Web Analytics Made Easy - Statcounter

بخشی از این مصاحبه را می حوانید:

احمدی‌نژاد و یارانش با اظهارات و اقدامات اخیر خود مانند بست‌نشینی در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) رویکرد جدید و ساختارشکنانه‌ای را در پیش گرفته‌اند. چرا احمدی‌نژاد دست به چنین اقداماتی می‌زند؟

بنده سه نکته خطاب به آقای احمدی‌نژاد عنوان می‌کنم. نکته اول اینکه آقای احمدی‌نژاد باید این نکته را قبول کند که به دلیل عملکرد سوال‌برانگیزش در طول هشت سال ریاست‌جمهوری و پس از آن، پرونده سیاسی ایشان برای همیشه بسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل نیز ایشان نباید دیگر ابراز وجود کند و خودش را به نمایش بگذارد. احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری و شهرداری تهران به اندازه کافی پرونده دارد و باید نسبت به این پرونده‌ها به مردم پاسخگو باشد.

هنگامی که احمدی‌نژاد قصد داشت مشایی را به عنوان معاون اول خود انتخاب کند، مقام معظم رهبری عنوان کردند به صلاح شما و دولت شما نیست که این اتفاق رخ بدهد. این مساله درباره حضور احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز تکرار شد و مقام معظم رهبری هم در جلسه خصوصی با ایشان و هم در جلسه درس خود به‌صورت علنی عنوان کردند که به صلاح شما نیست که در انتخابات شرکت کنید.

احمدی‌نژاد باید خیرخواهی و دلسوزی رهبر معظم انقلاب را می‌پذیرفت و در انتخابات شرکت نمی‌کرد، نه اینکه بدون توجه به توصیه مقام معظم رهبری در انتخابات ثبت‌نام کند. نکته دوم اینکه به نظر می‌رسد احمدی‌نژاد گمان می‌کند نانش در دعوا درست‌کردن بین بخش‌های مختلف جامعه است. به همین دلیل نیز قوه قضائیه باید پرونده احمدی‌نژاد را علنی کند و بدون هیچ ‌تعارف و ملاحظه‌ای با وی برخورد کند.

نکته سوم به مردم و دیدگاه افکار عمومی نسبت به احمدی‌نژاد مربوط است. کسی نباید «کاسه داغ‌تر از ‌آش شود» و راه افراط و تفریط در پیش بگیرد. به هر حال آقای احمدی‌نژاد مدت هشت سال رئیس‌جمهور کشور بوده و نمی‌توان این مساله را نادیده گرفت. با این‌همه، نباید چشم خود را به روی تخلفات ایشان نیز ببندیم. احمدی‌نژاد نیز باید این نکته را در نظر داشته باشد که کش‌دادن این وضعیت و ادامه رویکردی که در پیش گرفته نه به سود خودش است و نه به سود نظام و مردم. در نتیجه باید هرچه زودتر در مسیری که در پیش گرفته تجدید نظر کند.

رویکرد جدید و بی‌محابای احمدی‌نژاد و یارانش چه تاثیری بر افکار عمومی خواهد گذاشت؟

احمدی‌نژاد علاقه زیادی دارد که خودش را نشان بدهد. به نظر من احمدی‌نژاد با اینکه در مسیر اشتباهی افتاده گمان می‌کند در مسیر صحیح حرکت می‌کند و به همین دلیل به مسیر خود ادامه می‌دهد. به قول شاعر: «چندین چراغ دارد و بیراهه می‌رود/ بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش.» به نظر من مسئولان قضائی باید . ابتدا تلاش کنند احمدی‌نژاد را کنترل کنند و در مسیر صحیح قرار بدهند. اگر وی نپذیرفت، به عنوان یک متهم با وی برخورد کنند و پرونده‌های وی را به صورت جدی مورد رسیدگی قرار بدهند. بنده در پنج دوره به عنوان نماینده در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم اما عذابی که در دوران احمدی‌نژاد یعنی در دوره پنجم نمایندگی‌ام کشیدم در هیچ ‌دوره‌ای نکشیدم. شگرد احمدی‌نژاد این بود که دیگران را تحقیر می‌کرد. این وضعیت به‌خصوص درباره مجلسی که به فرموده حضرت امام(ره) در راس امور است، وجود داشت.

با دیدار دوم آقای ذوالنوری با یکی از محصوران، این پرونده وارد فاز جدیدی شده است. دیدگاه شما در این زمینه چیست؟

به نظر من این دیدارها مثبت و سازنده است و تکلیف بسیاری از مسائل را روشن می‌کند. با این وجود، نتیجه‌ای که از این دیدارها حاصل می‌شود دارای اهمیت است. به هر حال ما باید این مساله را بپذیریم که در سال 88 اتفاقاتی در کشور رخ داده که خوشایند هیچ‌کس نبوده است. پس از این اتفاقات بود که حصر آغاز شد و تا به امروز نیز ادامه داشته است. به نظر من ادامه‌دارشدن این ماجرا به سود هیچ‌کس نیست و به همین دلیل این پرونده باید هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد. بدون شک به نتیجه‌رسیدن این پرونده به سود نظام و کشور است و به همین دلیل مسئولان باید از روزنه‌های به وجودآمده در این زمینه استفاده کنند و این زخم که روزبه‌روز کهنه‌تر شده را به نتیجه مطلوب برسانند.

 

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری

به گزارش جام جم آنلاین البرز،رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر کرج با حضور در دادگستری استان البرز با رئیس کل دادگستری دیدار و گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های شورای شهر در سال گذشته و این دوره شورا ارائه کردند.
حسین فاضلی هریکندی در این نشست یکی از ویژگی‌های بارز استان البرز را تعامل، همکاری و هم افزایی اجزای مختلف مدیریتی استان دانست و با اعلام اینکه از آغاز فعالیت خود در استان، افزایش تعاملات با سایر بخش‌ها را با حفظ استقلال دستگاه قضایی سرلوحه اقدامات مجموعه قضایی قرار داده است تصریح کرد: رئیس قوه قضائیه تعاملات و همکاری بین دستگاه قضایی و سایر مجموعه‌ها اعم از اجرایی و شهری به منظور شناسایی و حل مشکلات را به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم استان البرز یاد می‌کند.
وی اجرای طرح پارکرود در اراضی آزادسازی شده رودخانه کرج، تعطیلی زندان رجایی شهر و پیگیری رفع مشکل سند اراضی اسلام آباد را از مصادیق همکاری دستگاه قضایی با مدیریت شهری بیان کرد و افزود: مطمئنا اگر همکاری سازنده بین همه دستگاه‌ها نباشد انجام بسیاری از ماموریت‌ها با مشکل مواجه خواهد شد.

نقش مدیریت شهری در کاهش پرونده‌های حقوقی
رئیس کل دادگستری استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه افزایش ورودی پرونده‌ها یکی از معضلات دستگاه قضایی است، تصریح کرد: برخی از این پرونده‌ها با همکاری و انجام وظایف مدیریت شهری و با اقدامات پیشگیرانه قابلیت کاهش دارد به عنوان نمونه بخشی از پرونده‌های حقوقی استان، اختلافات مرتبط با مشارکت در ساخت یا پیش فروش است که شهرداری می‌تواند با انجام وظایف قانونی خود در این زمینه کمک کند تا شاهد کاهش ورودی باشیم.

پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
وی در ادامه با اشاره به موضوع تعطیلی زندان رجایی شهر و بحث انتقال مدیریت زندان قزلحصار به عنوان مصوبات سفر ۱۷ فروردین سال گذشته رئیس قوه قضائیه به استان البرز متذکر شد: یکی از این مصوبات که مربوط به تعطیلی زندان رجایی شهر بود انجام شد، اما در مورد زندان قزلحصار، نظر مجموعه قضایی استان با توجه به محدودیت‌های فضای فیزیکی ندامتگاه‌های البرز، انتقال مدیریت آن از تهران به استان البرز است.
وی در پایان بر لزوم توجه به سلامت مجموعه شهرداری و کارکنان آن و گسترش نظارت درون سازمانی در شهرداری‌ها و مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: با توجه به تنوع اختیارات و حوزه‌های فعالیت مدیریت شهری، اقتضا دارد نظارت درون سازمانی در تقدم باشد و در صورت مشاهده تخلف و بزه، دستگاه قضایی نیز بدون اغماض ورود و برخورد قاطع خواهد کرد.
در ابتدای این نشست «مسعود محمدی» رئیس شورای شهر کرج گزارشی از اقدامات مدیریت شهری، تصویب بودجه و اجرای پروژه‌های عمرانی ۱۴۰۳ ارائه کرد و در خصوص اجرای خطوط تندرو اتوبوس و احداث و تکمیل مصلی کرج ابراز امیدواری کرد در سال جاری به نتیجه برسند.

دیگر خبرها

  • برخورد با مقصران حادثه استخر شهید هاشمی نژاد مشهد
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز آب در شوشتر
  • احمدی نژاد می‌گفت مشکل ما خود رهبری است!
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • (تصاویر) برگزاری نماز جماعت پشت سر محمود احمدی‌نژاد!