Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: مردم در آلودگی هوا به سختی نفس می کشند، اما تنفس در فضای آلوده فرهنگی و اجتماعی به مراتب سخت تر از تنفس در هوای آلوده است. به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سید رضا صالحی امیری در نشست اصحاب فرهنگ و هنر با تقدیر از حضور فرهیختگان عرصه هنر و تسلیت به مناسبت جان باختن تعدادی از هموطنان در زلزله غرب کشور گفت: گفت و گو مسیرهای سخت را برای ما هموار می کند، شناخت را افزایش و همچنین حرکت مشترک ایجاد می کند و درنهایت برای مسیرهای بن بست راه هایی برای عبور انتخاب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه در جامعه ای که در آن گفت و گو شکل نمی گیرد انسان ها نسبت به هم بیگانه اند افزود: ما با دنیا گفت و گو و مذاکره می کنیم، اما متاسفانه با خودمان گفت وگو نمی کنیم؛ از این منظر برای رسیدن به هدف واحد، ​تعالی توسعه و اشتراک گفتمانی، ​فرهنگی و اجتماعی نیاز به گفت و گو داریم.
وی با بیان اینکه تهران نیازمند دمیدن روح جدیدی است که ما از آن به عنوان فرهنگ و هنر نام می بریم گفت: روح فرهنگ یعنی فضایل، ​اخلاق، ​انسانیت، ​سازگاری اجتماعی، ​انسجام اجتماعی​، وفاق اجتماعی، اعتماد اجتماعی، ​مشارکت اجتماعی و رضایت اجتماعی، ضمن اینکه روح فرهنگی به معنای با هم بودن و فهم مشترک داشتن به مسایل است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: برای اینکه بتوانیم جامعه نرمی داشته باشیم باید ارزش های فرهنگی را در این سرزمین، ​این جغرافیا و این کلان شهر احیا کنیم.
صالحی امیری با تاکید بر اینکه امروز باید برای انبوهی از چالش های اجتماعی در کلان شهر تهران نقطه روشنی داشته باشیم تصریح کرد: امروز مسئله حاشیه نشینی، ایدز، طلاق، ​ناامنی و ده ها مسئله دیگر روح شهر را آزرده کرده است و برای دفع این آزردگی باید نسخه های عاجل تجویز کرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه امروز به بزرگان فرهنگ و هنر به عنوان سرمایه اصلی برای ارتباط با متن جامعه نیاز داریم گفت: برای گفت وگو با مردم و درک روشنی از مطالبات آنان به اصحاب فرهنگ و هنر نیازمندیم و بر این باوریم که زبان مشترک بین این قشر با جامعه وجود دارد و از این منظر اصحاب فرهنگ و هنر را حلقه های ارتباطی با متن جامعه می دانیم.
صالحی امیری با مخاطب قراردادن اصحاب فرهنگ و هنر عنوان کرد: دعوت ما از شما اظهار این مطالبه و انتظار کمک است تا یاری کنید روح لطیف ادب، اخلاق و هنر در این شهر دمیده شود.
وی با تاکید بر نیاز شهر تهران به کتاب، ​فیلم، ​سینما، موسیقی و تئاتر خاطر نشان کرد: ما به انسان هایی نیاز داریم که چهره این شهر را چهره لطیف، نرم و اخلاقی تصویر کنند.
وی با تاکید بر اینکه جامعه برای عبور از آسیب های اجتماعی نیاز به تخلیه اجتماعی دارد عنوان کرد: این تخلیه اجتماعی باید در قالب نشاط، امید و وفاق اجتماعی شکل گیرد و این ممکن نیست مگر آن که بتوانیم بسترهای این نشاط را ایجاد کنیم.
وی ادامه داد: اگر نپذیریم فرزندان ما در فضاهای رسمی و قانونی با استفاده از ابزارهای هنری و فرهنگی نقش اجتماعی داشته باشند، باید در زیرزمین های این شهر شاهد آسیب های فراوان باشیم.
صالحی امیری با تاکید براینکه ریشه مشکلات تهران فرهنگی و اجتماعی است تصریح کرد: برای عبور از این مشکلات باید برنامه روشن و شفاف داشته باشیم، بر همین اساس در آغاز تلاش می کنیم تا با تجلیل درست از وضعیت موجود و تصویر صحیح از وضعیت مطلوبی که در پیش خواهیم داشت برنامه روشنی را تصویر کنیم.
وی گفت: برنامه روشنی که در آن شهری داشته باشیم تا انسان ها با هم سازگار باشند و از خشونت، ناامنی، بی اعتمادی، نارضایتی، ​انگ زنی و تخریب خبری نباشد؛ شهری داشته باشیم که صدها عامل بداخلاقی و ناامنی هر روز در آن شکل نگیرد؛ شهری داشته باشیم که انسان ها شهر را زندان خود فرض نکنند و این ممکن نیست ​مگر آن که باور کنیم باید نقطه آغازین را از فرهنگ و جامعه شروع کنیم.
صالحی امیری ادامه داد: از این منظر معتقدیم که امنیت در فضای امروز که شامل امنیت اخلاقی، اجتماعی، زیستی و جانی است باید مورد توجه قرار گیرد؛ وقتی شهری ناامن می شود، یعنی زندگی برای انسان ها سخت ودشوار خواهد شد.
صالحی امیر با اشاره به اینکه برنامه های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به سمت تقویت هویت اسلامی،​ انقلابی،​ایرانی و توسعه مشارکت های شهروندی و فرهنگ شهروندی حرکت خواهد کرد گفت: ما جامعه سلامت محور را دنبال می کنیم و معتقدیم که باید اقتصاد فرهنگ در این شهر رشد و گسترش بیشتری پیدا کند و فضاهای جدید فرهنگی ایجاد خواهد شد تا امکان بهره برداری بیشتری از آن ها باشد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: باید فن آوری های جدید و فضای مجازی را به استخدام بگیریم و به تبع آن شهروندانی نیز با این رویکرد جدید داشته باشیم.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۴۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا باقری دبیر جشنواره فرهنگی – هنری اتقان در احکامی نوشت:

تعامل با معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکیل دبیرخانه متمرکز، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، ارتباط با مخاطبان و نشر آثار هنرمندان و گسترش فرهنگ کار و تلاش از طریق انجام امور رسانه‌ای، از جمله اهدافی است که دبیر جشنواره اتقان از دبیر اجرایی و مدیر روابط عمومی این جشنواره خواسته است.

امیرحسین شفیعی، تهیه کننده و کارگردان تئاتر، مدیر فرهنگی و دارای نشان درجه۲ هنری و مدرک کارشناسی مدیریت فرهنگی است. شفیعی در کارنامه خود دبیر اجرایی تئاتر مهم بین المللی و ملی را به ثبت رسانده که جشنواره بین المللی تئاتر فجر یکی از آنها است.

مصطفی ساجدی نیز فعال‌رسانه‌ای و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت رسانه از دانشگاه تهران است. ساجدی سابقه سردبیری پایگاه‌های خبری و اطلاع‌رسانی و برنامه‌های تلویزیونی و همچنین معاونت خبر و اطلاع‌رسانی مرکز رسانه‌ای حوزه هنری انقلاب اسلامی را در کارنامه خود دارد.
گفتنی است که فراخوان نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «اتقان» با هدف ارتقای فرهنگ کار و تلاش و تبدیل آن به گفتمان عمومی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی از اسفند سال گذشته منتشر شد.

این جشنواره فرهنگی به منظور تولید محتوای ادبی – هنری در حوزه فرهنگ کار، ترویج و اشاعه مؤلفه‌های فرهنگ کار و حمایت و در بخش‌های هنر‌های تجسمی (پوستر و کاریکاتور)، عکاسی، طنز، شعر، نثر، استندآپ کمدی، ادبیات (شعر، داستانک، داستان کوتاه)، هنر‌های نمایشی (تئاتر خیابانی – تئاتر کوتاه (صحنه‌ای)) از هنرمندان به صورت سراسری برگزار می‌شود.

آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره اتقان تا ۵ خرداد ماه اعلام شده و اختتامیه آن تیرماه امسال برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت فرهنگ کار تیمی در سیستان و بلوچستان
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان