Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم سنقروکلیایی از خسارت 250 هزار میلیاردریالی به صنایع استان کرمانشاه در پی زلزله اخیر خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین سید جواد حسینی کیا در گفتگو با سهیل سنقر اظهار داشت : بعد از سفر مقام معظم رهبری به کرمانشاه یکی از مصوبات سفر رهبری این بود که سالی ۳۰۰ میلیارد تومان به کرمانشاه کمک شود که شاخصه های در واقع زیر ساخت استان کرمانشاه ارتقا پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نماینده مردم سنقروکلیایی ادامه داد : متاسفانه این امر تا الان محقق نگردیده و دولت هیچ سالی در ردیف بودجه های خودش نیاورده است این یکی از عوامل عقب افتادگی استان کرمانشاه است چون یکی از اهداف سفر مقام معظم رهبری و برکات سفر رهبری این بود که در واقع این استان یک جهشی پیدا کند که بواسطه این جهش شاخص ما با شاخص استان های توسعه یافته تقریبا متوازن شود.

 

 

وی ابراز داشت : در برنامه توسعه ششم ،مجلس به این نتیجه رسید که برخی از استان های جنگ زده به دلیل شرایط خاص جنگی که داشته اند در واقع نتوانسته اند ارتقا پیدا کنند و کمتر توسعه یافته اند.

 

 

حجت الاسلام حسینی کیا ادامه داد : لذا برای توسعه استان های جنگ زده در واقع مصوب شد که هر سال ۱۰ درصد بودجه ی بیشتر به این استان ها اختصاص گردد که ظرف ۵ سال بتواند این استان ها را به حداقل شاخص های توسعه کشوری ارتقا بدهد که تا امسال این امر هم از طرف دولت محقق نشده است.

 

 

نماینده مردم سنقروکلیایی تصریح کرد : از سوی دیگر زلزله کنونی که در استان کرمانشاه حادث شد علاوه بر اینکه حدود ۳۰ هزار واحد ما که در واقع خسارت دید چند چیز از نگاه قلم و رسانه مغفول مانده است چون در درجه اول نگاه به سمت کسانی رفته است که حادثه دیده اند در واقع بیشتر آمار کشته ها و مجروحین مورد بررسی قرار گرفته است.

 

 

وی بیان کرد : نگاه ها به سمت احشامی که از بین رفته هنوز معطوف نشده و دیگر موضوع صنایعی که در این مناطق مورد آسیب قرار گرفته است فعلا مغفول مانده اند حدودا بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان به صنایع استان کرمانشاه در این زلزله خسارت وارد شده است یعنی شاخص توسعه یافتگی که پیدا نکرده ایم با این زلزله چند گام به عقب برگشته ایم لذا دولت باید اهتمام ویژه ای نسبت به این مسئله داشته باشد.

 

 

حجت الاسلام حسینی کیا در پایان افزود : امیدواریم یکی از برکات سفر مقام معظم رهبری در دیداری که با منطقه زلزله داشتند و التیامی بود بر قلب های داغدار در این بُعد با توصیه هایی ایشان دولت گامی جدی بردارد و در واقع صنایعی که در این منطقه آسیب دیده اند با یک اعتباراتی ویژه ای راه اندازی شود والا موجی از بیکاران به خیل بیکاران اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۶۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت

 ابوالقاسم نصیری شهردار زارچ با اشاره به بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: با توجه به برگزاری جلسات مدیریت بحران شهرستان و تأکید فرماندار در خصوص آمادگی کامل شهرداری برای مدیریت سیلاب احتمالی، مجموعه مدیریت و کارکنان شهرداری زارچ به‌صورت ۲۴ ساعته در آمادگی کامل قرار داشتند. 

وی افزود: با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته، در بارندگی روز‌های اخیر که از شدت بالایی نیز برخوردار بود شهروندان زارچ کمترین مشکل را متحمل شدند. 

شهردار زارچ ادامه داد: ماشین‌آلات سنگین شهرداری زارچ در اجرای طرح سیل بند در ورودی روستای چرخاب زارچ حضور فعال و مؤثر داشتند و توانستند حجم زیادی از سیلاب را کنترل و هدایت کنند تا مشکلی برای گلخانه داران روستای چرخاب پیش نیاید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • سیل ۵۲ میلیارد تومان به اردستان خسارت زد
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند