Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@23:29:45 GMT

15 هکتاراز جنگل های تنکابن در آتش سوخت

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۳۲۵۵

15 هکتاراز جنگل های تنکابن در آتش سوخت

نوشهر- ایرنا - حادثه آتش سوزی که حوالی عصر دوشنبه در ارتفاعات جنگلی منطقه 'دوهزار' شهرستان تنکابن به وقوع پیوست به 15 هکتار از این عرصه ها خسارت وارد کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن روز چهارشنبه در این باره به ایرنا گفت :‌ با وجود آنکه بلافاصله پس از آتش سوزی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی با همراهی نیروهای مردمی توانستند با تلاش های شبانه روزی پس از 24 ساعت آتش را خاموش کنند ولی متاسفانه حدود 15 هکتار از رویشگاههای راشستان در آتش سوخت .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سید مهدی مولایی عامل انسانی بویژه شکارچیان را مهم ترین علت آتش سوزی در جنگل های این منطقه معرفی کرد و افزود :‌ آنچه سبب تاخیر در مهار آتش سوزی در جنگل های منطقه شد شیب تند و سخت گذر بودن منطقه است که در ارتفاع حدود هزار و 500 متری دریا قرار دارد.
وی وزش باد شدید و شعله ور شدن زبانه های آتش را از دیگر دلایل طولانی شدن مهار آتش سوزی در عرصه های جنگلی این منطقه ذکر کرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تنکابن با بیان این که همه ساله همزمان با فصل خزان ، آتش سوزی به جان جنگل و مراتع منطقه می افتد ، از عموم مردم بویژه گردشگران ، مسافران و نیز دامداران و شکارچیان خواست تا از برافروختن آتش در جنگل خودداری کنند.
مولایی گفت : هم اینک کد امداد جنگل به شماره 1504 به طور شبانه روزی آماده دریافت پیام های مردمی در مورد وقوع حوادثی مانند آتش سوزی و سایر تخلفات در جنگل های غرب مازندران است.
آمارهای رسمی نشان می دهد که در 6 ماه نخست سال جاری حدود 21 فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع غرب مازندران رخ داد که سبب نابودی حدود 30 هکتار از جنگل های این منطقه شد.
شهرستان تنکابن 160 هزار هکتار جنگل و مرتع را تحت پوشش دارد .
مازندران با 24 هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر قرار دارد.
خبرنگار : مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7078/1602/1654

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت : این حادثه جمعه شب در  محدوده جنگل ابر، سر تخت دوم منطقه قلعه چه شاهرود رخ داد .

حسین درخشان افزود : امدادگران هلال احمر پایگاه عامل جنگل ابر با پشتیبانی تیم  هلال احمر مرکزی شاهرود و محیط بانان محیط زیست به محل حادثه اعزام شدند و پس از سه ساعت جستجو موفق به پیدا کردن این فرد شدند اما فرد حادثه دیده بر اثر سقوط از ارتفاع جان سپرده بود .

به گفته وی ، این مرد۴۰ ساله‌  بدون توجه به هشدارهای هواشناسی و بدون رعایت نکات ایمنی برای عکاسی به ارتفاعات جنگل ابر رفته بود  

درخشان همچنین از نجات یک گردشگر گرفتار در  ارتفاعات کوهستانی روستای بادله کوه ، منطقه سنگ کلن کلیدانی آبشار کیدانی دامغان خبر داد و گفت : تیم امدادگران هلال احمر 
 چشمه علی به محل حادثه اعزام شدند و این گردشگر را یافته و به منطقه امن انتقال دادند .

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • هیچگونه قطع درختان جنگلی در فندقلو اتفاق نیفتاده است
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای
  • ۶۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال یکپارچه سازی می شود
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • سقوط مرگبار در ارتفاعات شاهرود
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است