Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نمایندگان استان خوزستان ضمن تاکید بر حل مشکل گردوغبار برای استان از دولت خواستند هر چه سریعتر در این زمینه تمهیداتی را بیاندیشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، همایون یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس در نشست خبری در حاشیه جلسه علنی امروز چهارشنبه اول آذر مجلس با اشاره به آخرین وضعیت گردوغبار در استان خوزستان گفت: کمبود آب، ریشه اصلی مشکلات در استان خوزستان است که باعث کم شدن رطوبت و به دنبال آن ایجاد مشکلاتی برای بخش کشاورزی و در نتیجه تبدیل زمین های کشاورزی به کانون های گردوغبار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه وجود گرد و غبار 2 منشا داخلی و خارجی دارد، اظهار داشت: بیشتر مشکلات مردم ما با کانونهای گردوغبار است که این کانونها در نزدیکی شهرها هستند و باعث ورود گردوغبار با سرعت بیشتر می شود.

 

یوسفی بیان کرد: ۷ منطقه بحرانی در سال 93 در کشور شناسایی شد که باید دولت تمهیداتی برای آنها می اندیشید اما این موضوع از سوی دولت مورد پیگیری قرار نگرفت. از سال 95 با کمک دولت و مجلس کار کنترل کانونها گردوغبار آغاز شد و در برنامه ششم توسعه تاکید شد که همه این کانونها باید تا پایان برنامه کنترل شود و در این زمینه اعتباری بالغ بر 100 میلیون دلار پیش بینی شد.

 

وی تاکید کرد: براساس برنامه ششم توسعه دولت باید 350 هزار هکتار کانون فوق بحرانی را در خوزستان شناسایی و کنترل کند که امسال دولت باید از این رقم 42 هزار هکتار را کنترل کند البته فصل کاشت در خوزستان محدود است این کار از اسفند 95 تا فروردین 96 ادامه پیدا کرد و تقریباً 6 هزار هکتار کنترل شد و از مهرماه نیز تا پایان سال 97 باید ادامه پیدا کند.

 

همچنین هدایت الله خادمی، نماینده مردم ایزو و باغ ملک نیز در ادامه نشست خبری گفت: در صورت کنترل نکردن وضعیت آب و هوا در استان خوزستان ما شاهد ورود گردوغبار به این استان خواهیم بود که اگر این وضعیت کنترل نشود شمال شرقی این استان همانند غرب و مرکز آن با پدیده گردوغبار مواجه می شود که با این وضعیت احتمال دارد گردوغبار به تهران نیز برسد.

 

وی با تاکید بر انجام اقدامات فوری در این زمینه گفت: حداکثر دید در روز گذشته در اهواز 100 متر بود و به دلیل گردوغبار مدارس و ادارات نیز تعطیل شد و با شروع بارندگی در این استان مردم روانه بیمارستان شدند.

 

خادمی تاکید کرد: تعطیلی مدارس و کاهش ساعات اداری ضربات سنگینی را به اقتصاد کشور وارد می کند که انتظار می رود دولت هر چه سریعتر در این زمینه تمهیداتی را بیاندیشد.

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۷۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ استاندار در نشست خبری با اصحاب با اشاره به موضوع نا ترازی انرژی و جلوگیری قطعی برق در فصل گرما گفت: در گذشته برخی از مسئولان کشور نگاه آینده‌محوری نداشتند و از برنامه‌ریزی‌های بلندمدت برای کشور غفلت شده و با توسعه ظرفیت‌های تولید انرژی در کشور مخالفت‌هایی صورت گرفته است.


سید رضا مرتضوی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های متعددی در دست ساخت داریم افزود: برخی از آنها در سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در زمینه تامین انرژی به سمت مثبت کردن تراز انرژی حرکت می‌کنیم.


وی گفت: در حال توسعه نیروگاه‌های گازی و سیکل ترکیبی هستیم و در مجموع برای تامین انرژی ظرفیت‌های خوبی برنامه‌ریزی شده است.


استاندار اصفهان افزود: شورای برنامه‌ریزی استان تلاش کرده تا در سند آمایش استان برنامه‌های مختلفی را انجام دهد، اما توسعه اقتصاد گردشگری و دانش‌بنیان دو راهبرد اساسی توسعه استان است و بر همین اساس مصر هستیم که سرمایه‌گذاری در استان براساس راهبرد‌های سند آمایش محقق شود.


مرتضوی با تاکید بر اینکه اولویت اول استان زمینه آب مصرفی، تأمین آب آشامیدنی مردم است، گفت: اصفهان دیگر نمی‌تواند بار مضاعفی از آلودگی هوا را تحمل کند و به همین دلیل مقابل گسترش بی‌رویه صنایع و ایجاد صنایع جدید نیز ایستادگی کرده‌ایم


وی تاکید کرد: این رویکرد باعث شده تا بار‌ها مورد هجمه قرار بگیریم، اما بر اصل تحقق سند آمایش استان تأکید داریم و تنها راه پیشرفت استان اصفهان را در اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد گردشگری متصور می‌شویم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند
  • موج گرمای کم‌سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • موج گرمای کم‌ سابقه در آسیا و تعطیلی مدارس
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان