Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: بالغ بر ۳۷۵ میلیون تومان کمک‌های مردمی از خراسان رضوی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، سیدمجتبی احمدی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه و استان‌های غربی کشور، استان‌های معین درجه دوم و سوم بلافاصله به موضوع هدایت و جذب کمک‌های مردمی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم علی‌رغم شایعات متعدد با انگیزه‌های سیاسی نگاهی ویژه و متفاوت به جمعیت هلال احمر دارند، افزود: تاکید ویژه ما برای جمع‌آوری پتو بوده و این کار با رویکرد بسته‌بندی‌هایی یکسان انجام شده است و تاکنون مرسولات ارسال شده به مناطق زلزله‌زده غرب کشور از محل کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان شامل 13 دستگاه خودروی سنگین و 7 دستگاه کامیون 10 تنی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه اقلام شاخص توسط کمیته‌های مردمی از 4 هزار و 651 شعبه جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: 25 تن چادر و انواع کنسروجات (بالغ بر 55 هزارکنسرو) و 5 هزار و 500 پتو از کمک‌های مردمی جمع‌آوری و بلافاصله به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

احمدی همچنین تصریح کرد: صدور شناسنامه‌های خانوار و سبد کالای خانوار توسط اعضای مستقر جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در منطقه سرپل ذهاب انجام می‌شود و این گروه اقلام معیشتی یک ماهه را در میان زلزله‌زدگان غرب کشور توزیع می‌کنند.

وی تاکید کرد: پس از توزیع کمک‌های معیشتی، حمایت‌های روحی، روانی و اجتماعی و همچنین بازتوانی افراد ساکن در مناطق آسیب‌دیده از اقدامات بسیارجدی بوده است که همه باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش طرح و کمپین هر دانش‌آموز و هر معلم یک پتو را به راه انداخته است، بیان کرد: این نهاد آموزشی در طرح کمک‌های غیرنقدی با اهدای 90 درصدی پتو به آسیب‌دیدگان زلزله غرب کشور کمک کرد و هدایای معلمان و دانش‌آموزان در قالب 9 دستگاه کامیون به این مناطق ارسال شده است؛ همچنین تاکنون بالغ بر 2 میلیون تومان کمک‌های غیرنقدی مردم شامل پتو، لباس و کنسروجات جمع‌آوری و ارسال است و کمک‌های نقدی مردمی هم بالغ بر 373 میلیون تومان بوده است.

احمدی با بیان اینکه در سطح شهر مشهد 47 پایگاه مستقر و فعال بودند، گفت: خیریه‌ها، مساجد و هیئات مذهبی کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان را جمع‌آوری کردند که این هدایا توسط جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال شده است.

وی با اشاره به اعزام 44 نفر از نیروهای امدادی خراسان رضوی به همراه چند دستگاه ماشین لجستیک برای کمک به زلزله‌زدگان و توزیع اقلام غذایی، افزود: اقلام شاخصی که به مناطق زلزله‌زده تاکنون ارسال شده است، شامل 4651 شعله والُر، 25 تُن نایلون برای پوشش چادرها، 2100 بطری آب معدنی، بالغ‌بر 55 هزار انواع کنسروجات و 5093 تخته پتو و غیره بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی رسالت اصلی تیم جمعیت هلال احمر خراسان رضوی را توزیع اقلام هفتگی و یک‌ماهه در سراسر منطقه زلزله‌زده برشمرد و گفت: خادمان مردم در سپاه امام رضا(ع) در مناطق روستایی اطراف سرپل ذهاب و نیروهای خدمتگذار در لشکر 77 پیروز ثامن‌الائمه(ع) نیز در مناطق شهری این شهرستان مستقر شده‌اند و کار امدادرسانی را در کنار خدمتگذاران مردم در جمعیت هلال احمر کشور انجام می‌دهند.

احمدی تصریح کرد: موارد ضروری و حیاتی با بالگرد MI17 به این مناطق ارسال شده است، همچنین هماهنگی‌هایی نیز با پایگاه شکاری هوایی ارتش داشته تا برای ارسال کالاهای بعدی از هواپیماهای C130 استفاده شود و به محض اینکه مرکز اعلام کند این آمادگی وجود دارد تا اقلام را از طریق هوایی به منطقه ارسال کنیم.

وی تاکید کرد: براساس اعلامیه سازمان جوانان، تیم سحر یا «سامانه حمایت‌های روانی» که در سازمان جوانان جمعیت هلال احمر سازماندهی شده‌اند، به‌زودی و براساس اعلام نیاز به منطقه اعزام می‌شود تا اقدامات لازم را در حمایت‌های روانی و پشتیبانی انجام دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با بیان اینکه درخواست ما این است که نگاه مردم مهربان و خیران بیشتر به سمت و سوی کمک‌های نقدی ‌باشد، خاطرنشان کرد: شماره ‌حساب‌های 99999 جمعیت هلال احمر در کلیه شعب بانک‌ها، 703070 حساب ارزی بانک ملی و سامانه #724* فعال است و مردم نیک‌اندیش می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از این طریق واریز کنند.

انتهای پیام/

R41347/P1357/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۶۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت:در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۷۰۰ نفر از بیماران صعب العلاج در سطح استان از خدمات درمانی جمعیت هلال‌احمر بهرمند شدند.   مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی همچنین افزود:ارزش ریالی این طرح حمایتی قریب به۷ میلیارد تومان بود که از محل تامین اعتبارات درمانی استان محقق گردید و در قالب هزینه‌های دارویی، بسته‌های درمانی، کمک هزینه خدمات تشخیصی و کمک هزینه تامین وسایل و تجهیزات توان بخشی در سال ۱۴۰۲ از بیماران نیازمندی که توان تامین دارویی خود را نداشتند، حمایت شد.

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع آب آشامیدنی در شهرستان درمیان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد