Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری گلستان با اشاره به اینکه تاکنون ۲۸ مرکز علمی راه‌اندازی شده، گفت: تا پایان امسال ۷۰ مرکز و پایگاه علمی تخصصی در استان گلستان راه‌اندازی خواهیم کرد و از فعالیت‌های نخبگان حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، اسماعیل مهدیانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج که در دفتر خبرگزاری تسنیم برگزار شد، اظهار داشت: هفته بسیج منحصر و خلاصه در 7 روز نمی‌شود، همه روزهای سال به نوعی با تفکر و فرهنگ بسیجی باید همراه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مناسبت‌ها هم بهانه‌ای برای پررنگ شدن فعالیت‌ها و پرداختن ویژه و اختصاصی به یک موضوع است.

وی با بیان اینکه بسیج 2 آرمان اساسی دارد، افزود: استقرار حکومت الله و مبارزه با فقر، فساد و تبعیض آرمان‌های بلند بسیج به شمار می‌رود. خوشبختانه فرهنگ بسیج در حال جهانی شدن است و رسانه‌های نقش موثری برای برجسته کردن آرمان‌های بسیج دارند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان ادامه داد: بسیج در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و غیره فعال بوده و در سال‌های اخیر در حوزه علمی فعالیت‌های بسیج گسترش پیدا کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌های شاخص این سازمان در سالجاری اظهارداشت: در استان گلستان 28 مرکز علمی راه اندازی شده و دیگر هیچ شهرستانی از داشتن پایگاه علمی محروم نیست.

مهدیانی با اشاره به راه اندازی مراکز علمی تخصصی در استان تاپایان سال، گفت: تا پایان امسال 70 مرکز و پایگاه علمی تخصصی در استان راه اندازی خواهیم کرد و از فعالیت های نخبگان حمایت می کنیم.

وی تأکید کرد: به دنبال این هستیم که اقدامات و برنامه‌های علمی مشکل مردم را حل کند و محصول محور باشد. هم‌چنین سازمان هم از این‌گونه طرح‌ها حمایت بیشتری خواهد کرد.

مهدیانی با بیان اینکه در کنار تولیدات علمی نیازمند روحیه جهادی هستیم، به مقایسه صنعت خودرویی با صنعت دفاعی کشور پرداخت و افزود: ایران به دنبال مرجعیت علمی در جهان است. غربی‌ها مشکلات عمیقی با ما دارند و به دنبال این هستند که مرجعیت علمی در اختیار کشورهای اسلامی قرار نگیرد.

وی اشاره‌ای هم به اردوهای جهادی کرد و گفت: برگزاری اردوهای جهادی نیازمند کار مطالعاتی است، نخبگان باید پای کار بیایند و به مردم خدمت کنند. قبل از هر اردوی جهادی، باید اردوی جهادی پژوهشی انجام شود و به فقر فرهنگی و اجتماعی مناطق محروم در کنار کارهای عمرانی و سازندگی توجه کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان با بیان حمایت از طرح‌های نخبگان اظهارداشت: سازمان از طرح‌های نوآورانه‌ای که تا سال گذشته قول داده بود، حمایت کرد و برای امسال نیز مقدمات انجام شده و تا پایان دی ماه حمایت‌ها انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی در بخش های مختلف افزود: بانک اطلاعاتی مدیران علمی، صنایع راکد، مخترعین و مبتکرین، اساتید بسیجی و غیره تهیه شده است.

مهدیانی در ادامه با بیان اینکه سازمان به دنبال پیشگیری از برخی از آسیب‌هاست، گفت: مردم گاهی با قوانین جمهوری اسلامی هم آشنا نیستند برای همین 56 کارگاه آموزشی با حضور حقوقدانان و قضات در مساجد برگزار کردیم و بیش از چندهزار نفر آموزش دیدند. معتقدیم باید به سمت پیشگیری حرکت کنیم.

وی تأکید کرد: برنامه های علمی را نباید در طرح های پژوهشی خلاصه نکنیم، برای نوجوانان و جوانان باید مباحث کاربردی تهیه کنیم. اگر نخبگان علمی توانایی تشکیل انجمن علمی را داشته باشند از آنان حمایت می‌کنیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گلستان با اشاره به راه‌اندازی مرکز رشد و خلاقیت در استان اظهار داشت: فعالیت این مرکز به صورت محدود در قالب کارگاه برق و الکترونیک و مکانیک است.

وی تصریح کرد: باید فرماندهی مشترک علمی در استان گلستان به صورت کاربردی شکل بگیرد. معتقدیم باید در استان فراخوان داده شود تا آسیب‌ها و مشکلات توسط نخبگان تهیه و راهکارهای آن نیز مشخص شود و مورد بررسی قرار بگیرد.

مهدیانی درباره کسری خدمت وظیفه نخبگان گفت: بسیج دستورالعملی در این زمینه تدوین کرده و مجوز آن را دریافت کرده است. لازم است نخبگان قبل از خدمت سربازی اقدام کنند تا بتوانند در نیمه‌های خدمت از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

R41471/P1336/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد

قاسم محمدی‌نژاد استاد تمام رشته ژنتیک و اصلاح نباتات دانشگاه شهید باهنر کرمان براساس سوابق علمی آموزشی، پژوهشی و فناوری به عنوان استاد نمونه کشوری سال ۱۴۰۲ معرفی شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در سی و یکمین آئین نکوداشت اعضای هیئت علمی نمونه کشوری، از قاسم محمدی‌نژاد رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان به عنوان استاد نمونه کشور با حضور محمد علی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تجلیل شد.

قاسم محمدی‌نژاد استاد تمام رشته ژنتیک و اصلاح نباتات دانشگاه شهید باهنر کرمان است و رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان نیز می‌باشد. 

لازم به ذکر است؛ محمدی نژاد علاوه بر انجام فعالیت‌های علمی و آموزشی، موسس و رئیس پژوهشگاه افضلی پور دانشگاه شهید باهنر، سرپرستی حوزه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه و ریاست شورای مشاوران دانشگاه را نیز برعهده دارد؛ همچنین وی موسس و مدیریت تنها قطب علمی کشور در دانشگاه شهید باهنر را برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • مدعیان آزادی بیان استاد دانشگاه را به زمین می‌اندازند!
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • لزوم شناسایی، جذب و رشد نخبگان در استان قم
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه