و گفت: سرزمین های زیر تسلط داعش بخش وسیعی از عراق و سوریه را دربرگرفته بود و سایر گروه های تروریستی هم در کنار آنها قرار داشتند که با آزار شهروندان، مالیات و امکانات زیادی از مردم می گرفتند و فجایع بسیاری در این مناطق آفریدند.  آنها علاوه بر امکانات بسیاری که در اختیار داشتند، از مدیترانه نیز به سایر کشورها و به ویژه کشورهای اروپایی دسترسی داشتند.    او گفت: کمک های مستشاری ایران و حزب الله به این کشورها  گسترش داعش را محدود و آنها را در مناطق کوچکی متمرکز کرد. البته در برخی از شهرهای سوریه متاسفانه تخریب بالایی رخ داد و شهید همدانی نیز در همین اثنا شهید شد.
اخباری ادامه داد: در نهایت جنگ های پارتیزانی که بین ارتش سوریه و داعش رخ داد، از طریق ایران و حزب الله دفع شد.  
 ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق دیگر میهمان برنامه در گفتگویی اینترنتی تصریح کرد: داعش در عراق تسلط گسترده ای پیدا کرده بود و به بغداد نفوذ و به شهرهای زیارتی جسارت کرده بود؛ اما حضور حشدالشعبی و ایران با اندوخته تجربیات دفاع مقدس و کمک آنان به دولت، ملت و نیروهای نظامی این کشور باعث دفع این نیروهای تروریست و همبستگی بیشتر دو کشور عراق و ایران شد.   او در تشریح پیامدهای ادامه یافتن حضور داعش در منطقه برای ایران گفت: استراتژی داعش این بود که با تسلط بر عراق و سوریه، با قدرت مضاعفی وارد ایران شود و جنگ اصلی را به داخل ایران بکشاند. او ادامه داد: اما استراتژی ما این بود که با تاکتیک هایی جبهه های جنگ را به جلو راندیم، آنها  را از مرزهای خود دور کردیم  و با کمک فرمانده سپاه قدس گسترش سریع آنها به مواضع دفاعی و آفندی تبدیل شد و به تدریج به انزوا و شکست عناصر داعش انجامید.
 
 

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی: پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن امشب سه هفته مانده به پایان رقابت‌ها، عنوان قهرمانی فصل 24-2023 لیگ فرانسه را به دست آورد. تیم پاریسی در هفته سی و یکم با بهره از شکست 3-2 موناکو مقابل المپیک لیون به عنوان قهرمانی دست یافت.

موناکو در بازی امشب با گل‌های دقیقه یک و 60 وسام بن یدر امید زیادی برای برد داشت اما سه گل الکساندر لاکازت، سعید بن‌رحما و مالک فوفانا را در دقایق 22، 26 و 84 تیم لیون را به برد رساند.

لیون با برد در بازی امشب به 44 امتیاز در رده هفتم رسید، در حالی‌که امتیاز موناکو با 58 امتیاز در رده دوم باقی ماند. این شکست فاصله موناکو با پی‌اس‌جی صدرنشین را روی عدد 12 نگه داشت.

پاری سن ژرمن شب گذشته امید زیادی داشت تا با برد مقابل لوآور، قهرمانی زودهنگام را جشن بگیرد اما بعد از تساوی 3-3 این خوشحالی به تعویق افتاد.

با شکست امشب موناکو، پاری سن ژرمن برای سومین بار متوالی و دوازدهمین بار در تاریخش قهرمان لیگ فرانسه شد. لوئیس انریکه، سرمربی پاری سن ژرمن، هم پس از قهرمانی در سوپرجام فرانسه، دومین قهرمانی خود را با این تیم جشن گرفت.

پی‌اس‌جی اکنون برای کسب چهار‌گانه تاریخی شانس خوبی دارد. آن‌ها باید در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف دورتموند بروند و همچنین در فینال جام حذفی فرانسه به مصاف لیون بروند.

دیگر خبرها

  • با شکست موناکو مقابل لیون؛ پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد
  • رسمی: پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه شد
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود