Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانای آمریکا اخیرا در کتاب جدید خود اظهار داشت که خوردن چربی باعث چاقی نمی‌شود و افزایش وزن و چاقی به مصرف بیش از حد قند مرتبط است.
به گزارش خرداد، ایسنا و به نقل از تک‌تایمز، استاد دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا توضیح داده است که مجرم واقعی پشت چاق شدن، بر خلاف تصور عموم خوردن چربی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"آرون کارول" استاد پزشکی اطفال گفته است که خوردن آووکادو، آجیل، خامه و کره کاملا خوب است.                                               
وی در کتاب جدید خود، "کتاب مقدس غذای بد" آورده است: مصرف چربی باعث افزایش وزن فرد نمی‌شود، در عوض ممکن است به فرد کمک کند وزن کم کند.       
این ادعا در بررسی تحقیقاتی که گروهی از افراد تحت رژیم‌های کم کالری و پرچربی و گروه دیگر تحت رژیم‌های کم چرب و با کربوهیدرات بالا قرار گرفته‌اند، تایید می‌شود.
مطالعات به طور مداوم نشان داده‌اند که افرادی که مصرف غذای چرب را محدود کرده‌اند، وزن کم نکرده‌اند.                           
از سوی دیگر، دیده شده افرادی که یک رژیم غذایی با چربی بالا و مصرف کم کربوهیدرات تصفیه شده مانند برنج سفید و نان سفید دارند، با کاهش وزن و سایر مزایای سلامتی مواجه شدند.
یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که علت اصلی که موجب افزایش وزن فرد می‌شود، مصرف چربی نیست و در واقع مصرف قند و کربوهیدرات‌های تصفیه شده است که به شکل قند در می‌آیند.
بررسی‌های رژیم غذایی و مطالعات افزایش وزن نشان داد که مصرف بیشتر دانه‌های تصفیه شده که فرد به طور متوسط مصرف می‌کند، افزایش وزن بیشتر در طول دوره را در پی دارد. در مقایسه، فرد هرچه غذای کامل بیشتر مانند برنج قهوه ای و نان گندم مصرف کند، وزن کمتری اضافه کردند.                      
غذاهایی مثل آجیل وحشی، ماهی قزل آلای غنی‌شده و آوکادو روغنی که از دهه 1990 از رژیم‌های لاغری حذف شده بودند، باید در واقع بخشی از رژیم غذایی باشند.                    
مطالعه اخیر نشان داد وقتی افراد میزان کالری دریافتی خود را از چربی‌های اشباع شده به چربی‌های اشباع نشده تغییر می‌دهند، کاهش خطر مرگ و کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های عصبی و بیماری‌های قلبی رخ می‌دهد.                                     
با این حال، نکته این است که چربی‌های سالم بیشتری مانند روغن زیتون، ماهی و آجیل که به عنوان چربی‌های مونو یا پلی‌چربی غیر اشباع(Polyunsaturated fat) شناخته می‌شوند، مصرف کنند.
یک فرد باید از چربی‌های غیر اشباع بیش از چربی‌های اشباع شده و چربی ترانس مصرف کند که در غذاهای فرآوری شده یافت می‌شود.                       
همچنین خوردن چربی فرد را چاق نخواهد کرد، اما مصرف بیش از حد قند باعث خواهد شد.                       
این تحقیق در مجله Food and Nutrition Research منتشر شده است. برچسب ها: چربي ، رژیم ، رژيم غذايي ، قند ، کربوهیدرات

منبع: خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است

ایسنا/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: امروز در تمام دنیا آزادگان جهان به دنبال این هستند رژیم صهیونیستی دست از جنایاتش بردارد و از روزگار محو شود.

مهدی احمدی نژاد عصر ۹ اردیبهشت ماه در تجمع دانشگاهیان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در اعلام همبستگی با دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از ملت مظلوم فلسطین اظهار کرد: تمام وعده‌های الهی حق است و هرجا که باطل باشد نابود می‌شود و حق جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم جهاد تبیین را انجام بدهیم و در این برهه زمانی این امر بسیار مهم است و باید اطلاع رسانی کنیم.

احمدی نژاد به برخورد دوگانه مغرضان، دشمنان و جهان غرب در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: آن زمانی که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید که ما در کنار مردم ایران هستیم و در کنار جوانان و دانشجویان هستیم، امروز چرا چنین برخوردی دارد؟ مگر دانشجویان آمریکایی چه خواستند؟ فقط توقف جنگ و کشتار را خواستند.

وی ادامه داد: دانشجویان دنبال تغییر حکومت در دنیا که نیستند فقط می‌خواهند کشتار مردم بی دفاع را متوقف کنید ولی همین را هم تحمل نمی‌کنند، وارد دانشگاه می‌شوند و ضرب و شتم می‌کنند.

احمدی نژاد افزود: عملیات طوفان الاقصی جرقه‌ای بود در دنیا که سلسله‌وار حرکت‌هایی ایجاد شد و همه آنها وعده‌ الهی بوده است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: طوفان الاقصی صدای مظلومان بود که این صدا به گوش جهانیان رسید.

وی گفت: آمریکایی که دم از حقوق بشر می‌زند، نشان داد چهره‌ای کریه را مخفی کرده و امروز چهره غرب به طور کامل شناسانده شده و مهمترین اتفاقی که افتاد، بیدار شدن اذهان آزادگان جهان بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • خوردنی و غذاهایی که افسردگی شدید می آورند
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • فواید و مضرات روغن حیوانی
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • ۵ ماده غذایی که می توانند اثری مشابه داروهای لاغری داشته باشند
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید