Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور گفت: ۸ طرح در مرکز تحقیقات آرتمیای کشور در آذربایجان غربی اجرایی می‌شود.

یوسفعلی اسدپور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ارومیه، با تشریح برنامه‌های تحقیقاتی مرکز تحقیقات آرتمیای کشور اظهار کرد: تاکنون هشت طرح تحقیقاتی با اعتبار 82 میلیون تومان برای افزایش بازدهی و درآمد صیادان انجام شده که بعد از سلسله نشست‌های توجیهی و آشنا کردن آنان با روش‌های جدید اجرایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشریح این طرح‌ها بیان کرد: یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی در جهاد کشاورزی، پرورش ماهی در قفس است که طرح تحقیقاتی آن در سدهای ارس، ارس دو و قیقاج اجرایی می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور با تاکید بر عمل به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: این طرح‌ها در راستای اقتصاد مقاومتی و به منظور توسعه آبزی‌پروری و ایجاد اشتغال و تولید در منطقه در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: سه پروژه دیگر شامل ارزیابی ذخایر ماهیان اقتصادی سد ارس، طرح ارزیابی ذخایر شاه میگوی دریاچه سد ارس و طرح تنوع جمعیتی آبزیان بخصوص شاه میگو است که با انجام این طرح‌ها، اطلاعات صحیحی از وضعیت موجود به‌دست می‌آید که می‌توان براساس آن برنامه‌ریزی کرد.

اسدپور افزود: طرح ارزیابی آبزیان ذخایر ارس در راستای توسعه اهداف شیلاتی، تولید پایدار و بهره‌برداری بهینه و درست از منابع آبی منطقه بوده و امید است که با این طرح‌ها برداشت‌های مجاز و غیر مجاز مانند عوامل زمانی، مکانی و ادوات اصلاح شود.

وی گفت: دو طرح تحقیقاتی دیگر در زمینه بهداشت بیماری های ماهی شامل پایش عوامل انگلی، توسعه و تکثیر کپور ماهیان چینی و شاه میگو است که انجام این‌ طرح‌ها نیز سبب افزایش تولید می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور با تاکید بر جلوگیری از صید غیر مجاز بیان کرد: در حال حاضر که با صید غیر مجاز ارزش صید کاهش یافته است که مرکز تحقیقات آرتمیای کشور و آبزیان شمال غرب کشور درصدد افزایش ارزش صید است.

اسدپور گفت: به دلیل صید غیر مجاز و تغییر ترکیب جمعیتی آبزیان به ماهی های ریز جثه، می­توان با فرآوری آن‌ها به محصولات فیله و فیش برگر ارزش افزوده ماهیانی که فاقد بازار پسندی و ارزش اقتصادی مطلوب هستند را افزایش داد.

وی افزود: اعتبار این طرح 12 میلیون تومان در طی دو سال اجرا شده و با همکاری تعاونی صیادان به زودی عملیاتی می‌شود چرا که اجرای این طرح بسیار ارزان بوده و صیادان می‌توانند آن را با هزینه حدود پنج میلیون تومان عملیاتی بکنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شش هزار تن از آبزیان صید می‌شود که 70 درصد آنها ریز جثه بوده و عملا دور ریخته می‌شوند که با اجرای این طرح ارزش تلاش صیادی بالا رفته و قیمت محصولات چندین برابر افزایش می یابد.

انتهای پیام/

R41361/P1361/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۱۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،غلامرضا صالحی عصر سه‌شنبه با حضور در جلسه چهار ساعته شورای معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: حدود پنج درصد برنامه نهضت ملی روستایی کشور برای آذربایجان‌غربی برنامه ریزی شده است و با توجه به تعریف ۳۵۰ هزار واحدی، ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در برنامه نهضت ملی روستایی این استان قرار دارد.   وی ادامه داد: در این میان ۲۴۰ هزار واحد به بانک معرفی شده است که این رقم در آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد است.   صالحی با اشاره به تعداد قرداد‌های نهضت ملی روستایی گفت: از این تعداد نیز ۱۱۰ هزار واحد قراردادشان عقد شده که ۶ هزار و ۸۰ واحد آن مربوط به آذربایجان‌غربی است.

دیگر خبرها

  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • رشد تولید کشاورزی از ارکان تحقق شعار سال است
  • بررسی طرحهای اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر های تکاب و سلماس
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور
  • جدول پخش برنامه‌های سیمای مرکز آذربایجان غربی پنجم اردیبهشت
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی