Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:35:27 GMT

پژوهش‌ها باید در مسیر توسعه استان انجام شود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۳۸۷۷

پژوهش‌ها باید در مسیر توسعه استان انجام شود

زنجان - ایرنا - معاون آموزش و پژوهش دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری زنجان گفت: مهمترین شاخص پیشرفت یک کشور علم و پژوهش بشمار می رود پژوهش‌ها نیز باید در راستای توسعه استان انجام شود.

به گزارش ایرنا، شامگاه سه شنبه دبیران کمیته ها و جشنواره های برگزاری هفته پژوهش و فناوری امسال در نشست خبری به تشریح برنامه های خود در این هفته پرداختند و از معیارها و شاخص های برترین ها سخن گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همه مراکز علمی این استان با توجه به در پیش بودن هفته پژوهش و شاخص های اعلام شده برنامه های متعددی را برای تجلیل و تقدیر از پژوهشگران و فناوران استان مورد توجه قرار دادند.
علی شفیق پور افزود: بر این اساس پژوهش‌ها باید بیشتر به موضوعات توسعه پایدار و ایجاد اشتغال بپردازد که محور پژوهش‌های استانداری نیز با توجه به این موضوعات انجام و سرمایه‌گذاری های لازم آن نیز مورد توجه قرار گرفته است.
شفیق پور ابراز امیدواری کرد: خروجی برنامه های هفته پژوهش باید آثار خوبی برای استان به همراه داشته باشد و موضوعی نیز که باید به ان توجه داشت این است وزارت کشور و وزارت علوم تحقیقات و فناوری استان برترین را انتخاب می‌کنند.
دبیر اجرایی هفته پژوهش و فناوری استان زنجان با اشاره به معیارهای تعیین شده در انتخاب پژوهشگر گفت: هر فرد چهار سال یکبار می‌تواند به عنوان پژوهشگر برتر معرفی شود که میانگین پژوهش‌های چهار ساله نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد و طبق میعارهای اعلام شده نشبت به پژوهشگران و فناوران برتر مبادرت می شود.
ابوالفضل جلیلوند افزود: طبق دستور العمل اعلامی، تقسیم وظایف دانشگاه های متولی امر اعلام شده و در این میان دبیری ستاد هفته پژوهش و فناوری برای دومین بار دانشگاه زنجان واگذار شده و این مهم با توجه به قرار گرفتن دبیرخانه آن در این واحد دانشگاهی انجام گرفته است.
وی اظهار کرد: بر این اساس کمیته علمی را دانشگاه تحصیلات تکمیلی عهده دار که مقرر شد نحوه پژوهشگران و محققان برتر دانشگاه ها و مراکز پژوهشی را را انجام دهند.
جلیلوند افزود: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پروژهش و فن بازار را پارک فناوری استان ،جشنواره توانمندسازی و ایده های برتر پارک علم فناوری تحصیلات تکمیلی و کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات را نیز شهرداری عهده دار شده است.
وی بیان کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته جشنواره برگزیدگان هفته پژوهش و فناوران منتخب استان برگزار و از نفرات برتر تجلیل می شوند.
معاون پژوهشی دانشگاه زنجان ادامه داد: جشنواره دانش آموزی نیز در قالب دانش آموزان اموزان پژوهنده تقدیر و تجلیل می شوند و این کار به اداره کل آموزش و پرورش عهده سپرده شده و علاوه بر آن این اختیار به استانها واگذار شده تا برنامه های ابتکاری را در حوزه پژوهش برگزار کنند.

*** جهاد دانشگاهی دفاع سه دقیقه ای را برگزار می کند
رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان نیز ادامه داد: این واحد دانشگاهی طرح ابتکاری با عنوان اجرای 'دفاع سه دقیقه ای' را برگزار می کند که این کار از دانشگاه استرالیا اقتباس شده و 600 دانشگاه دنیا نسبت به این کار مبادرت می کنند.
مهدی عباسی 2 هدف عمده برگزاری را افزایش فن بیان در بین جامعه دانشگاهی و ارتباط جامعه و صنعت در برخی دانشگاهها ذکر کرد و گفت که این کار همزمان در 9 استان کشور اجرا می شود که دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای تمامی دانشگاههای دولتی و غر دولتی می توانند شرکت کنند.
دبیر کمیته جشنواره دانشجویی استان زنجان ادامه داد: این واحد دانشگاهی برای سومین بار جشنواره انتخاب پژوهشگران دانشجویی را برگزار می کند که عمده اهداف اصلی آن، فرهنگسازی و توسعه علمی و ایجاد مشوق های لازم آن،است.
وی خاطر نشان کرد: 2 شرط اصلی شرکت کنندگان این است که باید دانشجوی تحصیلات تکمیلی بوده ودوره زمانی فعالیت پژوهش نیز 2 سال منتهی به سال 94 باشد.

*** برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار
رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار از هشتم تا 11 آذر در کارخانه کبریت زنجان برگزار می شود و افراد می‌توانند از ساعت 16 تا 21 از این نمایشگاه بازدید کنند.
داوود مرادخانی افزود: ارائه دستاوردهای فناورانه با اولویت موسسات و شرکت‌های مربوطه و نیز ارائه عملکرد دستگاه‌‌ها در حوزه فناوری و پژوهشی را از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
به گفته این مسوول در این نمایشگاه از محصولات شرکت‌ها و فناوران رونمایی می شود و علاوه بر آن ارزیابی غرفه‌های مربوطه توسط تیم‌های کارشناسی انجام می‌شود.
دبیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات هفته پژوهش نیز گفت: برای حوزه پژوهش و مطالعات اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده و شهرداری زنجان تمامی امکانات و فضاهای عمومی خود را برای برنامه‌های هفته پژوهش در اختیار کمیته‌های مربوطه قرار داده است.
سعید ادبیان خاطر نشان کرد: استفاده از فضاهای فیزیکی و حقیقی برای این جشنواره پیش‌بینی کارخانه کبریت رایگان در اختیار برگزارکنندگان نمایشگاه قرار می‌گیرد واینکه استفاده ازفضای مجازی تاثیرگذاری بسیاری برای تبلیغ برنامه‌‌های هفته پژوهش دارد.
به گزارش ایرنا، شعار هفته پژوهش تقاضا محور، تجاری سازی فناوری و زیربنای اقتصادی و همچنین روزهای این هفته با عنوان پژوهش فناوری و مدرسه، پژوهش فناوری و دانشگاه کارآفرین، پژوهش فناوری و صنعت، پژوهش فناوری اقدام و عمل، پژوهش فناوری و حامیان پژوهش، ایده برتر سرمایه ملی، پژوهش فناوری و حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.
طبق تقویم از چهار تا 10 آذر امسال هفته پژوهش فناوری برگزار می شود.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی عناصر تعلیم و تربیت و همه معلمان و مربیان، شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم.

وی تصریح کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است؛ به طوری که یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت و ساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

اسماعیلی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش یافته و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 6098057

دیگر خبرها

  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • اینجا آثار تاریخی را با زباله تزئین می‌کنند!
  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • مرکز ملی مغز با هدف گسترش خدمات در زمینه علوم شناختی راه‌اندازی می‌شود