Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@18:12:43 GMT

دومین جشنواره مد و لباس فجر فارس برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۸۱۵۸

دومین جشنواره مد و لباس فجر فارس برگزار می شود

شیراز- دبیر کارگروه مد و لباس استان از برگزاری دومین جشنواره مد و لباس فجر فارس خبر داد.

بهاره شفیعی سروستانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، از انتشار فراخوان دومین جشنواره مد و لباس فجر استان فارس خبر داد و افزود: جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی به منظور معرفی الگوها و سبکهای اصیل و نوین اسلامی و ملّی در پوشش و سبک زندگی که هویت و اصالت خود را از نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی گرفته است، برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه ادبی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس اعلام کرد: این جشنواره محل مناسبی است برای نمایش توانمندیها و ظرفیتهای فرهنگ و هنر ایرانی و صنایع و اصناف پیشرو داخلی و نیز سایر بخشهای عمومی و خصوصی مرتبط در راستای طراحی، تولید و اشاعه الگوهای نوین برای رفتارهای اجتماعی اعم از پوشش و آراستگی محیط زندگی به خصوص برای نسل جوان با این هدف که بتوانند در انتخاب سبک رفتار از مدلهای برآمده از هویت اسلامی ـ ملّی خود الگو بگیرند. نمایش طرحهای لباس و پارچه، الگوهای پارچه، کالاها، صنایع و هنرهای وابسته به پوشاک و مجموعه فعالیتهایی که در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی و موازین شرعی در راستای معرفی سبک زندگی اسلامی، ایرانی قابلیت معرفی دارند،و تحقق بخش مهمی از اهداف اقتصاد مقاومتی نیز رسالت این جشنواره است.

وی اهداف جشنواره فوق را فراهم کردن زمینه های بکارگیری و اشاعه نمادها،نشان ها و مولفه های هویت اسلامی ایرانی درعرصه مد و لباس و سبک زندگی، هدایت بازار پوشاک به سوی تولید داخلی و تشویق آحاد مردم به پرهیز از انتخاب ومصرف الگوهای بیگانه وغیرمانوس با فرهنگ و هویت ایرانی و تقویت اقتصاد مقاومتی بیان کرد و افزود: ایجاد اشتغال پایدار در عرصه صنعت پوشاک و نساجی کشور، ارج نهادن چهره های ماندگار هنر ، مد و صنعت لباس و نساجی و تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست اندرکاران موفق صنعت نساجی و تولید پوشاک داخلی و زمینه سازی برای ورود مفاهیم علمی و پژوهش های تخصصی و میان رشته ای به عرصه مد و لباس و فراهم کردن بستر آشنایی با تحولات مد و پوشاک در جهان است.

شفیعی ادامه داد: بر این اساس، در این دوره از جشنواره مد و لباس علاقه مندان می توانند ضمن ارسال طراحی لباس در مسابقه زنده طراحی لباس شرکت کنند؛ این در حالیست که بخش غیر رقابتی شامل علمی، دانشگاهی، صنعت و فناوری های نوین، نمایش، نشست و کارگاه های علمی می شود.

دبیر کارگروه مد و لباس استان در ادامه گفت: در این دوره از جشنواره مد و لباس فارس، بخش سازمان ها، انجمن ها، تشکل های مرتبط و موسسات هنری مد و لباس حضور دارند و استان ها و اقوام(بصورت غیرمتمرکز در سراسر کشور) و عرضه محصولات کاربردی اسلامی ایرانی(فروش غیر متمرکز) در نظر گرفته شده است.

شفیعی افزود: در بخش طراحی(نمایش و مسابقه)به منظور ترغیب و تشویق طراحان عرصه مد و لباس و ارائه الگوهای شایسته و فراهم ساختن فضای رقابتی سالم در بین فعالان این عرصه و همچنین کمک به ارتقای سطح روشها و حرفهایتر شدن آنها، بخش نمایش و مسابقه طراحی با الهام اصیل و هویت از فرهنگ و هنر اسلامی، ایرانی را با اهداف زیر برگزار می کند.

وی بخش های مسابقه دومین جشنواره مد و لباس فجر استان فارس را برشمرد و گفت: در حوزه پوشاک بانوان  که شامل اجتماع می شود چادر و پوشش سر، مانتو وسایر پوشش های اجتماعی مورد نظر داوران قرار خواهد گرفت و در خصوص پوشاک آقایان نیز مانند بانوان اجتماع، مجلسی و مناسبتی و مشاغل مورد نظر قرار می گیرد.

رئیس گروه ادبی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس از گنجاندن بخش غیررقابتی در دومین جشنواره مد و لباس فارس هم خبر داد و افزود: در این جشنواره بخشی با عنوان آزاد با حضور طراحان حرفه ای و دارندگان مزون ها که تمایل به ارائه و نمایش آثار خود در بخش خارج از مسابقه دارند، اختصاص یافته است که هیئت داوران این بخش بر اساس رزومه و سوابق افراد نسبت به حضور و یا عدم حضور متقاضیان تصمیم خواهد گرفت؛ ارایه آثار بر اساس موضوع اعلامی جشنواره بصورت مجموعه حداقل دارای پنج طرح پس از احراز و تایید حضور الزامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، زمان ثبت نام و ارائه آثار به دبیرخانه جشنواره تا ۱۵ دیماه سال جاری است که نتایج این بخش از طریق سایت و یا کانال های ارتباطی جشنواره اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۸۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، زائران عمره‌گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان های زائران ایرانی بعد از تعطیلی ۹ ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می روند.

کد خبر 6092470

دیگر خبرها

  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • شصت و دومین جایزه نوبل ایرانی ۶۲ منتخب خواهد داشت/ جایزه البرز(جایزه نوبل ایرانی) قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • تمام اتفاقات منطقه بی ارتباط با خلیج فارس نیست
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • دومین جشنواره «عروسک خونه» پایان یافت